نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع دوشنبه، 05 شهریور 1397
ساعت 08:00

گزارش‌هایی از جزئیات فنی تریلر گیم‌پلی Red Dead 2

4.5 از 5

به تازگی آنالیز جامعی از تریلر گیم‌پلی اخیر بازی Red Dead Redemption 2 منتشر شده که جزئیاتی درباره نرخ فریم و رزولوشن بازی را بررسی می‌کند.

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ راک‌استار حدود دو هفته پیش، نگاه‌های زیادی را با انتشار اولین گیم‌پلی تریلر بازی Red Dead Redemption 2 به خود جلب کرد. مشخصا تمرکز این تریلر، نمایش المان‌های مختلف گیم‌پلی این بازی و سیستم‌های مختلف آن بود که هم این موضوع و هم جلوه‌های بصری بازی، بدون تردید خیره‌کننده به نظر می‌رسیدند. مدتی بعد، فاش شد که تریلر نمایش داده شده براساس صحنه‌های ضبط شده از بازی بر روی کنسول PS4 Pro بوده است و حالا، تحلیلگران در Digital Foundry تصمیم به موشکافی فنی تریلر گرفته‌اند؛ بررسی رزولوشن، نرخ فریم و سایر مباحث فنی که در پشت پرده این تریلر دیده می‌شود.

براساس این گزارش و حداقل از طریق ملاک قرار دادن تریلر به نمایش درآمده، بازی Red Dead Redemption 2 روی «پلی‌استیشن 4 پرو» با رزولوشن ۲۱۶۰×۱۹۲۰ رندر می‌شود. این ابعاد تصویر، گرچه ابعاد استاندارد 4K محسوب نمی‌شود و تعداد پیکسل‌های محور افقی آن کم‌تر از آنچه باید باشد است، ولی این ابعاد همچنان از ۱۴۴۰p نیز بیشتر است. در واقع، این میزان ۱۲٫۵ درصد بیشتر از تعداد پیکسل‌هایی است که در ابعاد ۱۴۴۰p می‌توان نمایش داد.

در زمینه نرخ فریم تریلر، با در نظر گرفتن اینکه آنالیز صورت گرفته بر روی ویدیو ضبط شده از بازی بوده و نه خود بازی، این تریلر روی نرخ فریم 30 تنظیم شده است. به گفته دیجیتال فاندری، گرچه امکان آنالیز دقیق میزان پایداری نرخ فریم تریلر در طول پخش وجود ندارد، ولی در این مدت «حتی یک مورد افت فریم» نیز مشاهده نمی‌شود.

گزارش اخیر دیجیتال فاندری، بسیار مفصل و جزئی بوده و برای مطالعه کامل این آنالیز می‌توانید تحلیل مربوطه را مطالعه کنید. به طور کلی همان‌طور که این گزارش اشاره می‌کند، بررسی صورت گرفته براساس ویدیو ضبط شده از بازی بوده و نمی‌توان آن را به عنوان نتیجه قطعی برای بازی اصلی دانست. علیرغم این موضوع، این بررسی همچنان می‌تواند یک نگاه فنی منصفانه از بازی پیش روی راک‌استار را در اختیار طرفداران بگذارد و به عنوان نتیجه، از نظر Digital Foundry تریلر از نظر فنی بسیار عالی بوده است.

پیرامون بازی «رد دد ردمپشن 2» که قرار است بزرگ‌ترین دنیای ساخته شده توسط راک‌استار را داشته باشد، پیش از این در بازی‌مگ خواندید که چرا این بازی می‌تواند به بهترین بازی ساخته شده توسط این شرکت نیز تبدیل شود. بازی Red Dead 2 قرار است در ۲۶ اکتبر (۴ آبان) برای پلتفرم‌های پلی‌استیشن 4 و ایکس‌باکس وان عرضه شود.

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.