نویسنده: علیرضا رسولیان جمعه، 20 بهمن 1402
ساعت 11:15

فروش GTA 5 و Red Dead Redemption 2 همچنان با قدرت ادامه دارد

0 از 5

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ این‌طور که پیداست، هر دو بازی Grand Theft Auto 5 و Red Dead Redemption 2 به عملکرد درخشان خود برای راک‌استار گیمز (Rockstar Games) و تیک-تو اینتراکتیو (Take-Two Interactive) ادامه می‌دهند.

این دو غول بزرگ صنعت بازی‌های ویدیویی، قصد توقف ندارند و حتی مدت‌ها بعد از انتشار رسمی خود همچنان در میان پرفروش‌ترین عناوین دیده می‌شوند. بیش از یک دهه از بازی GTA 5 می‌گذرد و بازی Red Dead Redemption 2 نیز کم‌کم به تولد ۶ سالگی نزدیک می‌شود اما این موضوع تأثیر شدیدی بر روی فروش آن‌ها نگذاشته است و هر دو بازی در میان سودآورترین عناوین راک‌استار گیمز و تیک-تو اینتراکتیو در سه‌ماه‌ی آخر سال ۲۰۲۳ میلادی قرار داشته‌اند.

کمپانی تیک-تو اینتراکتیو در گزارش مالی سه‌ماهه‌ی اخیر خود اعلام کرد که تا روز ۳۱ دسامبر ۲۰۲۳ (۱۰ دی ۱۴۰۲)، بازی Grand Theft Auto 5 موفق به فروش جهانی ۱۹۵ میلیون نسخه شده و ۵ میلیون بیشتر از سه‌ماهه‌ی قبلی به فروش رسیده است. مجموع فروش کل سری Grand Theft Auto نیز هم‌اکنون در رقم استثنایی ۴۲۰ میلیون نسخه قرار دارد که نسبت به آمار ۴۱۰ میلیون نسخه‌ی سه‌ماهه‌ی قبلی رشد قابل توجهی به شمار می‌رود.

موفقیت‌های این دو کمپانی اما تنها به GTA خلاصه نمی‌شود و بازی Red Dead Redemption 2 هم عملکرد بسیار خوبی داشته است. این بازی جهان‌باز وسترن تا آخرین روز سال ۲۰۲۳ توانست به فروش جهانی ۶۱ میلیون نسخه‌ای دست پیدا کند که نسبت به فروش ۵۷ میلیون نسخه‌ای تا سه‌ماهه‌ی قبلی از رشد مناسبی بهره می‌برد. با این گزارش، فروش کلی فرانچایز Red Dead Redemption نیز از ۸۱ میلیون نسخه به ۸۶ میلیون رسید.

همان‌طور که می‌دانید، راک‌استار در حال حاضر مشغول توسعه‌ی بازی بسیار موردانتظار Grand Theft Auto 6 است که در نهایت برای پلتفرم‌های پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس | اس در سال ۲۰۲۵ عرضه خواهد شد.

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.