نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع یکشنبه، 07 مرداد 1397
ساعت 13:00

روند فروش نینتندو سوییچ تا پایان سال میلادی جاری کند می‌شود

0 از 5

یکی از خوشبین‌ترین تحلیلگران نیز نسبت به برآورده شدن انتظارات اولیه نینتندو، در فروش امسال سوییچ ابراز تردید کرده است.

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ در یکی از گزارش‌های مالی مهم نینتندو، این کمپانی هدف‌گذاری نسبتا بلندپروازانه‌ای داشت که تا پایان سال مالی جاری (انتهای مارس ۲۰۱۹)، ۲۰ میلیون واحد نینتندو سوییچ دیگر در جهان به فروش برساند. این به معنای این بود که نینتندو در مدت دو سال، حدود ۴۰ میلیون دستگاه از این کنسول هیبریدی را در بازارهای جهان به فروش می‌رساند. این گزارش البته در همان ابتدا نیز با سوال‌ها و تردیدهای مختلفی خصوصا از طرف بازار و مصرف‌کنندگان مواجه بود، و تحلیلگران این سوال را داشتند که نینتندو دقیقا چطور می‌خواهد به این آمار برسد. این تردید، خصوصا با در نظر گرفتن دورنمای عناوین AAA کم تعدادتر امسال نسبت به لاین‌آپ قدرتمند سال گذشته هم بود.

اینک و با گذشت چند ماه، یکی از خوش‌بین‌ترین تحلیلگران بازار یعنی Atul Goyal از Jefferies که به طور ویژه دیدگاه بسیار مثبتی هم نسبت به نینتندو دارد نیز نسبت به این هدف گذاری ابراز تردید کرده است. او با در نظر گرفتن وضعیت سهام نینتندو، اظهار نگرانی کرده که ممکن است تحلیل‌های قبلی بازار درباره کنسول سوییچ درست از آب دربیاید و این پلتفرم، نتواند در سال جاری به میزانی که پیش‌بینی شده بود فروش کند.

Goyal در یادداشتی خطاب به سرمایه‌گذاران، اشاره کرده که درحالی که هنوز هم در یک بازه زمانی بلندمدت به سوییچ کاملا خوش‌بین است، ولی معتقد است که سقوط سهام اخیر نینتندو در نهایت بازتابی از انتظارات بازار پیرامون وضعیت کلی کنسول سوییچ بوده است. او در این زمینه گفت:

انتظارات بازار برای نینتندو سوییچ که نشانه‌های خودش را در سقوط ارزش سهام کمپانی نینتندو هم نشان داده، در طول سه ماه گذشته از حالت «رشد قوی» به حالت «بدون رشد» تغییر پیدا کرده است... ما معتقدیم که ادامه فروش سوییچ در طول ماه‌های باقی‌مانده امسال و حتی سال آینده، می‌تواند آن طور که قبلا پیش‌بینی می‌شد رشد نداشته باشد. ولی با در نظر گرفتن روند فروش پایداری که این کنسول دارد، شاید در یک بازه زمانی کوتاه‌مدت تحلیل‌های تردیدآمیز بازار نسبت به سوییچ درست باشد و نینتندو آن روند رشد مدنظر از فروش سخت‌افزار را به دست نیاورد.

به طور کلی درباره این یادداشت، می‌توان گفت که حتی خوشبین‌ترین تحلیلگر نینتندو نیز معتقد است که روند کند و ثابت فروش سوییچ تا مدتی همچنان ادامه خواهد داشت، و به این ترتیب بر همین مبنا هم گویال به سرمایه‌گذاران مشاوره داده است. با این حال او در بازه زمانی طولانی مدت، همچنان نسبت به موفقیت نینتندو سوییچ خوشبین است.

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.