نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع یکشنبه، 23 مهر 1402
ساعت 09:00

بازار نسخه های Collector’s Edition همیشه وجود خواهد داشت

0 از 5

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ در جریان رفع آخرین مانع برای تکمیل نهایی خریداری اکتیویژن بلیزارد توسط مایکروسافت، یکی از کلیدی‌ترین و البته جالب‌ترین جزئیات، مربوط به فروخته شدن حق نشر استریمی بازی‌های آن شرکت به کمپانی یوبی‌سافت بود؛ به این ترتیب مایکروسافت برای جلب رضایت CMA در زمینه حفظ فضای رقابت در بازار بازی‌های استریمی آنلاین، حق نشر عناوین اکتیویژن بلیزارد را به یوبی‌سافت فروخت و در نهایت موفق به جلب رضایت CMA شد. در این رابطه و به صورت کلی بازار فروش بازی‌ها، یوبی‌سافت اخیرا اطلاعات جالبی در وب‌سایت خود منتشر کرده است. Chris Early یکی از مدیران ارشد این شرکت فرانسوی در این رابطه چنین گفته است:

ما همین حالا هم شاهد افزایش قابل توجه فروش دیجیتالی بازی‌ها هستیم و اینکه بازیکنان این اطمینان را دارند که بازی‌هایشان، حتی بدون دسترسی به هرگونه مدیای فیزیکی همچنان در دسترس و قابل تجربه خواهند بود.

اینجا یک بازار همیشگی هم البته برای نسخه‌های فیزیکی از جمله collector edition وجود دارد. همچنین برخی مایلند آیتم‌های فیزیکی را تهیه و آن‌ها را به عنوان هدیه به دوستان و اعضای خانواده بدهند. برخی بازیکنان نیز همیشه ترجیح می‌دهند دیسک فیزیکی بازی‌ها را داشته باشند. به نظرم این موارد همیشه وجود خواهند داشت. به نظرم قطعا روند کاهش فروش بازی‌ها به صورت فیزیکی ادامه خواهد داشت، با این حال چنین نخواهد بود که این بازار به صورت کامل از بین برود.

روند بالا رفتن نسبت فروش بازی‌های دیجیتال به بازی‌های فیزیکی در طول چند سال گذشته به صورت جدی افزایش پیدا کرده و برای مثال در آماری مربوط به سال گذشته، فاش شده بود که حالا 94 درصد از کل فروش بازی‌ها در سال 2022 به صورت فروش و عرضه دیجیتال بوده است. همچنین در آماری دیگر، مشخص شده بود که در همان سال حالا سود کلی از فروش بازی‌های فیزیکی به تنها 10 درصد محدود شده است.

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.