نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع شنبه، 24 شهریور 1397
ساعت 16:00

صحبت‌های نینتندو در رویداد Direct پیرامون Nintendo Switch Online

0 از 5

نینتندو در آستانه راه‌اندازی سرویس Nintendo Switch Online اطلاعاتی تکمیلی را در جریان رویداد Direct به اشتراک گذاشت.

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ نینتندو پس از یک تاخیر ناگهانی و همان‌طور که وعده داده بود، رویداد استریمی Nintendo Direct را اجرا و اطلاعات زیادی درباره برنامه‌های خود و عرضه عناوین تازه منتشر کرد. یکی از مهم‌ترین بخش‌های این اجرا، توضیحات تکمیلی این شرکت ژاپنی درباره سرویس بسیار مهم Nintendo Switch Online بود که طبق اعلام قبلی، قرار است از روز ۲۷ شهریور راه‌اندازی شود. در این برنامه، در مجموع پیرامون ۵ موضوع حول این سرویس بحث شد؛ بازی کردن آنلاین، عناوین NES قابل بازی از طریق سرویس جدید، ارسال فایل‌های ذخیره بازی در Cloud یا فضای ابری، اپلیکیشن مخصوص گوشی‌های هوشمند و در نهایت بخش «Special Offers یا پیشنهادات ویژه».

در طی صحبت‌های تازه، به ندرت اطلاعاتی مطرح شد که قبلا هم درباره آن بحثی نشده باشد و سورپرایز چندانی در این زمینه وجود نداشت. پس از راه‌اندازی سرویس، بازیکنان برای انجام بازی‌های آنلاین حتما نیاز به اشتراک فعال دارند تا عناوینی نظیر Splatoon 2، Super Smash Bros. Ultimate و Overcooked 2 را تجربه کنند. در این زمینه، تجربه آنلاین عناوین Free To Play نظیر فورتنایت هم نیازی به اشتراک در این سرویس ندارند.

بخش کتابخانه عناوین NES در این سرویس، متشکل از عناوین کلاسیک کنسول NES است که «قابل بازی در هر جا و هر زمان» از طریق نینتندو سوییچ خواهند بود. در این کتابخانه عناوین، بازی‌هایی نظیر Ice Climber امکان بازی مشارکتی و دو نفره از طریق اتصال محلی و بازی نظیر Dr. Mario قابل بازی چندنفره از طریق اتصال آنلاین اینترنتی خواهد بود. گفتنی است که در زمان راه‌اندازی سرویس، ۲۰ بازی کلاسیک NES از جمله Super Mario Bros. 3، The Legend of Zelda و Pro Wrestling در دسترس می‌باشند.

نکته جالب در این برنامه، توضیحات نینتندو درباره امکان ذخیره فایل دیتا در فضای ابری بود که بر این اساس، برای دسترسی به این فایل‌ها مشترکین همواره باید اشتراک خود را تمدید کنند چون در صورت منقضی شدن حق اشتراک، این دیتاها را برای همیشه از دست می‌دهند. در این زمینه، قبلا هم گفته شده بود که همه بازی‌های سوییچ ممکن است از این ویژگی پشتیبانی نکنند.

پیرامون اپلیکیشن گوشی‌های هوشمند، این برنامه‌ها که هم‌اکنون نیز عرضه شده‌اند، قابلیت‌هایی نظیر «چت صوتی» با دوستان در حین بازی آنلاین را می‌دهند که این ویژگی پس از راه‌اندازی Nintendo Switch Online، تنها در اختیار مشترکان سرویس قرار می‌گیرد.

این کمپانی درنهایت صحبت‌هایی هم پیرامون Special Offers کرد که البته به ویژگی‌های چندانی اشاره نشد و احتمالا به بخش فروش عناوین مرتبط خواهد بود. در این زمینه، این امیدواری وجود دارد که این بخش، عملکردی مشابه PS Plus یا Xbox Live Gold داشته باشد؛ سرویس‌های اشتراکی مخصوص پلی‌استیشن و ایکس‌باکس که امکاناتی نظیر بازی‌های رایگان ماهانه و تخفیف‌های ویژه در فروش نسخه‌های دیجیتالی بازی‌ها را ارائه می‌کنند.

این سرویس در روز ۱۸ سپتامبر (۲۷ شهریور) راه‌اندازی می‌شود و هزینه‌های اشتراکی آن در بازه‌های زمانی یک ماهه ۳٫۹۹ دلار، در بازه سه ماهه ۷٫۹۹ دلار و یک ساله ۱۹٫۹۹ دلار خواهد بود.

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.