نویسنده: محمد مراقی یکشنبه، 14 آبان 1396
ساعت 22:34

گزارش: Xbox One X بازی‌ها را 22 – 44 درصد زودتر از Xbox One بارگذاری می‌کند

2.5 از 5

کنسول Xbox One X در بارگذاری بازی‌ها 22 الی 44 درصد سریعتر از کنسول Xbox One است و پیشرفت قابل توجهی به حساب می‌آید.

از آنجایی که تنها 2 روز تا عرضه‌ی قدرتمند ترین کنسول بازی تاریخ یعنی Xbox One X فاصله داریم؛ خیلی از منتقدین فرصت را غنیمت شمرده‌اند و شروع به آزمایش و بررسی این کنسول قدرتمند، در زمینه های مختلف کرده‌اند. آقای مایک یبارا (Mike Ybarra) از مایکروسافت، اخیرا به توییتر رفته و پستی در رابطه با یکی از بررسی هایش از کنسول Xbox One X منتشر کرده است. با توجه به پستی که وی در توییتر مبنی بر مقایسه‌ی مدت زمان بارگذاری بازی‌ها در دو کنسول نسل هشتمی و میان نسلی مایکروسافت منتشر کرده است، به نظر می‌رسد که بارگذاری بازی‌ها در کنسول Xbox One X تقریبا 22 الی 44 درصد سریعتر از مدت زمان بارگذاری همان بازی‌ها در کنسول Xbox One است.

این بررسی با توجه به مدت زمان ورود به منوی اصلی بازی‌ها بدون Skip کردن هیچ یک از کات‌سین‌ها انجام شده است و ظاهرا نتیجه‌ی بسیار قابل توجهی را به همراه داشته. بارگذاری بازی Forza Motorsport 7 بر روی کنسول Xbox One X به طور دقیق 26.9% سریعتر از نسخه‌ی Xbox One آن انجام می‌شود. همچنین بارگذاری بازی هایی نظیر Middle Earth: Shadow of War و Life is Strange هم برروی کنسول Xbox One X به ترتیب 27.6% و 22.6% سریعتر از نسخه‌ی Xbox One آنها به پایان می‌رسد.

با اینحال، قابل توجه‌ترین تفاوت سرعت بارگذاری در دو نسخه‌ی Xbox One X و Xbox One، مربوط به بازی مستقل و کوچک Limbo می‌شود. به طوری که پروسه‌ی دستیابی به منوی اصلی بازی Limbo در نسخه‌ی Xbox One آن به مدت 15.2 ثانیه به طول می‌انجامد. درحالی که دستیابی به منوی اصلی آن در کنسول Xbox One X تنها 8.4 ثانیه زمان می‌برد. یعنی به طور دقیق‌تری، 44.4% سریعتر در کنسول Xbox One X نسبت به Xbox One.

به طور کلی این موضوع را می‌توان یک ارتقای جدی و چشمگیر در کنسول قدرتمند Xbox One X به حساب آورد که البته با توجه به ویژگی های سخت‌افزاری آن، امری بدیهی است و زیاد دور از ذهن به نظر نمی‌رسد. کنسول Xbox One X دو روز دیگر به طور رسمی در بازار جهانی به انتشار خواهد رسید و باید ببینیم مایکروسافت طی عمر ظاهرا طولانی‌مدت این کنسول، چه برنامه‌ هایی برای آن و به‌ویژه انتشار بازی هایش تدارک دیده است.

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.