نویسنده: فرشاد پنج شنبه، 18 آبان 1396
ساعت 19:32

مایکل پچر: PS5 و Xbox بعدی کمتر از 500 دلار قیمت خواهند داشت

5 از 5

آیا سازندگان کنسول‌ها از تاریخ درس خواهند گرفت؟

دو کنسول PS4 و Xbox One که پرچم‌داران نسل فعلی کنسول‌ها محسوب می‌شوند در زمان عرضه به ترتیب 400 و 500 دلار قیمت‌گذاری شدند، نسخه‌های جدید آن‌ها یعنی PS4 Pro و Xbox One X هم با سخت افزاری قدرتمندتر، به ترتیب به قیمت 400 و 500 دلار روانه بازار شدند؛ اما بازیکنان برای دریافت نسل بعدی کنسول‌ها که از قدرت بیشتری برخوردارند، باید چقدر هزینه کنند؟ 500 دلار یا بیشتر؟ «مایکل پچر» (Michael Pachter) به عنوان تحلیلگر گروه Wedbush Securities پاسخ منفی به این سوال داده است؛ او اعلام کرد که از نظر تاریخی، عملکرد کنسول‌های 500 دلاری در بازار هرگز خوب نبوده است و بنظر نمی‌رسد که چنین چیزی در آینده تغییر کند. پچر اعلام کرد:

فکر نمی‌کنم که نسل بعدی کنسول‌ها 500 دلار قیمت داشته باشند گرچه فکر می‌کنم پاسخ بهتر به این سوال را باید زمانی داد که عملکرد Xbox One X را مشاهده کنیم. اگر فروش Xbox One X موفقیت آمیز باشد و فروش کلی Xbox به بالای 10 میلیون دستگاه در سال برسد، بنابراین احتمال اینکه در نسل بعدی هم شاهد کنسول‌های گران قیمت باشیم وجود دارد؛ اما اگر فروش Xbox One X به یک تا دو میلیون دستگاه در سال برسد و فروش کلی Xbox به میزان 10 میلیون دستگاه در سال نرسد، بنابراین آن‌ها متقاعد خواهند شد که هیچکس بدنبال کنسول 500 دلاری نیست.

من تجربه زیادی در ارتباط با کنسول‌های 500 دلاری ندارم اما آن تجربه‌ای هم که داشته‌ام بد بوده است. PS3 در زمان عرضه 600 دلار قیمت داشت و عملکرد موفقیت آمیزی نداشت؛ Xbox One در زمان عرضه 500 دلار قیمت داشت اما بدلیل عملکرد نچندان خوب آن، مایکروسافت مجبور شد که با حذف کینکت، قیمت آن را به زیر 400 دلار برساند. مصرف کنندگان کمی هستند که حاضرند کنسولی را با قیمتی فراتر از 300 تا 400 دلار بخرند. برخی از مردم اقدام به خرید تلویزیون HD به قیمت 500 دلار می‌کنند اما چند سال بعد قادرند که یک تلویزیون 4k را به همان قیمت خریداری نمایند؛ با مقایسه چنین چیزی با کنسول‌ها خواهیم دید که کنسول‌ها بسیار گران هستند. عمر یک تلویزیون 10 سال خواهد بود اما عمر یک کنسول 5 سال است و عملکردی چون تلویزیون هم ندارد؛ پس در نتیجه نظر من این است که دیگر شاهد کنسول‌های 500 دلاری نخواهیم بود.

پچر در ادامه صحبت‌های خود اعلام کرد که بعید می‌داند دیگر همچون گذشته شاهد یک نسل کامل از کنسول‌ها باشیم گرچه چنین ادعایی نیاز بررسی عملکرد Xbox One X در بازار دارد.

فرشاد | اخبار | 09/11/2017
برچسب‌ها
  • Registered
    آفلاین
    عضویت: شهریور 1395
    نظرها: 6
    تشکر: 1
    تشکرشده: 7
    کنسول‌های بازی:

    پیش بینی های اقای پچر با درصد نسبتا بالایی درست از آب درمیاد. فقط یک سوال خیلی مهم، تورم در این زمینه هیچ نقشی نداره ؟ در کشورهای صنعتی و پیشرفته، 500 دلار 10 سال قبل همونقدر گرونه که الان :cold:

    آخرین بار در تاریخ حدود 6 سال قبل توسط Mr.Robot ویرایش شد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.