نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع جمعه، 13 مهر 1397
ساعت 13:00

یوبی‌سافت از دلایل ساخته نشدن بازی ژانر Battle Royale می‌گوید

0 از 5

یوبی‌سافت به تازگی ریسک بالا در بازار بتل رویال را دلیل اصلی عدم ساخت چنین عناوینی ذکر کرده ولی این احتمال و ورود در آینده را رد نمی‌کند.

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ از همان زمانی که موفقیت‌های خیره کننده و ادامه‌دار PlayerUnknown’s Battlegrounds و Fortnite شروع شد، صنعت گیم شاهد موجی بود که در آن بازی‌سازان مختلف، یک به یک به سمت ساختن بازی‌هایی در ژانر بتل رویال می‌رفتند. در این ارتباط برای مثال حتی عناوین بزرگ و قدیمی از جمله Call of Duty و Battlefield نیز وجود دارند که به سمت پشتیبانی از این ژانر رفته‌اند. با این حال، اینجا استودیوهای دیگری نیز بودند که علیرغم پتانسیل بالای خودشان برای عرضه چنین بازی‌هایی، هنوز خبری از ساخت یک عنوان بتل رویال منتشر نکرده‌اند. یکی از این کمپانی‌ها، شرکت فرانسوی یوبی‌سافت است که اخیرا در این رابطه صحبت‌های جدیدی هم مطرح کرده است.

خبر تازه، براساس مصاحبه اخیر Serge Hascoet از مدیران ارشد یوبی‌سافت است که گفته این شرکت، درحال حاضر احتیاجی به ساخت چنین بازی نمی‌بیند چون بازار را از حالت فعلی نیز اشباع‌تر می‌کند. او در این زمینه گفت:

درحال حاضر، همه درباره ژانر بتل رویال صحبت می کنند، اما از نظر ما همین حالا هم ۱۵ کمپانی مختلف در حال ساخت چنین بازی‌هایی هستند. این بازی‌ها نیز مثل موبایل فقط دو تا از آن‌ها موفق می‌شوند و بیشترشان با شکست و محو شدن مواجه می‌شوند. در واقع نمی‌دانم کدام یک از آن‌ها موفق خواهد شد.

با وجود اینکه یوبی‌سافت ورود به ساخت بازی‌های بتل رویال را مناسب نمی‌بیند، ولی به گفته Hascoet، آن‌ها درباره عناوین موفق این ژانر تحقیقات و بررسی‌های دقیق زیادی انجام داده‌اند. او پیرامون تاثیر این بازی‌ها روی یوبی‌سافت و احتمال ساخت چنین عناوینی در آینده گفت:

برای ما این موضوع بسیار مهمی است که متوجه شویم، چرا بازی‌هایی مثل «فورتنایت» تا این حد به موفقیت دست پیدا کردند. با این حال این موضوع فقط جنبه تحلیلی دارد و به معنی این نیست که بتوانیم از آن‌ها کپی کنیم. این به مباحث دیگری مربوط است ... اینجا ایده‌های بسیار زیادی مطرح می‌شود و ما در داخل شرکت، این ایده‌ها را تست و بررسی می‌کنیم. پس شاید حتی این شرایط پیش بیاید که ما هم در آینده، بازی در این بازار داشته باشیم.

با در نظر گرفتن این صحبت‌ها، مشخص می‌شود که یوبی‌سافت در بحث ورود به ژانر بتل رویال، با حساسیت زیادی عمل کرده و مشغول بررسی جوانب مختلفی است. آن‌ها حتما گوشه چشمی به موفقیت سایر عناوین بتل رویالی و غیر از فورتنایت و PUBG دارند و احتمالا، در حال سنجش این هستند که ترند بتل رویال، چگونه به رشد خودش ادامه می‌دهد. در هر حال، آن‌ها به شکل داخلی ایده‌های بتل رویال را تست کرده‌اند و بعید نیست که در طول سال‌های آینده، چنین بازی‌هایی نیز عرضه کنند.

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.