نویسنده: FariD شنبه، 23 آبان 1394
ساعت 09:57

شرکت کپکام ساختن بازی هایی برای PS VR را در نظر دارد

4.5 از 5

شرکت کپکام طی صحبتی که با سرمایه گذاران در این هفته داشت، از در نظر داشتن توسعه بازی هایی برای هدست واقعیت مجازی PS VR و نیز نسل بعدی پلتفرم نینتندو با نام NX خبر داد.

کپکام در حالی که بیان کرد هنوز هیچ چیزی برای این دستگاه ها در دست ساخت ندارد، اما مشخص کرد که این غول بزرگ صنعت نرم افزار ژاپنی علاقه وافری به این فناوری دارد.

این کمپانی گفت: «مسئولین واحد تحقیق و توسعه ما در حال کار بر روی انواع مختلف سخت افزارها هستند. ما امکان ایجاد بازی هایی که از این فناوری استفاده کنند و نیز نسخه هایی از عناوینی که بتوان برای این پلتفرم های جدید توسعه داد، را در نظر خواهیم گرفت».

این کمپانی در ادامه صحبت هایش بیان کرد: «در حال حاضر ما هیچ طرح و برنامه ای برای محصولاتی به خصوص یا زمان بندی عرضه یک محصول را اعلام نکرده ایم».

کپکام تا قبل این هم با بازی متمرکز بر ترس Kitchen در نمایشگاه E3 2015 مزه بازی به سبک واقعیت مجازی را چشیده است، بازی ای که با واکنش های فوق العاده مثبتی از سوی بازی بازهایی که با همان دمو ابراز شگفتی کردند رو به رو شد. تنها چند ماه پیش بود که کپکام اعلام کرد بخش Resident Evil آن به شدت بر بازی به سبک واقعیت مجازی تمرکز کرده است، هرچند که این شرکت در زمان نوشتن این خبر ظاهرا هنوز برای اعلام هیچ پروژه جدیدی کاملاً آماده نیست. آیا Resident Evil می تواند در فهرست بازی های واقعیت مجازی این شرکت باشد؟ هنوز باید برای گرفتن جواب منتظر ماند.

حال که در مورد Resident Evil صحبت کردیم، بد نیست یادآوری کنیم که این بازی در فروردین سال دیگر بیستمین سالگرد خود را جشن می گیرد، چرا که نخستین عنوان منتشر شده از این سری در تاریخ 3 فروردین 1375 ارائه شد. بدون شک کپکام شگفتی هایی را در بازار برای هواداران این فرنچایز معزز خواهد داشت، هرچند که همین الان هم می دانیم که این شرکت بازی هایی را در فهرست ارائه دارد، من جمله Resident Evil Zero HD و Resident Evil: Umbrella Corps و Resident Evil 2 Remake. مدتی پیش شایعاتی هم مبنی بر توسعه Resident Evil 7 پخش شد، اما کپکام هنوز به صورت رسمی خبری از آن اعلام نکرده است. آیا می توانیم بالاخره در سال آینده چیزی در مورد سورپرایز بیستمین سالگرد این فرنچایز بشنویم؟

شایان ذکر است هدست PS VR قرار است در نیمه نخست سال 2016 عرضه شود و از تعدادی از عناوین مطرح پشتیبانی خواهد کرد که از آن جمله می توان Tekken 7 و Dreams و Gran Turismo Sport و War Thunder و  Until Dawn: Rush of Blood را نام برد.

FariD | اخبار | 14/11/2015
  • Registered
    آفلاین
    عضویت: خرداد 1393
    نظرها: 71
    تشکر: 0
    تشکرشده: 41
    پروفایل psn: ebihyper
    رتبه لیدربرد psn: 44
    کنسول‌های بازی:

    اینطور که همه شرکت ها پا به عرصه VR میزارن اینده ای امیدوارانه داره اما در صنعت بازی کار بسیاری باید انجام بشه تا گیمر هارو جذب کنن

    ‏farid از این نوشته تشکر کرده است.
  • Super Admin
    آفلاین
    عضویت: ارديبهشت 1391
    نظرها: 2207
    تشکر: 1015
    تشکرشده: 1195
    پروفایل psn: Sir-Ghas
    رتبه لیدربرد psn: 112
    کنسول‌های بازی:

    یعنی Kitchen یک بازی کامل نبوده و فقط همون دمویی هست که در E3 به مردم نشون دادن ?!?

    ‏farid از این نوشته تشکر کرده است.
  • Registered
    آفلاین
    عضویت: شهریور 1394
    نظرها: 293
    تشکر: 346
    تشکرشده: 281
    پروفایل psn: Farids1988
    رتبه لیدربرد psn: 103
    کنسول‌های بازی:
    در پاسخ به: SirGhas
    یعنی Kitchen یک بازی کامل نبوده و فقط همون دمویی هست که در E3 به مردم نشون دادن ?!?

    احتمالا چرا. ولی کپکام شاید فعلا صلاح دونسته چیز زیادی در مورد بازیای VR اعلام نکنه.

    ‏SirGhas از این نوشته تشکر کرده است.
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.