نویسنده: پدرام پورامامعلی سه شنبه، 04 مهر 1396
ساعت 19:34

سونی به رقابت در بازار کنسول‌های قابل حمل علاقه‌ای ندارد

5 از 5

اندرو هاوس رییس بخش بازیهای رایانه‌ای کمپانی سونی پتانسیل محدودی برای بازار کنسول‌های دستی می‌بیند

بنا به گفته‌های اندرو هاوس سونی بر روی کنسول‌های خانگی و بازیها تمرکز دارد. همچنین او معتقد است ساخت بازی برای اسمارت‌فون‌ها بسیار سودآورد است.

در طی رویداد TGS 2017 اندرو هاوس رییس بخش Playstation اظهار داشت که در عصر اسمارت‌فون‌ها، بازار کنسول‌های دستی رونق چندانی نخواهد داشت. وی اضافه کرد که در حال حاضر سونی برنامه‌ای برای رقابت با کنسول دستیِ نینتندو سوییچ ندارد. به نظر میرسد که سونی با توجه به بازار کنسول‌های دستی در خارج از ژاپن و آسیا (جایی که هنوز PS Vita عرضه می‌شود) برای این بخش ارزش چندانی قائل نیست. هاوس منکر موفقیت قابل توجه کنسول دستی جدید نینتندو سوییچ نشد ولی به این موضوع نیز اشاره داشت که سوییچ بیش از آنکه یک کنسول دستی ساده باشد یک کنسول ترکیبی (هیبرید) است که استراتژی متفاوتی را در پیش گرفته است. همچنین در این مصاحبه مشخص شد که سونی در حال حاضر برای PS Vita جانشینی ندارد تا سوییچ را به چالش بکشد و حتی به این کار علاقه‌ای نیز ندارد.

به جای آن شاخه‌ی گیمینگ سونی می‌خواهد بوسیله‌ی PS4 و VR و بازیها بر روی بازار کنسول‌های خانگی سرمایه‌گذاری همه‌جانبه‌ای داشته باشد. همچنین به عقیده‌ی هاوس بخش بازی‌های موبایلی سونی که با نام ForwardWorks شناخته می‌شود عملکرد بسیار خوبی دارد. این بخش از کمپانی میخواهد اولین موج بازیهایش را برای مخاطبان ژاپنی عرضه کند. دو بازی در سبک RPG به نامهای Arc the Lad و Wild ARMS به زودی وارد بازار خواهند شد. هاوس معتقد است که اسمارت‌فون ها در نهایت به پلتفرم اصلی در دنیای بازیهای قابل حمل تبدیل می‌شوند.

درباره‌ی موفقیت سوییچ، هاوس اعتقاد دارد که موفقیت این کنسول هیبرید بر روی فروش محصولات سونی تاثیری‌ ندارد. به نظر او ورود سوییچ به بازار موجب افزایش رقابت نشده بلکه بعد جدیدی را به صنعت بازیهای رایانه‌ای اضافه کرده است. هاوس در این باره گفت:

کارکنان نینتندو استراتژی مخصوص خود را دارند که در اجرای آن موفق بوده‌اند، ما بر روی تجربه‌های کاملتر بازیهای رایانه‌ای تمرکز کرده‌ایم و همچنین در کنار آن سرگرمی‌های دیگری داریم تا افراد متعددی بتوانند بر روی یک نمایشگر در خانه بازی کنند.

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.