نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع شنبه، 05 خرداد 1397
ساعت 10:00

اطلاعات جدید سونی از بیشتر شدن بازی های انحصاری

0 از 5

سونی قصد دارد با سرمایه‌گذاری بیشتر، لاین‌آپ بازی‌های انحصاری قدرتمندتری در سال‌های بعد داشته باشد.

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ در جریان رویداد پرسش و پاسخ اخیر سونی و سرمایه‌گذاران شرکت در توکیو، رئیس بخش سرگرمی‌های تعاملی سونی یعنی جان کودرا اطلاعات مختلفی از برنامه‌های سونی پیرامون آینده پلی‌استیشن به اشتراک گذاشت. در حالی که یکی از بخش‌های صحبت او پیرامون هدف‌گذاری سه سال آینده این شرکت در برنامه‌های کوتاه مدت شان بود، او درباره عرضه بازی‌های انحصاری بیشتر توسط سونی هم مورد سوال قرار گرفت.

او در این زمینه، پیرامون بازی‌های انحصاری و در حال ساختی که توسط استودیوهای داخلی سونی کار می‌شوند صحبت کرد و از «تعدادی آیتم» که مثل همیشه درحال ساخت هستند گفت. او در ادامه به مقایسه سال مالی ۲۰۱۷ و سال مالی جاری پرداخت و گفت که خط تولید بازی‌های انحصاری سونی در سال جاری، نسبت به دوره قبل شاهد «ارتقا و افزایش» بوده و طبیعتا به همین منوال، هزینه‌ها هم افزایش پیدا کرده است.

او همچنین در بخش دیگری از صحبت‌هایش، به این نکته اشاره کرد که سرمایه‌گذاری روی بازی‌های انحصاری همیشه هم به معنی زیاد شدن IPها نیست و سونی، از آنجایی که همین حالا هم مالک IPهای «موفق و قدرتمندی» مثل Horizon Zero Dawn و God of War است، این گونه عناوین باید به یک «سری و مجموعه از بازی‌ها» تبدیل شوند که در این زمینه، ادامه سودآوری از آن‌ها از طریق گسترش IP قابل انتظار خواهد بود.

بخش دیگری از گزارش کودرا، که در زمینه ارتقا و افزایش عناوین انحصاری از آوریل ۲۰۱۹ (فروردین ۹۸) به بعد هست نیز بسیار جالب است. این خبر می‌تواند نشانگر مقاصد سونی برای تهیه یک لاین‌آپ قدرتمند قابل ارائه در زمان عرضه کنسول نسل بعدی این شرکت باشد. کنسولی که به احتمال زیاد به عنوان پلی‌استیشن 5 شناخته خواهد شد.

Sony Gives More Details on Boosting its First Party Game Development Pipeline

در این زمینه همان‌طور که مشاهده می‌کنید، یک اسلاید آماری نیز برای ارائه گزارش نمایش داده شد که در بخش مرتبط با سال مالی کنونی (تا آوریل ۲۰۱۹)، نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاری در بخش تحقیق و توسعه شاهد افزایش هزینه‌ها بوده است. در این آمار نکته دیگری که مشخص است این است که بخش تحقیق و توسعه شاهد سرمایه‌گذاری بیشتری نسبت به سال ۲۰۱۷ بوده و درنتیجه سونی از همین حالا تخصیص منابع به واحد R&D را شدت داده است. نتیجه این امر هر چه باشد، نشان دهنده تلاش چند برابر سونی برای متنوع کردن بازی‌های انحصاری خود در طول چند سال آینده است.

گفتنی است که کودرا، هیچ گونه صحبتی به طور مشخص پیرامون نسل بعدی کنسول پلی‌استیشن انجام نداده است، اما در این زمینه پیش‌تر در بازی‌مگ مطالعه کردید که کودرا پیرامون برنامه سونی در استفاده از سه سال آینده، در جهت برداشتن گام‌هایی بلندتر برای بعد از این بازه زمانی صحبت کرده بود که توسط بسیاری، این طور تفسیر شد که کنسول نسل بعدی سونی پس از این دوره سه ساله عرضه می‌شود. در این زمینه البته تحلیل دیگری هم وجود دارد که این برنامه سه ساله را، متعلق به کل شرکت سونی و نه فقط بخش پلی‌استیشن دانسته است.

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.