نویسنده: پدرام پورامامعلی سه شنبه، 17 بهمن 1396
ساعت 14:35

برکناری تعدادی از کارکنان کپکام

0 از 5

استودیوی کپکام تعدادی از کارکنان شعبه‌ی ونکوور خود را از کار برکنار کرد و همچنین در ساخت عنوان بعدی Dead Rising بازنگری‌هایی صورت داد

کپکام تعداد قابل توجهی از کارکنان خود در شعبه‌ی ونکوور را برکنار کرد. این اتفاق ناشی از تغییراتی بود که به دلیل لغو شدن ساخت یک پروژه‌ی نامشخص و همچنین بازنگری در ساخت نسخه بعدی Dead Rising کمپانی را تحت تاثیر قرار داده بودند. منبع این خبر فردی نزدیک به کمپانی است. همچنین در شبکات اجتماعی نیز زمزمه‌هایی مبتنی بر تعدیل نیرو در کپکام به گوش می‌رسید.

منبع این خبر که برای به خطر نیفتادن موقعیت شغلی خود خواسته نامش فاش نشود؛ اظهار داشت برکناری حدود 50 نفر از کرکنان به این دلیل بود که کمپانی به منظور بهینه کردن تعداد کارمندان و بازنگری در پروژ Dead Rising جدید؛ تشکیلات خود را مجددا سازمان‌دهی کرده است. کپکام در ابتدا برای بازی Dead Rising برنامه‌های بلند پروازانه داشت و همچنین در روند ساخت با مشکل کمبود نیرو نیز مواجه شده بود (همانند بسیاری از بازی‌های امروزی). طبق اطلاعات موجود در لینکدین، شعبه‌ی وونکور کپکام تا پیش از این تغییرات حدود 250 کارمند داشت. این استودیو عمده‌ی شهرت خود را به دلیل ساخت شماره‌های دوم، سوم و چهارم بازی Dead Rising بدست آورده است.

پروژه‌ی نامشخصی که در ابتدای خبر اعلام کردیم ساخت آن لغو شده، در مراحل ابتدایی ساخت پیش نمونه قرار داشت و هنوز حتی مجوز لازم برای ساخت را دریافت نکرده بود. این پروژه قرار بود یک بازی سوم شخص و در سبک اکشن ماجراجویی باشد که در نیویورک امروزی رخ می‎دهد.

Capcom Vancouver همچنین بر روی بازی‌های موبایلی مانند Puzzle Fighter و پروژه‌های معرفی نشده‌ی دیگری نیز کار می‌کند. کپکام قویا اعلام کرده است که به پشتیبانی خود از بازی Dead Rising و Puzzle Fighter ادامه خواهد داد.

سخنگوی کپکام در تایید خبر فوق به Gamespot گفته است:

Capcom Vancouver تحت یک برنامه‌ی بازسازی قرار گرفته است که حدود 30 درصد از استودیو را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد. این برنامه در راستای ارزیابی اهداف کمپانی و پروژه‌هایش است که به طور منظم و دوره‌ای رخ می‌دهد.

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.