نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع چهارشنبه، 28 تیر 1402
ساعت 11:00

Microsoft و CMA دو ماه اضافه برای پرونده اکتیویژن دریافت کردند

0 از 5

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ مایکروسافت با توجه به رای دادگاه اولیه و تجدیدنظر اخیر، مجوز قانونی برای تکمیل معامله و خریداری 69 میلیارد دلاری اکتیویژن بلیزارد را دریافت کرده، و خبر خارج شدن نام Activision Blizzard از بازار بورس Nasdaq نیز نشانه مثبتی برای مایکروسافت در نظر گرفته می‌شود. علیرغم این موضوع و تایید این قرارداد در بسیاری دیگر از کشورهای جهان، یک مورد استثنا مربوط به نهاد CMA بریتانیا است که این قرارداد را به دلیل اخلال در رقابت در بازار بازی‌های استریمی و آنلاین رد کرد و به این ترتیب مایکروسافت خبر از اعتراض رسمی و قانونی به این حکم داد.

با توجه به خبرها، مایکروسافت و CMA پس از رای مثبت دادگاه آمریکایی توافق کردند که با لغو کردن روند قضایی، مجددا به میز مذاکره برگشته و مایکروسافت از این طریق و در فرایندی سریع‌تر، اقدام به رفع نگرانی‌های باقی مانده CMA کند. در ارتباط با این پرونده مجددا باز شده، به تازگی گزارشی منتشر شده که فاش می‌کند مذاکرات میان این دو طرف به مدت دو ماه دیگر تمدید می‌شود.

گفتنی است که حتی پس از توافق اولیه CMA برای مذاکرات مجدد، این نهاد گفته بود که به زمان بیشتری برای بررسی مستندات جدید مایکروسافت نیاز خواهد داشت و به نظر می‌رسد تصمیم اخیر نیز نیز در رابطه با همین موضوع است. به هر ترتیب باید دید که سرنوشت تجدیدنظر این پرونده به کجا ختم می‌شود؛ در همین رابطه، مایکروسافت حتی یک بار هشدار داده بود که در صورت رد شدن نهایی این قرارداد توسط CMA، گزینه خارج کردن کامل اکتیویژن بلیزارد در بریتانیا را مد نظر قرار می‌دهد.

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.