نویسنده: فرشاد سه شنبه، 03 بهمن 1396
ساعت 16:00

چرا کارگردان بازی The Last of Us استودیوی ناتی داگ را ترک کرد؟

5 از 5

چرا بروس استریلی استودیوی ناتی داگ را ترک کرد؟

«بروس استریلی» (Bruce Straley) به عنوان کارگردان عناوین The Last of Us و Uncharted اخیراً در پادکستی جزئیاتی را در مورد علت ترک استودیوی «ناتی داگ» (Naughty Dog) ارائه کرد؛ استریلی در آغاز صحبت‌های خود، جزئیاتی را در مورد نخستین سال‌های حضورش در استودیوی ناتی داگ ارائه کرد، او گفت:

من حدود 17 سال در استودیوی ناتی داگ حضور داشتم (تا پایان مراحل ساخت بازی Uncharted 4). بازی Uncharted 1 یکی از پروژه‌های استرس‌زا برای من محسوب می‌شد، البته پروسه‌ی ساخت تمام بازی‌های ویدیویی سخت است اما بدلایلی معتقدم که پروسه ساخت Uncharted 1 بسیار سخت بود، چراکه این بازی زمانی ساخته می‌شد که در حال انتقال نسل کنسول از PS2 به PS3 بودیم، این در حالی بود که ما از تکنولوژی‌های قدیمی در ساخت یک IP جدید استفاده می‌کردیم، بنابراین ساخت آن بازی بسیار سخت بود، ما فکر می‌کردیم که استخدام افراد جدیدی از صنعت فیلم‌سازی، در ساخت این بازی به ما کمک خواهد کرد اما اوضاع آنطور که ما دوست داشتیم پیش نرفت، چون بازی‌ها یک چیز بسیار منحصر بفرد هستند.

من به عنوان کارگردان بر روی ساخت بازی Uncharted 2 کار کردم، آن دوره یکی از هیجان انگیزترین دوران کاری من بود؛ در آن دوره من چیزهای زیادی آموختم و ایده‌های مختلفی را در مورد ساخت یک بازی منحصر بفرد در سر پروراندم؛ در آن دوران من همکاری‌هایی در زمینه‌ی ساخت داستان داشتم، کاری متفاوت که تا آن زمان انجام نداده بودم؛ در آن زمان با افراد استثنایی و الهام بخشی نظیر «ایمی هنیگ» (Amy Hennig) کار کردم. می‌توان گفت که Uncharted 2 هم یکی دیگر از پروژه‌های سختی بود که بر روی آن کار کردم.

پس از ساخت Uncharted 2، به سراغ پروژه‌ی بعدی یعنی The Last of Us رفتم. ممکن است که مردم در مورد این بازی بگویند «این یک بازی Uncharted دیگر است.» چراکه در این بازی شاهد میان پرده‌ها و گیم‌پلی مشابهی با Uncharted هستیم اما در کنار آن‌ها، ما تلاش کردیم تا یک بازی، جهان و داستان جدیدی را خلق کنیم.

در نهایت ما به سراغ بازی Uncharted 4 رفتیم؛ من در تلاش بودم تا چیزی فراتر از Uncharted 1 ،Uncharted 2 و The Last of Us را خلق کنم؛ از زمانی که من و «نیل دراکمن» (Neil Druckmann) کار خود را بر روی این پروژه‌ی جدید شروع کردیم، تنها دو سال تا اتمام مراحل ساخت آن زمان داشتیم؛ این بازی یکی از سخت‌ترین پروژه‌های ما بود.

استریلی در ادامه‌ی صحبت‌های خود اعلام کرد زمانی که به پایان مراحل ساخت عنوان Uncharted 4 رسیدند، او احساس کرد که نیاز به استراحت دارد و به همین دلیل از ناتی داگ جدا شد، او گفت:

من در ناتی داگ با مشکلی روبرو نبودم، مشکل خود من بودم، من انسان کمال گرایی هستم و تنها بدنبال ساخت عناوین AAA فوق العاده‌ای هستم. وقتی به نقطه‌ی اوج کاری خود رسیدم، به خود گفتم «دیگر زمان آن رسیده که استراحت کنم، دیگر زمان کنار کشیدن است.». در مراحل ابتدایی ساخت بازی Uncharted 4، من قراری با Evan Wells و Christophe Balestra (روسای ناتی داگ) گذاشتم و به آن‌ها گفتم «زمانی که این پروژه‌ را به اتمام برسانم، به استراحت نیاز خواهم داشت.»، آن‌ها معنی این حرف مرا می‌دانستند، آن‌ها از من قدردانی کردند و از برنامه‌ای که در سر داشتم حمایت کردند، آن‌ها مدیران و رهبران قابل ستایشی هستند که نیاز افرادشان را درک می‌کنند.

جدیدترین عنوان از بازی The Last of Us، هم اکنون توسط ناتی داگ در دست ساخت قرار دارد.

فرشاد | اخبار | 23/01/2018
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.