نویسنده: میلاد شجری پنج شنبه، 12 مهر 1397
ساعت 09:30

رئیس بخش ایکس‌باکس: عنوان Crackdown 3 هنوز جای کار دارد

0 از 5

فیل اسپنسر، رئیس بخش ایکس‌باکس شرکت مایکروسافت، اخیرا به تجربه نخسه کامل بازی Crackdown 3 نشسته و نظر خود را درباره آن به اشتراک گذاشته است.

بازی Crackdown 3 در ابتدا قرار بود که در سال ۲۰۱۶ میلادی در دسترس قرار گیرد اما با گذشت زمان، توسعه دهندگان اعلام کردند که عرضه بازی به سال ۲۰۱۷ میلادی موکول شده است که البته کمی بعد نیز از تاخیر دوباره آن تا سال ۲۰۱۸ میلادی خبر دادند؛ با فرا رسیدن زمان ذکر شده، بازی برای سومین‌ بار تاخیر خورد و سرانجام، قرار شد که در ماه فوریه سال ۲۰۱۹ میلادی در دسترس بازیکنان قرار گیرد. در این میان، آخرین اخبار و اطلاعاتی که از بازی منتشر شده، به کنفرانس مطبوعاتی شرکت مایکروسافت در رویداد E3 2018 برمی‌گردد که این شرکت، تریلر دیگری از بازی با هنرنمایی تری کروس منتشر کرد.

گذشته از تمام این‌ها اما در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ، متوجه شدیم که رئیس بخش ایکس‌باکس شرکت مایکروسافت یعنی فیل اسپنسر به تجربه بازی Crackdown 3 نشسته است. وی این خبر را با انتشار پستی در حساب توئیتر با دیگران به اشتراک گذاشت و اعلام کرد که نسخه کامل بازی را انجام داده و هنوز فکر می‌کند که جای کار دارد. از طرفی دیگر اما وی اذعان کرد که بازی Crackdown 3 به خوبی توانسته در امر تبدیل شده به یک «ماشین خرابکاری» موفق شود و این فانتزی را به واقعیت تبدیل کند. شایان به ذکر است که این موضوع به سیستم تخریب پذیری به شدت موردانتظار بازی اشاره دارد.

crackdown 3 01

عنوان Crackdown 3، زمانی توسط سه استودیو مختلف در حال توسعه بود؛ ری‌‌ایجنت گیمز (Reagent Games)، سومو دیجیتال (Sumo Digital) و کلودگین (Cloudgine) که در حال حاضر فقط استودیو سومو دیجیتال وطیفه ساخت آن را به دوش کشیده است. استودیو کلودگین توسط خالق فرانچایز Crackdown یعنی دیوید جونز (David Jones) تاسیس شد که وی نیز تا پیش از خریداری استودیو‌اش توسط شرکت سازنده بازی «فورتنایت» یعنی اپیک گیمز، روی بازی Crackdown 3 کار می‌کرد. جونز حالا به عنوان مدیر بخش ورزش‌های الکترونیکی و تکنولوژی ابری در شرکت اپیک گیمز فعالیت می‌کند.

استودیو کلودگین توانسته بود یک سیستم ابری اختصاصی برای عنوان Crackdown 3 خلق کند که گفته می‌شد، به طرز قابل ملاحضه‌ای موجب پیشرفت سیستم تخریب‌ پذیری بازی شده بود. مدتی بعد اما یکی از مدیران اجرایی شرکت مایکروسافت به نام «مت بوتی» (Matt Booty) تایید کرد که این بازی دیگر از تکنولوژی استودیو کلودگین استفاده نخواهد کرد؛ به احتمال زیاد دلیل این امر، خریداری آن توسط شرکت اپیک گیمز بوده است. گذشته از استودیو کلودگین، وضعیت ری‌‌ایجنت گیمز در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. این استودیو از ماه ژانویه سال ۲۰۱۷ میلادی تاکنون هیچ توئیتی منتشر نکرده و وبسایت رسمی آن نیز به نظر می‌رسد که از دسترس خارج شده است. چیزی که در این میان روشن است؛ طبق تایید مت بوتی در ماه ژوئن سال ۲۰۱۸ میلادی، این استودیو دیگر روی بازی Crackdown 3 کار نمی‌کند.

عنوان Crackdown 3 برای عرضه در ماه فوریه سال ۲۰۱۹ میلادی روی پلتفرم‌های ایکس‌باکس وان و رایانه‌های شخصی برنامه‌ریزی شده است. شایان به ذکر است که کاربران سرویس Xbox Game Pass نیز در هنگام انتشار، به بازی دسترسی خواهند داشت. نظر شما درباره این بازی چیست و آیا هنوز به دنبال تجربه آن هستید؟ دیدگاه‌های خود را با ما و دیگر کاربران در بخش نظرات به اشتراک بگذارید.

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.