نویسنده: فرشاد پنج شنبه، 06 مهر 1396
ساعت 02:36

عدم اطمینان ویوندی از در اختیار گرفتن کنترل یوبی‌سافت یا کاهش سهام آن‌ها

0 از 5

عدم اطمینان شرکت ویوندی از در اختیار گرفتن کنترل یوبی‌سافت یا کاهش سهام آن‌ها

شرکت یوبی‌سافت دو بازی قابل توجه را در دست ساخت دارد، Assassin's Creed: Origins و South Park: The Fractured که در اواخر سال جاری انتشار خواهند یافت اما از سوی دیگر این شرکت با تهدید در اختیار گرفتن کنترل توسط شرکت ویوندی قرار دارد.

براساس گزارشی از Bloomberg، شرکت ویوندی دچار عدم اطمینانی مبنی بر در اختیار گرفتن کنترل شرکت یوبی‌سافت یا کاهش سهام آن‌ها است. در جمعه گذشته شاهد برگزاری یکی از جلسات شرکت یوبی‌سافت با سهامداران آن‌ها بودیم و چیز غیرمعمولی در این جلسه روی نداد. اما پس از پایان این جلسه، «استفان روسل» (Stephane Roussel) به عنوان مدیر ارشد مالی شرکت ویوندی به Bloomberg اعلام کرد که شرکت آن‌ها هنوز تصمیم نگرفته است که آیا کنترل شرکت یوبی‌سافت را در دست بگیرد یا سهام آن‌ها را بفروش رساند. ویوندوی در حال حاضر 26 درصد از سهام یوبی‌سافت را در اختیار دارد.

شرکت ویوندی توسط یک بیلیونر به نام Vincent Bollore رهبری می‌شود و از ارائه درخواستی مبنی بر رای گیری جهت در اختیار گرفتن یک صندلی در هیئت مدیره خودداری کرده است. براساس گفته «ایو گیلموت» (Yves Guillemot) به عنوان مدیر عامل شرکت یوبی‌سافت، سهامداران آن‌ها در صورت مواجه شدن با چنین درخواستی، بر خلاف نظر ویوندی رای خواهند داد.

گرچه ممکن است در ماه نوامبر و افزایش نفود ویوندی شاهد تغییراتی باشیم و با نزدیک شدن سهام آن‌ها به 30 درصد، دیگر شرکت یوبی‌سافت قادر نخواهد بود تا از ورود آن‌ها به هیئت مدیره خود جلوگیری کند. این رویداد دقیقاً مشابه اتفاقی است که برای شرکت همکاری یوبی‌سافت یعنی گیم‌لافت روی داد.

فرشاد | اخبار | 27/09/2017
برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.