نویسنده: حسین معماری شنبه، 25 فروردين 1397
ساعت 18:55

خدای جنگ پرقدرت‌تر از همیشه: خلاصه نقدهای مهم God Of War

4 از 5

خلاصه نقد و بررسی‌های عنوان «God Of War»

فرانچایز محبوب و تحسین شده‌ی «God Of War» که توسط آقای David Jaffe در سال 2005 خلق شد، توانست محبوبیت بسیار زیادی در دل گیمرها و هواداران سبک Hack n Slash را باز کند. گرچه این فرانچایز یک Hack n Slash خالص محسوب نمی‌شود اما شخصیت پردازی، داستان، فضا سازی، سیستم مبارزات و گرافیگ چشم نواز آن را می‌توان از نکات کلی و مثبت این فرانچایز به حساب آورد. پرداختن به داستانهای کهن یونانی و اساطیر آن‌ها همراه با خلق محیط‌ها و جلوه‌های بصری بسیار زیبا و همچنین گیم پلی هیجان انگیز و خشونت بار، نه تنها باعث شده‌اند که «God Of War» در بین گیمرهای کل دنیا بسیار محبوب شود، بلکه ذر بین گیمرهای ایرانی نیز از محبوب بالایی برخوردار شده است. سه نسخه اصلی و یک نسخه فرعی از بازی برای کنسول‌های PS2 و PS3 همراه با 2 نسخه فرعی دیگر برای کنسول دستی PSP عرضه شده‌اند که دومین شماره از بازی توسط آقای Cory Barlog ساخته و کارگردانی شد. این نسخه که توسط ایشان خلق شده است، محبوبیت بیشتری را نسبت به بقیه سری در بین هواداران خود دارد، اما با این وجود و همان‌طور که گفته شد، کل سری از بازی از محبوبیت بالایی در بین گیمرها برخوردار است و از عناوین تحسین شده‌ی صنعت بازی‌سازی محسوب می‌شوند. هم‌اکنون جدیدترین شماره و نسخه از بازی قرار است کمتر از یک هفته‌ی دیگر برای کنسول PS4 و PS4 Pro عرضه شود و نقدهای آن به همراه نمراتش منتشر شده‌اند که میانگین نمرات در متاکریتیک 95 شده و نقدهای مثبت بسیار زیادی از بازی را شاهد هستیم. همانند نسخه دوم، آقای Cory Barlog کارگردان نسخه جدید نیز بوده و ایشان تغییر و تحوالات عظیمی را در این بازی ایجاد کرده‌اند. تغییراتی مانند عوض شدن زاویه‌ی دوربین و گیم پلی بازی، تغییر در شخصیت پردازی «کریتوس»، پرداختن به داستان‌ها و اساطیر اسکاندیناوی و در نهایت تمرکز بیشتر بر روی روایت داستان نسبت به المان‌های Hack n Slash. در ادامه با «بازی مگ» همراه باشید تا خلاصه‌ای از مهم‌ترین نقدهای این بازی را با هم مطالعه کنیم.

وب‌سایت IGN

امتیاز: 100

ما انتظار یک عنوان اکشن فوق االعاده را داشتیم که «God Of War» کاملا انتظارمان را برآورده کرد اما انتظار یک سفر هیجان انگیز را که هر منظرو محیط از بازی به زیبایی و طبق روایت آن، چیدمان شده است را نداشتیم. جزئیاتی که باعث خلق یک شاهکار شده‌اند. «کریتوس» که قبلا شخصیت پردازی متفاوت و دیگری داشت، در این نسخه نقش یک پدر، جنگجو و هیولا را ایفا می‌کند. پدری که سعی می‌کند در میدان نبرد، قلبا از پسرش محاقظت کرده و با او رفتار پدرانه کند. دنیای وسیع بازی که تغییرات مرتبا در آن رخ می‌دهد‌، دستاوردهای خوبی را برای گیمرها به ارمغان می‌آورد. دستاوردها و جایزه‌هایی که به واسطه موفقیت بازیکن‌ها در مراحل گیم پلی و همچنین روایت داستان، نصیب‌شان می‌شود. جزئیات ساخت جهان بازی، گیم پلی و شخصیت‌های آن نوید بخش یک «God Of War» بسیار هیجان انگیز و به یادماندنی در کل سری است.

وبسایت Giant Bomb
امتیاز: 100
شاید انتظار چیز بسیار مهمی که نداشته بودم، وسعت جهان بازی و محیط آن بوده است که چقدر شخصیت «
کریتوس» و دشمنان آن می‌توانند با آن تعامل وسیع داشته باشند. اسطوره‌ی «نوردیک» و «اسکاندیناوی»، باعث شده‌اند که «سونی» و استودیوی «سانتامونیکا» بتوانند المان‌های جدید و زیادی را در بازی بگنجانند اما یکی از بزرگ‌ترین تغییرات بازی را می‌توان شخصیت «کریتوس» قلمداد کرد چرا که یک شخصیت کاملا جدید در این نسخه است. جدیدترین بازی «God Of War» پیشرفت چشمگیری داشته است که همراه با تغییرات آن، باعث شده‌اند تا نتیجه مثبت و مطلوبی داشته باشد.

وبسایت DualShockers
امتیاز: 100
سیستم مبارزات جدید «
God Of War»، یکی از بزرگ‌ترین و کارآمدترین دستاوردهایی بود که انتظار آن داشته بودم و زمان زیادی را با آن سپری کردم. «کریتوس» تبدیل به طوفان مرگ و نابودی شده است که مقاومت او همراه با ضربات قوی‌اش به سپرها، قطعه قطعه کردن دشمنان و فینیشرهایی که با آن‌ها دشمنان را از پای در می‌آورد، چرخ زدن در اطراف و محیط بازی، پرتاب کردن تبرش به سمت دسمنان از ویژگی‌های دیدنی و چشمگیر گیم پلی بازی هستند. همچنین وقتی که نزدیک به هیولایی بزرگ می‌شود، با مشت و لگدهای پیوسته‌اش او را نقش زمین کرده و سپس سلاح خود را آماده می‌کند تا کار هیولا را یکسره کند. زمانی که خواستم یکی از چندین فینیشرهای زیبای بازی را بزنم، دیدم خیلی سریع، پیچیده، اعتیاد آور و هیجان انگیز انجام شد. طوری که حس می‌کنید خودتان آن‌ها را بر روی دشمنان پیاده می‌کنید و حس پویایی را می‌دهد.

وبسایت Guardian
امتیاز: 100
این یک ویژگی نادر است که بتوان در یک بازی، هر چیزی و همه کاری را انجام داد. «
God Of War» از لحاظ ویژگی‌های فنی و روایت داستان، یک بازی استاندارد و تمام عیار است. بازی‌ای که تا همین اواخر، غیر ممکن بود اما ممکن شد.  

وبسایت Polygon
امتیاز: 100
در یک کلمه، «
God Of War» بازی‌ای جامع و کامل است. هر نکته و جنبه‌ای از بازی، به خودی خود عالی‌ست. مهم‌ترین نکته در این مورد، این است که بازی را به یک چشم‌انداز بزرگ تبدیل کرده و به خدمت گرفته است. ممکن است برخی از طرفداران دو آتیشه این فرانچایز بگویند که این بازی یک «God Of War» نیست. بله من نیز همین عقیده را دارم چرا که فراتر از یک «God Of War» است. 

وبسایت Destructoid
امتیاز: 100
«
سانتامونیکا» به طور واضح نشان داد که ویژگی‌های بیشتری نیز برای ارائه و نوآوری وجود دارند. من نیز دقیقا به همان ویژگی‌ها و المان‌ها امیدوارم بودم که تیم سازنده بازی قادر به ارائه آن‌ها هستند.

وبسایت GameInformer
امتیاز: 98
شخصیت جدید «
کریتوس» و تغییرات او، روایت داستان را بر دوش می‌کشد و این نکته به عنوان یکی از اصلی‌ترین تغییرات در سری نیز محسوب می‌شود. زمانی که خدای جنگ (کریتوس) فقط متکی به خون و خونریزی و نابود کردن بود، هم‌اکنون به صورت یک استراتژی چین و با بررسی نکات به صورت دقیق و ظریف، پیش می‌رود. هنوز هم لحظات هیجان انگیز و خشونت بار مبارزات در بازی وجود دارند اما تغییرات محسوسی کرده‌اند و سطح جزئیات و عمق آنها بالا رفته و جدید شده است. «God Of War» از گذشته‌ی خود درس گرفته است و این در حالی‌ست که مسیر هیجان انگیز و فوق العاده‌ای به سوی آینده را پیش می‌برد تا به عنوان یکی از بهترین بازی‌های این نسل ظاهر شود. 

وبسایت GameSpot
امتیاز: 90
در هر صورت، «
God Of War» جدید چیزی است که قبلا در سری خود بوده. یک بازی اکشن تماشایی همراه با المان‌های حماسی که واقعا ارزش بودجه‌ی بزرگ ساخت‌اش را داشت. سیستم مبارزاتی که انرژی زیادی از شما میگیرد تا روند پیشرفت چشمگیر خود را طی کنید. این سیستم مبارزات و گیم پلی بازی، در روایت داستان نقش مهمی را ایفا کرده است. این قضیه مثل یادآوری کریتوس از گذشته‌ی خود است اما می‌داند که باید زمان حال و آینده خود را بهبود ببخشد. هر چیز جدیدی در بازی، در جهت بهتر شدن آن قرار داده شده است که برای نتیجه‌ای بهترو مطلوب در آن وجود دارند. شخصیت «کریتوس» نیز دیگر قابل پیشبینی نیست. بازی «God Of War» دیگر مانند سری اکشن قدیمی خود نیست و این ریبوت، با اطمینان مسیر جدیدی را طی می‌کند تا به ماجراهای هیجان انگیز بهتری برسد.

وبسایت Video Gamer
امتیاز: 90
«
God Of War» تعادل بسیار عالی بین حماسه و عرفانی بودن و بین خشونت و مسائل خانواده را رعایت کرده است. بدون شک یکی از بهترین و جالب‌ترین سری «God Of War» محسوب می‌شود.

وبسایت GamesRadar
امتیاز: 100
یکی از هیجان انگیزترین لحظات برای «PlayStation» این است که «کریتوس» برای مخاطب‌های جدید حضور پیدا کرده است. این در حالی‌ست که هنوز هم از ویژگی‌هایی که شخصیت او از ابتدا تاکنون محبوب و بزرگ کرده بود، بهره می‌برد.

وبسایت بازی‌مگ (Bazimag)

به زودی ... ????

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.