نویسنده: پدرام پورامامعلی شنبه، 09 دی 1396
ساعت 08:00

Ghost of Tsushima یک بازی عامه پسند نخواهد بود

5 از 5

مایکل پچر معتقد است که بازی Ghost of Tsushima برای گستره‌ی وسیعی از مخاطبان جذاب نخواهد بود

در طول همایش Paris Games Week امسال، استودیوی Sucker Punch که سابقه‌ی تولید سری محبوب Infamous را در کارنامه دارد؛ از بازی جدید خود Ghost of Tsushima رونمایی کرد. قرار است که این بازی یکی از بزرگترین عناوین انحصاری کنسول PlayStation 4 باشد. با اینحال مایکل پچر، تحلیلگر دنیای بازی‌های ویدیویی معتقد است که Ghost of Tsushima متناسب با سلیقه‌ی گستره‌ی وسیعی از گیمرها نخواهد بود.

پیش از این به شما خبر داده بودیم که Ghost of Tsushima بزرگترین عنوان ساخته شده توسط استودیوی Sucker Punch خواهد بود. این بازی دارای سبک اکشنِ ماجراجویی و جهان باز است و در کشور ژاپن رخ خواهد داد. با وجود اینکه بازی یک معارفه‌ی هیجان انگیز را تجربه کرد و اطلاعات منتشر شده از آن نوید عرضه‌ی یک عنوان بسیار جذاب را می‌دهد، مایکل پچر، تحلیلگر Wedbush Securities معتقد است که موفقیت تجاری چندانی نصیب Ghost of Tsushima نخواهد شد. پچر توضیح می‌دهد که دلیل این ادعا ماهیت ژاپنی بازی است.

بازی Ghost of Tsushima با دیگر عناوین انحصاری سونی تفاوت دارد و قرار است جریان رقابت موجود در بازار را، سال آینده به نفع سونی تغییر دهد. با این وجود مایکل پچر معتقد است که اوضاع به این منوال نخواهد بود:

من فکر می‌کنم بازی‌هایی که رنگ و بوی ژاپنی داشته باشند موفقیت چندانی بدست نخواهند آورد. آن‌ها بازی‌های فوق‌العاده‌ای هستند و نمره‌های بالایی دریافت خواهند کرد اما از طرفی، برای مخاطبان عام بسیار سخت خواهند بود. بسیاری از مردم این سختی را احساس خواهند کرد. ببینید، من Persona 5 را بازی کردم که بالاترین امتیازات را بدست آورد و البته از آن خوشم آمد، اما معتقدم به اندازه‌ی نسخه‌هایی که توسط ناشر عرضه شد فروش نداشت. اینها از آن دسته بازی‌ها‌یی نیستند که مورد علاقه‌ی همه اقشار باشند حتی اگر بهترین بازیهایی باشند که تاکنون ساخته شده‌اند. این عناوین حتی ممکن است برنده‌ی جایزه‌ی بهترین بازی سال نیز بشوند اما... درباره‎‌ی Ghost of Tsushima نیز معتقدم از نظر تجاری موفقیت چندانی کسب نخواهد کرد.

فعلا باید تا زمان عرضه‌ی Ghost of Tsushima منتظر بمانیم و ببینیم که آیا طبق پیشگویی پچر، جدیدترین عنوان Sucker Punch از نظر فروش شکست خواهد خورد یا خیر. اکنون هیچ چیز مشخص نیست، از طرفی حتی خود پچر نیز اذعان دارد که این بازی احتمالا از کیفیت فوق‌العاده بالایی برخوردار خواهد بود. Ghost of Tsushima سال آینده به صورت انحصاری برای PS4 عرضه خواهد شد. در ادامه بخشی از داستان بازی که به طور رسمی توسط سازنده منتشر شده است را می‌خوانید:

در سال 1274 قرار داریم. جنگجویان سامورایی، مدافعان افسانه‌ای کشور ژاپن مشغول دفاع از این سرزمین هستند تا اینکه امپراطوری ترسناک مغول جزیره‌ی Tsushima را تصرف می‌کند. آشوب و ویرانی همه جا را فرا می‌گیرد و مردم محلی قتل عام می‌شوند. به عنوان یکی از آخرین سامورایی‌های زنده، شما بار دیگر از خاک و خون به پا می‌خیزید تا علیه این ظلم مبارزه کنید. اما اینبار رسوم شرافتمندانه‌ی سامورایی منجر به پیروزیی شما نخواهند شد. شما باید فراتر از رسوم سامورایی گام بردارید و راه و روش جدیدی از جنگاوری را ایجاد کنید. در «مسلک ارواح» شما شعله‌های آتش جنگ برای آزادی ژاپن را بر خواهید افروخت.

  • Super Admin
    آفلاین
    عضویت: ارديبهشت 1391
    نظرها: 2207
    تشکر: 1015
    تشکرشده: 1195
    پروفایل psn: Sir-Ghas
    رتبه لیدربرد psn: 112
    کنسول‌های بازی:

    در کمال تاسف باید بگم که پیش‌گویی‌های آقای پچر معمولا درست از آب در میاد که در این زمینه ی خاص امیدوارم اینطور نباشه. بدون بازی‌های بزرگ بازی‌سازان ژاپنی، از دنیای بازی‌های ویدیویی بجر بعضی عناوین خاص، فقط یک مشت بازی‌های مولتی پلیر پرخرج بی مصرف باقی می‌مونه. امیدوارم Ghost of Tsushima خاطرات اونیموشا رو زنده کنه.

لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.