نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع پنج شنبه، 31 خرداد 1397
ساعت 10:00

بازی‌های تحسین‌شده Limbo و Inside به زودی به نینتندو سوییچ می‌آیند

0 از 5

استودیو دانمارکی Playdead، سازنده عناوین مستقل Limbo و Inside اعلام کرده که این بازی‌ها به زودی برای پلتفرم نینتندو سوییچ نیز عرضه خواهند شد.

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ پلتفرم هیبریدی نینتندو سوییچ، از زمان عرضه تاکنون به یک موفقیت بزرگ برای کمپانی نینتندو تبدیل شده و نسبت به پلتفرم‌های قبلی این کمپانی، سوییچ در جلب نظر بازی‌سازان مستقل و ایندی نیز به مراتب بهتر عمل کرده است. درواقع باید گفت که فراوانی عناوین indie نقش مهمی در متنوع شدن کتابخانه بازی‌های سوییچ داشته است. با توجه به گزارش‌های دیگری که در صنعت گیم وجود دارد، به نظر می‌رسد که ویژگی قابل حمل بودن سوییچ یکی از مهم‌ترین مزیت‌های آن در محبوب شدن پلتفرم میان بازی سازان مستقل داشته و از این جهت بسیاری از توسعه‌دهندگان ایندی مایل به عرضه عناوین‌شان برای نینتندو سوییچ شده‌اند. این گزارش‌ها حالا به اینجا رسیده که استودیو محبوب و دانمارکی Playdead نیز اخیرا اعلام کرده که قصد دارد هر دو بازی شدیدا تحسین‌شده و محبوب خود یعنی Limbo و Inside را در ۲۸ ژوئن (۷ تیر) برای نینتندو سوییچ منتشر کند.

این اطلاعیه از طریق حساب رسمی استودیو Playdead در توییتر منتشر شده و به گفته آن‌‌‌ها، عرضه بازی در این تاریخ به شکل جهانی خواهد بود و به این ترتیب برخلاف برخی عناوین تازه انتشاریافته سوییچ، منطقه محل سکونت برای دریافت بازی بی‌تاثیر است. پیرامون لیمبو و اینساید، این دو بازی در مجموع ارائه کننده یکی از بهترین تجربه‌های گیمینگی در یک دهه اخیر بودند و منتقدین و طرفداران، این بازی‌ها را به خاطر طراحی هنری منحصربه‌فرد و گیم‌پلی متمایزشان ستوده‌اند.

در استایل منحصربه‌فرد Playdead۷ بازیکنان در این دو بازی مراحلی را به شکل سکوبازی و پلتفرمینگ دنبال می‌کنند که در این میان پازل‌های درگیرکننده و به کار گیری یک فیزیک قدرتمند در این اجرا از چالش‌های اصلی بازیکنان است. بازی Limbo اولین بار در سال ۲۰۱۰ عرضه شد و به عنوان یک بازی مستقل، کار بزرگی را با دریافت امتیاز متای 90 انجام داد. شما می‌توانید نقد و بررسی اختصاصی این بازی در بازی‌مگ را نیز مطالعه کنید. غیر از این موفقیت، از بازی Limbo به عنوان یکی از اولین تجربه‌های موفق و خوب شکل «عرضه-فقط-دیجیتالی» یک بازی کنسولی یاد می‌کنند؛ آن هم در زمانی که بیشینه بازار تجارت کنسولی از طریق خرید و فروش دیسک انجام می‌شد.

پروژه بعدی Playdead نیز بازی تحسین‌شده دیگری به نام Inside بود که این استایل مخصوص گیم‌پلی بازی لیمبو را چند قدم دیگر به جلو برد و با دریافت امتیاز متای 93، به عنوان بهترین بازی مستقل سال ۲۰۱۶ نیز انتخاب شد. به هر شکل عرضه این دو بازی شدیدا تحسین‌شده و مستقل برای پلتفرم نینتندو سوییچ، خبر بزرگی برای طرفداران آن‌ها است و قطعا تجربه هر کدام از این بازی‌ها بر روی این کنسول هیبریدی جالب توجه خواهد بود.

 

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.