نویسنده: احسان ناخدا دوشنبه، 17 ارديبهشت 1397
ساعت 18:38

صحبت‌های کارگردان God of War درباره مرگ بازی‌های تک‌نفره

5 از 5

کوری بارلوگ قضیه مرگ بازی‌های تک‌نفره را درست نمی‌داند

در این چند سال اخیر با رشد و محبوبیت بازی‌های چندنفره، عده‌ای گمان می‌کنند که زمان بازی‌های تک‌نفره به سر آمده و در حال مرگ هستند. اخیرا کوری بارلوگ (کارگردان God of War) نظر و افکار خود را درباره این موضوع به اشتراک گذاشته و باور دارد که هنوز موقعیت‌های زیادی برای بازی‌های تک‌نفره داستان‌محور در صنعت بازی وجود دارد.

بارلوگ در مصاحبه خود با سایت IGN گفت:

بازی‌های تک‌نفره در حال حاضر مثل ققنوس هستند. ما در دوره جزر و مد قرار داریم و بازی‌ها به وسیله افراد خلاقی که درگیر توسعه‌شان می‌شوند، تغییر می‌کنند.

بارلوگ درباره موفقیت ژانر بتل رویال و بازی‌هایی مثل PUBG و Fortnite گفت که همچنان فضاهای زیادی برای دیگر بازی‌ها و تجربه‌ها وجود دارد. وی درباره رشد محبوبیت بازی‌های این ژانر اظهار داشت که:

این لزوما به این معنا نیست که بقیه بازی‌ها از بین رفته‌اند. این موضوع به سادگی می‌گوید که توجه ما به سمت چه چیزی جلب شده است.

در حالی که بازی‌های رقابتی و مولتی‌پلیر هم‌اکنون بسیار محبوب هستند، بارلوگ اشاره کرد که این موضوع برای خیلی‌ها – از جمله خود او – صدق نمی‌کند.

من نمی‌خواهم روی عنوانی که بخش داستانی ندارد کار کنم، چرا که این داستان است که من را به سوی خود جذب می‌کند. علاقه‌ای به رقابت کردن ندارم. منظورم این نیست که رقابت بد است یا اینکه بازی‌های رقابتی و چندنفره بد هستند، چراکه وجود آن‌ها را دوست دارم، ولی موردعلاقه من نیستند.

بارلوگ اعتقاد دارد که همیشه فضا و مکان مناسب برای بازی‌های تک‌نفره و چندنفره وجود دارد؛ هر چه زمان جلوتر می‌رود، محبوبیت هر دوی این‌ها افزایش یا کاهش می‌یابد.

موضوع رقابت بین بازی‌های تک‌نفره و چندنفره یا زنده و مرده بودن آن‌ها نیست، درسته؟ مسئله اصلی مثل همان گربه شرودینگر است. ما در عین حال هم زنده هستیم و هم مرده، و همیشه این روند ادامه خواهد یافت. و این یک جزر و مد در طول زمان است.

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.