نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع پنج شنبه، 12 مهر 1397
ساعت 08:00

نینتندو گفته سونی و مایکروسافت رقیب آن‌ها نیستند

0 از 5

نینتندو به تازگی گفته که رقیب واقعی آن‌ها، نه سونی و مایکروسافت که هر نوعی از سرگرمی است.

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ نینتندو درحال حاضر واقعا در محدوده بسیار خاص و اشباع‌نشده‌ای در صنعت گیم فعال است. آن‌ها در بیشتر مواقع به کلی از مسابقه بزرگ و نفس‌گیر عناوین گرافیک‌محور و فنی به دور هستند و در عوض، به ارائه تکنولوژی‌هایی ساده‌تر ولی در عین حال خاص‌تر از هر توسعه‌دهنده دیگر می‌پردازند. لاین‌آپ نرم‌افزاری نینتندو همیشه به قدری قدرتمند بوده که میلیون‌ها نفر تمایل به پرداخت محصولات کنسولی آن‌ها داشته‌اند تا این عناوین را تجربه کنند. به همین ترتیب هم این شرکت از نظر سخت‌افزاری نیز کنسول‌هایی ارزان‌تر تولید کرده که توسعه‌دهندگان متوسط و ایندی نیز همیشه روی خوش به آن‌ها نشان داده‌اند.

با توجه به مسیری که نینتندو در آن قرار گرفته، اصلا سورپرایزکننده نیست که در نظر بگیریم جدیدترین پلتفرم آن‌ها یعنی «نینتندو سوییچ» هم رقیب مستقیم پلی‌استیشن 4 و ایکس‌باکس وان نیست. به تازگی رجی فیل-ام رئیس نینتندو آمریکا مصاحبه جدیدی انجام داده و درباره رقیبان واقعی نینتندو یعنی «هر نوعی از فعالیت‌های سرگرم‌کننده» صحبت‌های جدیدی را مطرح کرده، و گفته که این نوع هدف‌گذاری باعث شده که نینتندو از همان ابتدا محدوده خیلی وسیع‌تری از مشتریان را هدف قرار بگیرد. او در این باره گفت:

همه زمان‌هایی که به فراغت اختصاص دارد زمان سرگرمی است. این چیزی است که برای دقیقه به دقیقه آن رقابت می‌کنیم. این زمانی است که شما در اینترنت وب‌گردی می‌کنید، فیلم تماشا می‌کنید، به تماشای سخنرانی و کنفرانس می‌پردازید. این‌ها همگی سرگرمی‌هایی هستند که ما با آن‌ها رقابت می‌کنیم. محل رقابت ما بسیار بزرگ‌تر از رقیبان مستقیم ما یعنی سونی و مایکروسافت هستند. من با زمان رقابت می‌کنم. وقتی چنین کاری کنیم، باید هم خلاق باشیم و هم کارهای نو انجام دهیم تا در نبرد پیروز شویم.

این صحبت‌ها را می‌توان از جهات زیادی منطقی دانست چون نینتندو، نماینده طیفی سنتی‌تر و فراگیرتر از سرگرمی در دنیای گیم است؛ شرکتی که به خاطر همین رویکرد، مایل نبوده تا به رقابت گرافیکی / فنی بی‌پایانی که میان سونی و مایکروسافت همیشه در جریان بوده پا بگذارد. در این مسیر هم نینتندو در حداقلی‌ترین حالت، جامعه مشتریان و علاقمندان خودش را داشته و این امیدواری وجود دارد که آن‌ها، بتوانند بیش از گذشته به جذب مخاطبان پایدارتر بپردازند. این شرکت در این زمینه سعی کرد تا با پلتفرم سوییچ، هم جامعه مخاطبان پلتفرم‌های خانگی و هم قابل‌حمل را راضی کند و اخیرا نیز با راه‌اندازی سرویس حرفه‌ای آنلاین موسوم به Nintendo Switch Online، امیدوار است هر چه بیشتر در جذب مخاطبین دائمی موفق عمل کند.

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.