نویسنده: قاسم ممتاز دوشنبه، 14 مهر 1393
ساعت 21:05

ویدیوی جالب از تکنولوژی خارق العاده ی مایکروسافت Roomalive

0 از 5

حقیقتا تکنولوژی و دنیای کامپیوتر و سخت افزار با سرعت خارق العاده ای در حال پیشرفت کردن هستند . در اینکه یکی از عوامل تاثیر گذار در زمینه ی پیشرفت سخت افزار های کامپیوتری بدون شک صنعت بازی های رایانه ایست شکی وجود ندارد .

اینکه بازی های رایانه ای مسیری در حال پیشرفت را در پیش گرفته اند و اینکه گیمر ها یا مخاطبان این صنعت همواره به دنبال بهتر شدن هستند باعث شده است که کمپانی های بزرگ ، چه آنهائی که در زمینه ی سخت افزار فعالیت میکنند و چه شرکت های نرم افزاری بخشی از بودجه ی خود را صرف تحقیق و ایجاد تکنولوژی های جدید نمایند . تحقیقاتی هدف دار که نتایج خارق العاده ای را در بر دارند . احتمالا در مورد عینک دنیای مجازی سونی شنیده اید . این عینک که حرفهائی درباره ی آن زده میشود انقلابی خارق العاده است که در صنعت بازی های رایانه ای شکل گرفته و پتانسیل های بالائی برای وارد شدن به سایر صنایع را دارد . اما چیزی که اینجا در مورد آن صحبت میکنیم دیگر یک عینک یا یک کنترلر نیست . مایکروسافت با خلق کینکت طرز فکر خود را که شما کنترلر هستنید به عرصه ی ظهور رساند . رقابت این دو غول دنیای سخت افزار و نرم افزار یعنی سونی و مایکروسافت تا به اینجا به نفع گیمر ها بوده است . تکنولوژی RoomAlive که در اینجا نسخه ای بسیار ابتدائی از آن را میبینید دروازه ای برای نسل آینده ی سرگرمیهای مجازیست . شاید سخت افزار به کار رفته در این ویدئو غریب و امکان محیا کردن آن تا حدودی غیر ممکن باشد اما مهم اینجاست که حرکتی که تنها به صورت تئوری مطرح شده بود حقیقت پیدا کرده است . ویدئویی که مشاهده میکنید به صورت زنده از افرادی که در حال تعامل با بازی و محیط هستند فیلم برداری شده است که نویدی از دنیای جدید میدهد .
دنیائی که تصاویر 3 بعدی فعلی در برابر آن همچون یک شوخی کودکانه به نظر میرسد . شاید برخی از شما دوستان فیلم Her را دیده باشید . شاید داشتن یک بازی کامپیوتری به آن شکل با تکنولوژی RoomAlive دیگر دور از دسترس نباشد .

ویدئو

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.