نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع دوشنبه، 19 شهریور 1397
ساعت 09:00

یوبی‌سافت از احتمال بازگشت Splinter Cell می‌گوید

0 از 5

ایو گیلموت، اخیرا از احتمال بازگشت «سم فیشر» در آینده صحبت کرده است.

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ در زمانی نه چندان دور بود که شخصیتی به نام «سم فیشر»، معرف یک ژانر و با سری بازی‌های Splinter Cell از مهم‌ترین ارکان کمپانی یوبی‌سافت بود. با این حال، این شخصیت مدت‌هاست که کمرنگ شده و اخیرا به شکل cameo یا easter egg در سایر بازی‌ها از جمله بازی Ghost Recon: Wildlands ظاهر می‌شود. در آن زمان، بسیاری از طرفداران از این موضوع به وجد آمدند که ممکن است یوبی‌سافت بار دیگر سری Splinter Cell را زنده کند و گمانه‌زنی‌ها و امیدهای فراوانی نیز شکل گرفت که نسخه جدیدی از بازی، در رویداد E3 2018 معرفی شود؛ اتفاقی که درنهایت نیز رخ نداد. با وجود طی شدن این مسیر امید و ناامیدی، اخیرا ایو گیلموت رئیس شرکت یوبی‌سافت صحبتی پیرامن احتمال بازگشت این شخصیت کرده است.

در گزارش جدید که براساس مصاحبه اخیر گیلموت با games industry است، او اطلاعات تازه‌ای را پیرامون آینده قهرمان قدیمی این سری یعنی سم فیشر به اشتراک گذاشته است:

پس من باید شما را ناامید کنم چون درحال حاضر جواب دقیقی برای این سوال ندارم ... با این حال باید بگویم که هر برند و یا کاراکتری که ما داریم، ما می‌خواهیم که برای بازه زمانی طولانی مدتی وجود داشته باشند. پس یک روز شما چیزی در این زمینه خواهید دید ولی بیشتر از این نمی‌توانم چیزی بگویم.

صحبت‌های تازه گیلموت نیز گرچه چندان امیدبخش نیستند، ولی طرفداران این سری را برای بازگشت مجدد شخصیت سم فیشر امیدوار نگه خواهد داشت. آخرین حضور کامل و مستقل او در یک بازی اسپلینتر سل، به بازی Splinter Cell: Blacklist محصول سال ۲۰۱۳ مربوط است و این حفره ۵ ساله در داستان شخصیت سم فیشر، همین‌حالا هم مدت زمان زیادی برای بازگشت دوباره این قهرمان است. با در نظر گرفتن صحبت‌های گیلموت، یوبی‌سافت درحال حاضر هم مشغول کار روی این سری، حداقل در آینده‌ای نزدیک نیست.

صحبت گیلموت در زمینه اینکه «یک روز چیزی در این زمینه خواهید دید»، می‌تواند حتی اشاره‌ای به یک حضور cameo دیگر از سم فیشر داشته باشد و لزوما هم به معنی حضور در یک بازی مستقل اسپلینتر سل نیست. بسیاری از طرفداران در هر صورت از یوبی‌سافت و فراموش کردن عرضه یک بازی جدید از این سری ناامید هستند، این خصوصا از دید تجاری و بازار نیز اهمیت دارد که محصولات بزرگ و چندانی در ژانر مخفی‌کاری در حال حاضر وجود ندارد، و شاید بزرگ‌ترین رقیب این سری یعنی سری Metal Gear نیز روزهای خوبی را با کونامی پشت سر نمی‌گذارد. در هر صورت، این ظرفیت خالی بزرگ در بازار ژانر مخفی‌کاری، می‌تواند به راحتی توسط یک بازی جدید Splinter Cell و کاراکتر سم فیشر قابل پوشش باشد و باید دید که طرفداران، درنهایت تا چه زمانی باید برای عرضه یک بازی مستقل از این سری صبر کنند.

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.