نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع پنج شنبه، 04 مرداد 1397
ساعت 09:00

بازی Devil May Cry 5 چیزهای زیادی را از DmC یاد گرفته است

0 از 5

سازندگان بازی Devil May Cry 5 هنوز به شکل کامل بازی DmC را فراموش نکرده‌اند.

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ در حالی که وقایع داستانی بازی سال آینده Devil May Cry 5 قرار است دنباله‌ای برای بازی یازده سال پیش Devil May Cry 4 باشد، در این بین یک بازی فرعی هم از این سری منتشر شد که DmC: Devil May Cry نام داشت. این یک بازی خوش‌ساخت، و یک ری‌بوت برای این سری بود که به سفارش کپ‌کام توسط استودیو Ninja Theory و در سال ۲۰۱۳ ساخته شد. به طور کلی این بازی گرچه با نقدهای بسیار مثبتی مواجه شد، ولی دو قطبی بزرگی هم بین طرفداران سری ایجاد کرد و به یکی از بحث‌برانگیزترین بازی‌های این سری تبدیل شد.

بازی سال آینده «دویل می کرای 5»، به شکل کامل توسط خود کپ‌کام ساخته شده و درست است که قرار است به خط داستانی اورجینال سری برگردد، ولی کپ‌کام ظاهرا قرار نیست که تجربیات دوره DmC را به فراموشی بسپارد. به تازگی مت واکر از کپ‌کام، گفته که کپ‌کام به دستاوردی که از DmC داشته افتخار می‌کند و چیزهایی که از ساخت آن بازی یاد گرفته‌اند را در بازی نسخه پنجم اعمال خواهند کرد. او در این زمینه گفت:

این قطعا یک بازی متعلق به طرفداران است. ما بیشتر از ۱۰ سال است که از طرفداران می‌شنویم که دنباله‌ای برای خط داستانی DMC4 بسازیم. ولی این به معنی نادیده گرفتن کار Ninja Theory و DmC نیست. ما همگی آن بازی را دوست داشتیم.

تهیه‌کننده بازی یعنی هیده‌آکی ایتسانو هم گفت که از دید او، بازی DmC هم درست به اندازه سایر بازی‌های قبلی سری مهم است و از یک دنیای شگفت‌انگیز برخوردار بود که فقط قابل ساخت توسط هنرمندان و رویاپردازان استودیو «نینجا تئوری» بود. او این صحبت را به این شکل تکمیل کرد:

ما چیزهای زیادی در دوره همکاری با Ninja Theory یاد گرفتیم و امیدوارم آن‌ها هم به طریقی از این همکاری نفع برده باشند. ما چیزهایی که برایمان جدید بود و یاد گرفتیم را به شکل ویژه در بازی DMC5 به کار برده‌ایم.

به طور کلی بازی DmC در دوران خود، به یک موفقیت غیرقابل پیش‌بینی تبدیل شد و در حالی که حالا به نظر می‌رسد آن خط داستانی ری‌بوت، حداقل تا آینده‌ای نزدیک به فراموشی سپرده شده و کپ‌کام بازگشت به خط داستانی اورجینال را انتخاب کرده، با این حال سازندگان هنوز هم ابعاد فنی آن بازی را فراموش نکردند.

بازی Devil May Cry 5، در بهار سال ۲۰۱۹ برای پلتفرم‌های پلی‌استیشن 4، ایکس‌باکس وان و PC عرضه می‌شود.

  • Super Admin
    آفلاین
    عضویت: فروردين 1397
    نظرها: 38
    تشکر: 31
    تشکرشده: 29
    کنسول‌های بازی:

    DmC بازی خوب یا بدی نبود ولی اصلا هدف از DmC ریبوت کردن سری بود.
    یک سری وقتی ریبوت می‌شه کپ‌کام چطوری خط داستانی قدیمی رو میاد ادامه می‌ده؟ grin
    در کل ظلم شد به DmC

    ‏Projacker از این نوشته تشکر کرده است.
  • Registered
    آفلاین
    عضویت: آبان 1393
    نظرها: 84
    تشکر: 71
    تشکرشده: 96
    کنسول‌های بازی:
    در پاسخ به: yaamato
    DmC بازی خوب یا بدی نبود ولی اصلا هدف از DmC ریبوت کردن سری بود. یک سری وقتی ریبوت می‌شه کپ‌کام چطوری خط داستانی قدیمی رو میاد ادامه می‌ده؟ grin در کل ظلم شد به DmC

    Dmc بازی خوبی بود اما devil may cry خوبی نبود.

    ‏yaamato از این نوشته تشکر کرده است.
  • Registered
    آفلاین
    عضویت: بهمن 1396
    نظرها: 23
    تشکر: 23
    تشکرشده: 17
    کنسول‌های بازی:

    اتفاقا من دیروز بعد از مدت‌ها DmC رو بازی کردم و با اینکه ظاهر و رفتار کاراکترا رو اعصاب میره ولی مکانیکای گیم‌پلیش خیلی عمیقن و مبارزاتش واقعا هیجان انگیزن.

    ‏Projacker از این نوشته تشکر کرده است.
  • Registered
    آفلاین
    عضویت: آبان 1393
    نظرها: 84
    تشکر: 71
    تشکرشده: 96
    کنسول‌های بازی:
    در پاسخ به: ArumYn
    اتفاقا من دیروز بعد از مدت‌ها DmC رو بازی کردم و با اینکه ظاهر و رفتار کاراکترا رو اعصاب میره ولی مکانیکای گیم‌پلیش خیلی عمیقن و مبارزاتش واقعا هیجان انگیزن.

    واقعا ظاهرشون رو اعصابه، ورجل رو عین بچه قرتی‌ها درست کرده بودن! تو DMC 3 ورجل ابهت داشت؛ واقعا یکی از بهترین شخصیت‌هایی هستش که تا حالا تو عمرم داخل یک بازی دیدم. امیدوارم تو این نسخه پنجم هم باشه و باحال درستش کرده باشن.

    ‏ArumYn از این نوشته تشکر کرده است.
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.