نویسنده: فرشاد چهارشنبه، 19 مهر 1396
ساعت 15:34

تحلیلگران: امکان ساخت بازی Call of Duty: Black Ops 4 در سال 2018

5 از 5

گروه تحلیلی Cowen از احتمال توجه مجدد اکتیویژن به مجموعه بازی Black Ops خبر داد

شرکت «اکتیویژن بلیزارد» (Activision Blizzard) یکی از بزرگ‌ترین ناشرین صنعت بازی‌سازی است و از ارزش سهام بالایی برخوردار است. اخیراً یکی از تحلیلگران در یادداشتی به سرمایه‌گذاران، مجموعه‌ای از نگرانی‌ها را پیرامون شرکت اکتیویژن و قیمت سهام آن‌ها ابراز کرد. در نتیجه گروه تحلیلی Cowen & Company، رتبه سهام شرکت اکتیویژن را برای اولین‌بار در 9 سال گذشته کاهش داد.

گروه Cowen  معتقد است که انتظار سرمایه گذاران از شرکت اکتیویژن در سال 2018 بسیار بالا است. براساس بررسی‌های این شرکت، انتظارات موجود از این صنعت سالانه به میزان 12 تا 13 درصد افزایش می‌یابد که رشد غیرممکنی بنظر می‌رسد.

در خصوص نگرانی‌های گروه Cowen، رویداد Overwatch League که در اوایل ماه دسامبر آغاز شد، از درآمد قابل توجهی که نظر سرمایه‌گذاران را جلب کند برخوردار نبود. برخی از سرمایه گذاران درآمد اکتیویژن بلیزارد را از این رویداد به شکل قابل توجهی کمتر از حد مورد نظر دانسته‌اند. این گروه تحلیلی اعلام کرد:

فکر می‌کنیم که انتظارت از سود و زیان در سال 2018 کم است اما فکر می‌کنیم که OWL باید نشان دهد که قابلیت جذب مخاطبین قابل توجهی را دارد.

گروه Cowen معتقد است که فصل اول Overwatch League، تجربه آموزنده‌ای برای کسب نتایج بهتر در آینده بوده است. در واقع شرکت اکتیویژن بصورت آشکار از آموزنده بودن فصل اول برای رویکرد بهتر در آینده صحبت کرده است.

موضوع دیگری که مورد توجه گروه Cowen و کاهش رتبه سهام اکتیویژن قرار گرفته است، این است که درآمد حاصل از تبلیغات King برای انتشار طولانی مدت آن پیش‌بینی شده بود.

بطور کلی، گروه Cowen اعلام کرد که شرکت اکتیویژن در تجارت خود قابل اطمینان است. عملکرد امسال بازی Call of Duty: WWII بهتر از عملکرد ناامیدانه بازی Call of Duty: Infinite Warfare در سال گذشته خواهد بود. این شرکت همچنین پیش بینی کرد که بازی Call of Duty: Black Ops 4 در سال 2018 منتشر خواهد شد. با آنکه این گروه رتبه سهام شرکت اکتیویژن را کاهش داد اما هیچکس نمی‌تواند رتبه کلی این شرکت را پیش بینی کند. در واقع Cowen از این موضوع آگاه است که سهام اکتیویژن همچنان قابلیت قدرتمند بودن را خواهد داشت، مخصوصاً اگر بلیزارد اقدام به انتشار عنوان جدیدی نماید که می‌تواند یک بازی Warcraft برای تلفن‌های همراه یا یک عنوان از StarCraft باشد.

اگر بلیزارد قصد معرفی عنوان جدیدی را داشته باشد، احتمالاً در نمایشگاه BlizzCon ماه نوامبر شاهد آن خواهیم بود.

فرشاد | اخبار | 11/10/2017
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.