نویسنده: علیرضا رسولیان سه شنبه، 21 آذر 1402
ساعت 11:45

استودیو Fntastic چند روز بعد از عرضه بازی The Day Before تعطیل شد

0 از 5

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ استودیو Fntastic تنها چند روز بعد از منتشر کردن بازی The Day Before به‌صورت دسترسی زودهنگام (Early Access)، تعطیلی خود را رسمآً اعلام کرد.

این استودیو با پست جدیدی از حساب رسمی خود در شبکه‌ی اجتماعی X (توییتر سابق) خبر داد که بازی The Day Before از نظر مالی شکست خورده و نتوانسته برای این استودیو عملکرد موفقیت‌آمیزی داشته باشد. به همین دلیل، آن‌ها بودجه‌ی کافی برای ادامه دادن به توسعه‌ی این بازی را ندارند و تمام درآمد دریافتی این بازی در حال حاضر صرف پرداخت بدهی‌ها به شرکای مالی این استودیو می‌شود.

استودیو Fntastic همچنین تأکید داشت که آینده‌ی بازی The Day Before نامشخص است اما سرورهای آن همچنان فعال خواهند ماند. با این وجود، این بازی هم‌اکنون از لیست فروشگاه استیم خارج شده و قابل خرید نیست.

علاوه بر این‌ها، بیانیه‌ی جدید استودیو Fntastic به این موضوع اشاره می‌کند که آن‌ها در طول ساخت بازی The Day Before هیچ پولی از بازیکنان دریافت نکرده‌اند و پیش‌فروش یا کمپین سرمایه‌گذاری جمعی خاصی انجام نداده‌اند. به گفته‌ی استودیو Fntastic، این بازی حاصل پنج سال تلاش خستگی‌نا‌پذیر اعضای تیم توسعه‌دهنده بوده و آن‌ها «خون، عرق و اشک خود» را برای ساخت این بازی ریخته‌اند.

کمپانی Mytona به عنوان ناشر بازی The Day Before نیز با انتشار یک بیانیه‌ی جدید در ادامه‌ی بیانیه‌ی استودیو Fntastic اضافه کرد که آن‌ها از اینکه این بازی موفق به برآورده کردن انتظارات بازیکنان نشده بسیار متأسف هستند. این کمپانی همچنین ذکر کرد که آن‌ها از امروز با فروشگاه استیم همکاری می‌کنند تا پول خریداران بازی ناامید‌کننده‌ی The Day Before را هرچه زودتر پس بدهند. ضمناً، کمپانی Mytona قصد دارد به‌زودی با تیم توسعه‌دهنده‌ی بازی درباره‌ی آینده‌ی آن صحبت بکند.

این اتفاق در حالی افتاده که بازی The Day Before تنها چند روز پیش به‌صورت رسمی در حالت Early Access در دسترس قرار گرفت و برخی از بازیکنان، ۴۰ دلار برای آن خرج کردند. از این رو، غافلگیرکننده نیست که صفحه‌ی اصلی این بازی در استیم پر از نقدهای منفی از طرف بازیکنان و خریداران ناامید آن شده است. نه‌تنها این بازی با باگ‌ها و مشکلات فراوان سرور منتشر شد، که بازیکنان باور داشتند عنوان The Day Before هیچ شباهتی به تریلرها و تبلیغاتش ندارد. این بازی که در ابتدا به عنوان یک عنوان جهان‌باز MMO تبلیغ شده بود، از نظر بسیاری از بازیکنان بیشتر به ژانر «Extraction Shooter» شباهت داشت. به هر حال، وضعیت این بازی به‌قدری در زمان انتشار بد بود که بیش از ۹۰ درصد بازیکنان آن در کمتر از ۴ روز با این بازی وداع گفتند.

 

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.