نویسنده: پدرام پورامامعلی شنبه، 09 دی 1396
ساعت 18:06

نزاع بر سر Call of Duty منجر به کشته شدن یک فرد بی‌گناه شد

3 از 5

جر و بحث دو بازیکن در بازی Call of Duty: WW2 در نهایت منجر به کشته شدن یک مرد 28 ساله شد

اندرو فینچ 28 ساله، اهل ویچیتای ایالت کانزاس، دو شب پیش و در جریان حمله‌ی نیروهای پلیس به خانه‌اش کشته شد. پدیده‌ی "Swatting" منجر به این اتفاق شده است. تروی لیوینگستون معاون رییس پلیس به وبسایت محلی Wichita Eagle گفته است که نیروهای پلیس در پاسخ به تماس شهروندی که گزارشی از قتل و گروگانگیری در خانه‌ی فینچ را اطلاع داده است به محل مورد نظر اعزام شدند. اندرو فینچ پس از باز کردن در خانه‌اش با شلیک ماموران پلیش از پای درآمد.

"Swatting" یک شوخی فریبکارانه است و بیشتر از آنکه موجب سرخوشی باشد معمولا قربانیان را در شرایط خطرناکی قرار می‌دهد. در طی Swatting گیمری که از باخت خود عصبانی است با پلیس تماس می‌گیرد و به رقیب خود در بازی اتهاماتی دروغین و خشن نسبت می‌دهد. معمولا این اتهامات به قدری خطرناک هستند که پلیس را وادار به برخوردی قاطع و سریع می‌کنند. نیروهای ضربت فورا به محل مورد نظر اعزام می‌شوند و و در طی عملیاتی که ممکن است چندین ساعت به طول بی‌انجامد، شخص مورد نظر را دستگیر می‌کنند. پدیده‌ی Swatting گاها در طول استریم زنده‌ی برخی از گیمرها مشاهده شده است.

در حادثه مورد نظر ما، اشتباه و دروغ بودن تماس تلفنی با پلیس قطعی است. شاهدان بسیاری که عضو یک گروه بازیهای ویدیویی هستند به Wichita Eagle گفته‌اند که شروع ماجرا به دلیل جر و بحث دو بازیکنِ Call of Duty بوده است. Miruhcle و Baperizer که با یکدیگر هم تیمی بودند، به دلیل باخت در مقابل یک تیم دیگر مبلغ 1.50 دلار را در شرط‌بندی از دست دادند. هنوز مشخص نیست که چه چیزی موجب بالا گرفتن درگیری بین این دو شده است اما در این بین Baperizer از یک گیمر دیگر به نام Swautistic درخواست کمک می‌کند و در حقیقت این Swautistic بوده است که با پلیس تماس می‌گیرد و منجر به Swatting می‌شود. از طرف دیگر Miruhcle نیز کوتاه نمی‌‌آید و به Baperizer می‌گوید ترسی از Swatting ندارد و برای اینکه شجاعت خود را نشان دهد یک آدرس غلط در نزدیکی خانه‌ی خود، برای هم تیمی‌اش ارسال می‌نماید. این آدرس متعلق به اندرو فینچ است که در نهایت تراژدی برای او و خانواده‌اش رخ می‌دهد.

این حرکت احمقانه و خطرناک توسط بسیاری از گیمرها محکوم شده است؛ مخصوصا پس از آنکه مشخص شد Swautistic (مسبب اصلی تماس با پلیس) سابقه انجام این کار را قبلا نیز داشته است. پس از آنکه خبر مربوط به این حادثه در شبکه‌های اجتماعی پخش شد، ZooMaa بازیکن حرفه‌ای رقابت‌های Call of Duty و عضو تیم Faze Clan در حساب توییتر خود اعلام کرد که او هم قربانی Swatting شده است.

خانواده‌ی فینچ در بیانیه‌ای اعلام کردند که اندرو در زمان حمله‌ی نیروهای پلیس غیر مسلح بود. نکته‌ی غم انگیز ماجرا این است که اندرو فینچ حتی سابقه‌ی انجام بازیهای ویدیویی را نیز ندارد. پلیس اعلام کرده است که به دنبال جمع آوری اطلاعات بیشتر راجع به این ماجراست. ماموری که به اندرو فینچ تیراندازی کرد هم تحت نظر است. Swautistic یا تیلر باریس 25 ساله نیز هم اکنون دستگیر شده است. در پرونده‌ی او سابقه‌ی تهدیدات دروغین بمبگذاری نیز دیده می‌شود.

لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.