نویسنده: آرمین صیامی زاده دوشنبه، 20 فروردين 1397
ساعت 17:53

GTA V تبدیل به پرسودترین محصول سرگرمی تاریخ شد

5 از 5

این بازی موفق به فروش 90 میلیون نسخه شده است

به گفته‌ی تحلیلگران، عنوان GTA V با حضور در جدول پرفروش‌ترین بازی‌های تمام کنسول‌هایی که روی آن‌ها عرضه شده، طی چهار و نیم سال، تبدیل به پرفروش‌ترین محصول سرگرمی شده است.

نسخه‌ی پنجم سری GTA از زمان عرضه‌ در سال 2013 تا به امروز 6 میلیارد دلار فروش داشته و این رقم بیشتر از فروش هر بازی، کتاب، فیلم و موسیقی است و همچنان به فروش خود ادامه می‌‍دهد.

این عنوان با فروش 90 میلیون نسخه، سومین بازی پرفروش تاریخ است. در رتبه‌ی دوم، Minecraft با 144 میلیون نسخه فروش قرار دارد و ورژن‌های متعدد و پورت‌های مختلف سری Tetris روی گوشی‌های موبایل با 170 میلیون نسخه فروش، جایگاه اول را به خود اختصاص دادند.

gta 5

البته توجه داشته باشید که GTA V نسبت‌ به دو عنوان دیگر گران‌تر است و به لطف بخش چندنفره‌ و DLC‌های متعدد آن، سودآوری بیشتری دارد. آقای Doug Creutz، آنالیزور کمپانی Cowen اذعان داشت:

از زمان عرضه‌ تا کنون، GTA V موفق به فروش 90 میلیون نسخه شده و برای ناشر خود یعنیTake-Two Interactive، شش میلیارد دلار سود آورده است.

[این مقدار] خیلی بیشتر از فروش فیلم‌های بلاک‌ باستری مثل برباد رفته و جنگ ستارگان است که حدوداً 3 میلیارد دلار فروش داشتند. حتی اگر فروش DVD و سود حاصل از Stream این فیلم‌ها را در نظیر بگیریم، بازهم به GTA V نمی‌رسند.

با وجود بخش‌ آنلاین بازی که بر عمر این عنوان می‌افزاید، این بازی بخاطر محتوای بحث برانگیزش نیز سر زبان هاست. چند هفته‌ی پیش، طرح دادگاهی خانم Lindsay Lohan، بازیگر و خواننده‌ی آمریکایی، علیه این بازی شکست خورد. او ادعا داشت که در این بازی از شخصیتی که شبیه به اوست استفاده شده است.

با وجود موفقیت فعلی این بازی، جای تعجبی هم ندارد که نسخه‌ی بعدی آن راه درازی تا عرضه شدن داشته باشد.

لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.