اطلاعات جدیدی پیرامون گیمپلی بازی Red Dead Redemption 2 منتشر شده است که در ادامه آنها را مرور خواهیم کرد
بهتازگی دو تن از خبرنگاران وبسایت IGN دمویی 45 دقیقهای از بازی Red Dead Redemption 2 را تجربه کردهاند. آنها اطلاعات جالبی از تجربه خود را با هواداران به اشتراک گذاشتاند که در ادامه آنها را مشاهده خواهید نمود.
اطلاعات کلی:
- زمانی که در جهان بازی به گردش میپردازید، NPCها بر اساس وضعیت شما واکنشهای متفواتی از خود بروز خواهند داد. برای مثال اگر سلاح خود را از غلاف مخصوصش خارج کرده باشید مردم عادی ممکن است از شما فرار کنند، حالت عصبی داشته باشند و یا حتی به مقابله با شما بپردازند اما اگر سلاح خود را غلاف کرده باشید رفتار دیگران نیز عادی خواهد بود.
- نزدیک شدن و ارتباط برقرار کردن با NPCهای جهان بازی با استفاده از «سه دکمه صورت» (Face Button) صورت میگیرد. شما قادرید به آنها چیزی بگویید و یا رفتار خاصی با دیگران داشته باشید. از مثلث برای برخورد مناسب و سلام فرستادن، از دایره برای برخورد تهاجمی و از مربع احتمالا برای دستبرد زدن به دیگران استفاده میشود.
- بدون استفاده از اسلحه نیز میتوان از مردم عادی سرقت کرد: «با زور و تهدید میتوانید مردم را وادار کنید به شما پول بدهند.»
- با پیشروی در بازی عکسالعمل NPCها نیز تغییر خواهد کرد. (هنوز مشخص نیست که این تغییرات متناسب با اعمال شما در بازی خواهد بود و یا روندی ثابت حاصل از پیشروی در داستان محسوب میگردد) این واکنشها در موقعیتهای مختلف متفاوت خواهند بود. برای مثال رفتار یک ماهیگیر نسبت به واکنش یک فرد مست و یا پرخاشگر متفاوت خواهد بود.
- NPCها بر اساس آنچه انجام دادهاید، شهرت شما، لباس و و وضعیت ظاهری و ... رفتاری متفاوت با شما خواهند داشت.
باندها و کمپها:
- باند و دسته جنایتکاران (Gang) شما یک اردوگاه (Camp) دارد که برای آن میزان عمر خاصی در نظر گرفته شده است.
- تعاملی که میان جهان بازی و کمپ شما وجود دارد، تا حد زیادی در تصویری که از خود به دیگران ارائه میدهید تاثیر دارد.
- باند شما دارای چالشها و ماموریتهای مخصوص به خود است. برای مثال ممکن است در حین راه رفتن در اردوگاه یکی از اعضای باند به شما بگوید که به غذا و تدارکات (گوشت و ...) نیاز دارد، همین موجب ایجاد یک ماموریت شکار برای شما خواهد شد.
- نوعی حالت مدیریت برای باند و کمپ درنظر گرفته شده است، اما اجباری برای این کار وجود ندارد. قرار نیست که دائما بر این بخش نظارت داشته باشید. خبری از یک بازی مدیریتی نیست. انجام این کار کاملا اختیاری است و ممکن است جوایزی به همراه داشته باشد.
- برای میزان فعالیتی که در کمپ دارید پاداشی درنظر گرفته شده است.
- بهنظر میرسد که مدیریت باند در این بازی با نحوهی عمل گروه سارقانی که در GTA V داشتیم شباهت چندانی ندارد؛ چه بسا پویاتر و فراگیرتر است. برخی تصور میکنند ممکن است برای این بخش اعمال مختلفی درنظر گرفته شده باشد. برای مثال بهرهمندی از افراد قوی و یا ماهر در زمینهای خاص، ممکن است این انگیزه را به شما بدهند که آنها را در اطراف خود نگه دارید. البته قرار نیست که این ویژگی همانند یک بار اضافی برایتان باشد.
جهان بازی
- بیشتر وقایعی که در دمو مشاهده کردید، در منطقه جدیدی به نام «New Hanover» رخ دادند.
- مکانها متنوعی اعم از باتلاقی، برفی و شهرهای صنعتیشده در بازی وجود دارد.
- New Hanover منطقهای جنگلی و کوهستاتی واقع در ارتفاعات است. شهری به نام «Valentine» در این منطقه وجود دارد.
- طبیعت در جهان بازی زنده و پویاست، که ممکن است کلیشهای باشد اما دارای جزییات فراوانی خواهد بود.
- گفته شده است که محیط بازی در کنسول PS4 کاملا چشمنواز است و جهان بازِ بازی در PS4 بینظیر است.
شکار و تهیه مایحتاج برای کمپ
- بهنظر میرسد که بخش شکار به خوبی گسترش داده شده است.
- راههای متفاوتی برای کندن پوست شکارها وجود دارد که هرکدام نتایج مخصوصی خواهند داشت.
- میتوانید شکارها را بر روی اسب خود حمل کنید و یا فقط پوستشان را نگه دارید.
- انیمیشنها زیادی برای شکار حیوانات وجود دارد و احتمالا دارای جزییات فراوانی خواهند بود.
- ارزش یک حیوان شکار شده به این بستگی دارد که پچگونه او را میکُشید. برای مثال میتوانید از تیروکمان، گلوله تفنگ و تفنگ ساچمهای و ... استفاده کنید.
- حیواناتی که شکار میکنید، هم از نظر ظاهری و هم از لحاظ ارزش به مرور زمان فاسد خواهند شد. برای مثال اگر بر پشت اسب خود یک گوزن مرده در حال فساد را حمل نمایید NPCها واکنشی غیرعادی از خود نشان خواهند داد.
اسب
- ارتباطی که با اسب خود برقرار میکنید بسیار وسیع، احساسی و وابسته به گیمپلی است.
- راکستار خود اذعان داشته است که اسب در نسخه پیشین بازی Read Dead Redemption یک وسیله نقلیه یکبار مصرف بود. در شماره دوم بازی، رابطهای که با اسب خود دارید بسیار قوی است. هرچه این رابطه مستحکمتر باشد، عملکرد و ویژگیهای اسبتان بهتر خواهد بود.
- هرچهقدر که ارتباطتان با اسب نزدیکتر باشد انیمیشنهای خاصتری را مشاهده خواهید نمود، حتی نمودی از آنها را در جهان بازی نیز میتوان مشاهده کرد.
- اگر ارتباط خوبی با اسب داشته باشید او در فاصله نزدیکی نسبت به شما قرار خواهد گرفت. از طرفی دیگر بسیاری از بهترین تجهیزات خود را بر روی اسبتان حمل خواهید کرد، پس اگر اسب نزدیکتان باشد دسترسی سریعتری به تجهیزاتتان خواهید داشت.
- اگر اسبتان کشته شود باید ارتباط میان خود و اسب را دوباره و از نو سامان دهید.
- اسب ممکن است مجروح شود. در این صورت میتوانید با استفاده از تجهیزات پزشکی او را درمان کرده و نجاتش دهید.
- نقل قول مرموزی از جانب سازندگان در این بخش وجود دارد: «برای آنکه ارزش چیزی درک شود باید بهای آن را بپردازید.»
سرقت
- همانند GTA V، زمانی که ماموریتهای سرقت را آغاز میکنید موسیقی مخصوصی پخش میشود.
- با پیشروی در مراحل و سرقتها، انتخابهای زیادی در پیش رویتان قرار میگیرد. برای مثال یکی از اعضای باند میتواند حواس کارکنان بانک را پرت کند تا شما بهخوبی بتوانید آنها را غافلگیر نمایید.
- حرکت دوربین بیوقفه است. همانند صحنهای که در سریال True Detective وجود داشت شما را با ماموریت همراه میسازد.
- میتوانید گاوصندوقها را با استفاده از انفجار باز کنید، که این کار دارای ریسک است و پاداش متفاوتی در اختیارتان قرار خواهد گذاشت.
- انیمیشنها برای تمام موارد گفته پر از جزییات خواهند بود.
- بلافاصله پس از خارج شدن از بانک در حین سرقت، تیراندازیها آغاز خواهند شد که دارای هیجان بیشتری خواهد بود.
- قابلیت Dead Eye در این شماره نیز حضور دارد.
- کشتن برخی از دشمنان به صورت یک صحنه سینمایی نمایش داده خواهد شد.
- با فرار از شهر نبرد به پایان نخواهد رسید، بر روی اسب نیز باید با دشمنان مبارزه کنید.
- در یک صحنه، کلاه شخصیت بازی از روی سرش میافتد و چون در حین فرار است برای برداشتنش باز نخواهد گشت. اگر آن را میخواهید باید کمی بعد برای برداشتنش بازگردید.
نظرات