نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع شنبه، 08 ارديبهشت 1397
ساعت 11:00

Fortnite تنها در ماه مارس ۲۲۳ میلیون دلار سودآوری داشته است

0 از 5

پدیده فورتنایت آمارهای بسیار جالب توجهی را از نظر سودآوری به ثبت رسانده است.

بازی سبک بتل رویال فورت‌نایت (Fortnite) این روزها با محبوبیت و استقبال گسترده‌ای که داشته، توجهات بسیار زیادی را هم به خودش معطوف کرده است. می‌توان گفت حتی کسانی که هیچ ارتباطی با دنیای گیم نیز ندارند نیز حتما می‌دانند که فورتنایت امروزه به یک پدیده بزرگ تبدیل شده است. در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ این بازی حالا ماه‌هاست که در صدر بازدیدها در یوتیوب و توییچ قرار دارد و با روندی هم که در پیش گرفته است، بعید است حتی نشانه‌ای از کند شدن این حرکت دیده شود. با این حال آنچه که شاید بیشتر افراد از آن مطلع نباشند، این است که چه مقدار از محبوبیت فورتنایت به درآمد تبدیل می‌شود. باید گفت این مقدار بسیار عظیم است و تنها در ماه مارس گذشته، این بازی برای سازندگانش حدود ۲۲۳ میلیون دلار درآمد داشته است.

این واقعا جالب توجه است که نسخه پورت شده بازی روی موبایل، روزانه ۱٫۸ میلیون دلار سوددهی دارد که اگر همه پلتفرم‌های مقصد این بازی را محسوب کنیم، فورتنایت چیزی حدود ۷٫۱۹ میلیون دلار سود ماهانه برای اپیک گیمز به ارمغان می‌آورد. بنا به گزارش سوپردیتا، این رشد سرسام‌آور می‌تواند به عوامل به خصوصی همچون بخش جدید Battle Pass بازی، پوسته John Wick و همچنین میزان بازی و رکوردهای بازیکنی به نام دریک مرتبط باشد.

مهم نیست که چطور دیده شود، ولی سوددهی ۲۲۳ میلیون دلاری تنها در یک ماه، واقعا چشمگیر است. با این وجود بازی فورتنایت، در همه آمارهای ماه مارس نیز موفق ظاهر نشده است. بازی بتل رویال اپیک گیمز، گرچه موفقیت جالب توجهی در دنیای کنسول‌ها داشته است، ولی در آمارهای PC هنوز در رتبه پنجاهم سود آورترین بازی‌های این پلتفرم قرار دارد. درواقع در این پلتفرم، فورتنایت عقب‌تر از بازی‌هایی نظیر League of Legends و Dungeon Fighter Online هست.

در بازار گوشی‌های موبایل نیز فورتنایت هنوز یک تازه وارد محسوب می‌شود؛ این بازی حتی موفق به حضور در بین ۱۰ بازی برتر موبایلی، مثل Pokemon GO، Clash of Clans، و حتی Candy Crush Saga نیز نشده و همه این بازی‌ها را بالاتر از خود می‌بیند. با این حال سازندگان امیدوارند با انتشار نزدیک فصل چهارم بازی با تم ابرقهرمانی، موقعیت خود را هرچه بیشتر بهبود ببخشند.

به نظر می‌رسد که این بازی در سال ۲۰۱۸، به یکی از لوازم عادی منازل تبدیل شده باشد. تقریبا اگر برخی آن را بازی نکرده باشند، ولی همه این بازی را می‌شناسند. تاکنون تنها پلتفرمی که پورت بازی فورتنایت به آن راه پیدا نکرده، کنسول هیبیریدی نینتندو سوییچ است که این نیز، احتمالا ابدی نیست، و شایعات اخیر حکایت از این دارد که پورت نسخه سوییچ فورتنایت نیز درحال ساخت است. اگر این گزارش به واقعیت تبدیل شود، می‌توان گفت که این بازی خواهد توانست به یک بازار بزرگ کراس-پلتفرمی مسلط شود. این بازی درحال حاضر برای پلتفرم‌های پلی‌استیشن 4، ایکس‌باکس وان، PC و iOS به شکل رایگان قابل بازی است.

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.