نویسنده: فرشاد چهارشنبه، 04 بهمن 1396
ساعت 15:30

مایکل پکتر جزئیاتی را در مورد سرویس Xbox Game Pass ارائه کرد

5 از 5

مایکل پکتر: تحولات اخیر Xbox Game Pass تاثیری در فروش Xbox One ندارند

شرکت مایکروسافت اخیراً اعلام کرد که مشترکین سرویس Xbox Game Pass قادر خواهند بود تا در آینده، به عناوینی که توسط Microsoft Studios ساخته می‌شوند، در همان روز عرضه‌‌شان دسترسی داشته باشند؛ اما آیا این تصمیم مایکروسافت تاثیری بر روی فروش کنسول‌های Xbox One و Xbox One X نخواهد داشت؟ «مایکل پکتر» (Michael Pachter) به عنوان تحلیلگر Wedbush Securities در پاسخ به این سوال اعلام کرد:

فکر نمی‌کنم که این موضوع تاثیری بر روی فروش Xbox One داشته باشد، این یک حرکت هوشمندانه است که به مصرف کنندگان امکان دسترسی به محتوای زیادی را با قیمتی معقول می‌دهد. اگر بخواهید دو بازی را در طول یکسال خریداری کنید، باید 120 دلار پرداخت کنید اما با دریافت یک اشتراک Xbox Game Pass قادر خواهید بود تا علاوه بر عناوین First Party مایکروسافت، به صدها بازی دیگر هم دسترسی داشته باشید؛ این پیشنهاد قابل توجهی است و منجر به افزایش مشترکین سرویس Xbox Game Pass خواهد شد. من هیچ ارتباطی میان تحولات سرویس Xbox Game Pass و فروش کنسول‌ها مشاهده نمی‌کنم؛ بنظر من این برنامه در دراز مدت، برای آن‌ها سودآور خواهد بود.

لازم به ذکر است که بطور معمول قیمت هر بازی Xbox One شصت دلار است اما تحولات اخیر Xbox Game Pass به بازیکنان اجازه خواهند داد تا تنها با پرداخت حق اشتراک ماهانه‌ای به میزان 10 دلار، به کلیه‌ی عناوین آینده‌ی Xbox One (که هر کدام 60 دلار قیمت دارند.) دسترسی داشته باشند، آیا این موضوع تاثیری بر روی فروش بازی‌ها نخواهد داشت؟ پکتر در این رابطه اعلام کرد:

اینطور فکر نمی‌کنم، از نظر تئوری، یک نفر قادر خواهد بود تا برای یک ماه عضو این سرویس شده و سپس از آن خارج شود اما اکثریت مردم حداقل به مدت یکسال عضو این سرویس خواهند بود.

تنها گذشت زمان نشان خواهد داد که استراتژی جدید شرکت مایکروسافت چه تاثیری بر روی Xbox One خواهد داشت.

فرشاد | اخبار | 24/01/2018
برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.