نویسنده: رضا نعيم آبادي پنج شنبه، 24 تیر 1395
ساعت 00:43

عنوان DOOM اولین بازی با بهرگیری از گرافیک Vulkan می‌باشد

5 از 5

Doom که حدود یک ماه قبل معرفی شد، در این هفته بروز رسانی ویژه ای دریافت کرده است. آپدیتی که گرافیک Vulkan API را برای این بازی فعال میکند ! این آپدیت عنوان Doom را به اولین بازی که با پچ بروزرسانی، گرافیک Vulkan را به بازی ها آورده است تبدیل می‌کند.

خب می‌پرسید Vulkan چیست؟ تا جایی که به بازی Doom مربوط می‌شود، بازی با استفاده از فناوری Vulkan با نرخ فریم بالاتر و بسیار نرم و روانتر اجرا می‌شود (نا گفته نماند که از زمان انتشار این بازی بسیار روان اجرا می‌شد.) در معنای وسیعتر Vulkan Support یعنی دیگر توسعه دهندگان نیازی به بکارگیری DirectX بسیار گران قیمت شرکت Microsoft ندارند. 

در تعریف دقیقتر باید Vulkan API را بعنوان نسل بعدی Open Gl دانست. تکنولوژی که در GDC 2015 توسط Khronos Group معرفی شد . البته این نام گذاری بعد ها با معرفی Vulkan به فراموشی سپرده شد . Vulkan از ترکیب پیشرفت های نسل دوم Open Gl و تکنولوژی Mantle API متعلق به AMD پا به عرصه ی ظهور گذاشت . هدف اصلی Vulkan همچون Open GL ایجاد گرافیک های بسیار پیچیده ی Real Time در بازی های رایانه ای و همینطور پشتیبانی از محتوای پویای تصویری است. ویژگی که Direct 3D 12 در زمینه ی آن یکه تازی میکند . اما قابلیت اصلی Vulkan ایجاد خروجی مشابه در حالی است که حافظه ی کمتری از پردازنده ی دستگاه را اشغال میکند . علاوه بر اینکه Vulkan بخوبی با پردازنده های چند هسته ای همگام سازی شده است . 

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.