نویسنده: FariD پنج شنبه، 27 خرداد 1395
ساعت 08:34

دلیل معرفی دو Xbox جدید در E3 2016 از زبان Phil Spencer

5 از 5

همانطور که می دانید در نمایشگاه E3 امسال، مایکروسافت نه یکی بلکه دو Xbox جدید معرفی کرد. Xbox One S در اوت امسال (مرداد - شهریور) منتشر می شود، یعنی حدود 2 ماه دیگر. حال آن که کنسول قوی تر دیگر با نام Project Scorpio طی تعطیلات 2017 عرضه خواهد شد. شاید برخی تعجب کنند که مایکروسافت چرا الان سیستم آتی خود را معرفی کرد، در حالی که بیش از یک سال تا انتشار آن زمان مانده است. همچنین این طرز تفکر به وجود آمد که اگر مصرف کنندگان بدانند یک Xbox جدید در حال آمدن است، چه دلیلی دارد که الان یک X1 معمولی یا X1 S خریداری کنند.

آقای فیل اسپنسر رییس بخش بازی های مایکروسافت جواب این سوالات را ارائه کرد. در جریان مصاحبه ای که سایت Giant Bomb با آقای اسپنسر انجام داد، او گفت که قصد دارد تا حد ممکن با مصرف کنندگان و نیز توسعه دهندگان صریح باشد و شفاف سازی کند.

«دلیل این که به محض توسعه یک کنسول سریعا آن را معرفی کردم این بود که می خواستم به مشتریان یک دید از آنچه که در حال انجامش هستیم بدهم.» وی ادامه داد: «اگر آن ها بگویند من هم اکنون یک Xbox One دارم، و در فکر خرید یک Xbox One S هستم، من می خواهم تا حد ممکن با آن ها روراست و شفاف باشم تا بدانند با بیشترین اطلاعاتی که می شد در اختیارشان گذاشته شود، خرید می کنند. من همیشه می توانم تمام اطلاعات را به آن ها بدهم، ولی می خواهم این اطلاعات را در اختیارشان قرار دهم.»

وی همچنین گفت: «من می خواهم درباره Scorpio صحبت کنم تا مشتریان بتوانند احساس کنند که دیدی از آنچه در حال انجامش هستیم را به دست آورده اند، و لذا تصمیمی را بگیرند که برایشان درست است».

project scorpio

سیستم Scorpio با عملکرد 6 ترافلاپ (به معنی توانایی انجام 6 تریلیون عملیات در ثانیه)، قدرتمندترین کنسولی است که مایکروسافت تاکنون ساخته است. به گفته آقای اسپنسر، این توانایی چهار و نیم برابر بیشتر از قدرت X1 های موجود است. با این وجود Scorpio قرار نیست جای هیچ یک از دو کنسول X1 یا X1 S را بگیرد، چرا که بازی ها و موارد جانبی برای آن سیستم ها بر روی تمام دستگاه های Xbox کار خواهد کرد.

در این مصاحبه اسپنسر همچنین خاطرنشان کرد که در دنیای بازی های PC، این چیز غیرمعمولی ای برای یک شرکت نیست که سیستم هایی را با مشخصات متفاوت عرضه کند؛ سیاستی که هم اکنون مایکروسافت با این کنسول های جدید خود ظاهرا دنبال می کند.

وی با اشاره به تصمیم شرکت سونی مبنی بر عدم نمایش PS Neo در E3 گفت: «برخی این سوال منطقی را می پرسند که هی فیل، چرا تصمیم گرفتی به یکباره دو کنسول را در یک برنامه معرفی کنی؟ چرا صبر نکردی [تا Scorpio را بعدا معرفی کنی]؟ بدیهی است که سایر مردم تصمیم گرفتند که صبر کنند [و برای خرید کنسول جدید دست نگه دارند]». و ادامه داد: «پشتیبانی از چندین مشخصات و توانمندی ها و به اصطلاح چندین spec چیزی است که دنیای PC از دیرباز انجام می دهد؛ شما همیشه مشخصاتی چون حداقل سخت افزار، سخت افزار توصیه شده، و سخت افزار بی کران دارید».

آقای اسپنسر همچنین در این مصاحبه گفت که شرکت مایکروسافت «ماه ها و ماه ها قبل» توسعه دهندگان را از پروژه Scorpio آگاه کرده بود. سپس اخبار وجود چنین سیستمی به بیرون درز کرد و مایکروسافت تصمیم گرفت که بهتر است بجای تکذیب وجود چنین سیستمی، به صورت عمومی درباره آن صحبت کند.

FariD | اخبار | 16/06/2016
  • Super Admin
    آفلاین
    عضویت: ارديبهشت 1391
    نظرها: 2207
    تشکر: 1015
    تشکرشده: 1195
    پروفایل psn: Sir-Ghas
    رتبه لیدربرد psn: 112
    کنسول‌های بازی:

    کلا شخصیت دوستداشتنی داره این آقای اسپنسر . از طرز فکرش خوشم میاد :B

    ‏farid از این نوشته تشکر کرده است.
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.