نویسنده: حمیدرضا چهارشنبه، 25 مهر 1397
ساعت 23:55

نقد و بررسی بازی SoulCalibur VI

5 از 5

 به صحنه نمایش تاریخ خوش آمدید! | نقد و بررسی بازی SoulCalibur VI

اگر گذرتان به وب‌سایت Gamerankings افتاده باشد و لیست بهترین عناوین تاریخ بازی‌های کامپیوتری را چک کرده‌ باشید مطمئنا چشم‌تان به عنوان SoulCalibur که در رتبه دهم لیست قرار دارد خورده است. SoulCalibur از آن دسته عناوینی بود که در زمان خود به دلیل گرافیک پیشرفته سه‌بعدی، گیم‌پلی مهیج و خلاق و داستانی متفاوت که در دوران قرون وسطی جریان داشت، توانست استانداردهای جدیدی برای عناوین مبارزه‌ای ایجاد کند و از این رو تبدیل به شاهکاری جاودانه شود. اکنون از زمان عرضه این بازی تقریبا 20 سال می‌گذرد و نسخه‌های متعددی از آن روانه بازار شده‌ است. با این حال داستان SoulCalibur VI اندکی متفاوت است زیرا از همه جوانب می‌توان آن را بازسازی نسخه اول سری دانست. پس اگر مشتاق هستید که با این بازی افسانه‌ای بیشتر آشنا شوید، با بازی‌مگ همراه شوید.

Soul Calibur VI Review 19گرالت، شخصیت محبوب سری ویچر پس از عبور از دروازه‌ای جادویی به طور ناخواسته وارد دنیای Soul Calibur می‌شود

حکایت شمشیرهای افسانه‌ای

داستان این نسخه از SoulCalibur دقیقا روایت مجدد داستان نسخه اول سری است. در زمان‌هایی بسیار دور یک دزد دریایی به نام Cervantes شمشیری اسرار‌آمیز به نام Soul Edge را به دست آورد، این اسلحه به دست هر فردی که می‌رسید با توجه به سبک مبارزه آن فرد تغییر شکل پیدا می‌کرد و از آن‌جایی که سِروانتِس به طور همزمان با دو شمشیر می‌جنگید این اسلحه نیز به همین شکل درآمد. سِروانتِس پس از تصاحب Soul Edge به خاطر قدرت شیطانی که در این شمشیر نهفته بود تا مرز دیوانگی رفت و شروع به کشتار انسان‌های بی شمار در جهت تسخیر ارواح آن‌ها و کسب قدرت بیشتر نمود. در همین حین بود که Hephaestus خداوند آهنگری یونان قدیم به دختری جوان به نام Sophitia فرمان داد که به مبارزه با سِروانتِس رفته و شمشیر Soul Edge را نابود کند. او پس از یک نبرد سنگین توانست سِروانتِس را شکست دهد و یکی از شمیرهای او را نابود کند، در همین حین ذرات خرد شده شمشیر وارد بدن او شد و او را تا نزدیکی مرگ پیش برد. سِروانتِس قصد داشت که با ضربه‌ای Sophitia را به کام مرگ فرو ببرد که نینجایی به نام Taki سر رسید و سِروانتِس را برای همیشه نابود کرد.

شمشیر دیگر سروانتس پس از مرگ او به مکانی نامعلوم فرستاده شد و آن‌جا بود که شوالیه‌ای آلمانی به نام Siegfried که از نظر ذهنی بسیار آشفته و دگرگون بود کنترل این شمشیر را به دست گرفت. با این کار بذر شیطان در سراسر جهان پخش شد و انرژی شیطانی Soul Edge باعث شد سیگفرید تبدیل به موجودی شیطانی به نام Nightmare شود که تنها هدفش نابودی جهان و کسب قدرت بی انتهاست. داستان SoulCalibur VI ادامه دهنده این خط داستانی است، جایی که افراد زیادی از سراسر جهان در‌صدد رسیدن به این شمشیر افسانه‌ای هستند. عده‌ای از آن به عنوان «شمشیر رستگاری» یاد می‌کنند و عده ای دیگر آن را «شمشیر شیطان» می‌نامند. عده‌ای در‌صدد بدست آوردن آن برای رسیدن به اهداف شخصی خود هستند و عده‌ای دیگر قصد دارند آن را نابود کنند و جهان را از شر آن خلاص کنند.

Soul Calibur VI Review 14نمایی از نقشه مُد Libra of Souls - نکته جالب این است که در لوکیشن‌های آن شهرهایی مانند تهران، قزوین و مشهد نیز قرار دارند!

بخش داستانی SoulCalibur VI به دو قسمت تقسیم شده است، قسمت اول بخش داستانی اصلی بازی است که شامل یک مسیر اصلی و همچنین مسیرهای جداگانه برای هر کاراکتر است. در بخش اصلی، داستان بازی از طریق تصاویر نقاشی شده شخصیت‌ها روایت می‌شود و در این میان تعدادی مبارزه وجود دارد که باید از پس آن‌ها بربیایید. مشکل این نوع روایت داستانی در این است که بازیکن ارتباط زیادی با شخصیت‌ها برقرار نمی‌کند و مجبور است ساعت‌ها به تصاویر ثابت که بعضا اندکی تغییر می‌کنند خیره شود. گذشته از آن دیالوگ‌هایی که بین کاراکترها رد و بدل می‌شود و نحوه شکل‌گیری برخی از اتفاق‌ها خیلی منطقی و جذاب از آب در نیامده است. مسلما اگر تعدادی کات سین سه‌بعدی در روایت داستان بازی به کار گرفته می‌شد پلیرها می‌توانستند ارتباط بهتری با داستان بازی بگیرند.

بخش دوم داستان بازی در مُد Libra of Souls روایت می‌شود. در این بخش شما در ابتدا یک کاراکتر به دلخواه خود می‌سازید و سپس باید او را در مسیر داستان بازی هدایت کنید. داستان این قسمت از بازی پس از اتمام وقایع داستان اصلی بازی آغاز می‌شود، کاراکتر اصلی شما درگیر طلسمی می‌شود که جان او را به خطر می‌اندازد، در همین زمان فردی به نام Azwel قصد دارد با احیای دو شمشیر افسانه‌ای دنیای بازی، احاطه جهان را برعهده‌ بگیرد. در سوی دیگر داستان جوانی به نام GrØh که رئیس سازمانی به نام Aval است قصد دارد که هر طور شده جلوی نقشه شوم Azwel را بگیرد. شخصیت اصلی که کاراکتر شماست در نهایت باید تصمیم بگیرد که با کدام یکی از این گروه‌ها همکاری کند و داستان را به چه سمتی پیش ببرد.

گیم‌پلی اختصاصی بازی مگ از بخش‌های داستانی، آرکید و کاراکترسازی

 Libra of Souls تقریبا المان‌های نقش آفرینی را به بازی اضافه می‌کند. پس از هر نبرد کاراکتر شما لول آپ می‌شود، اسلحه‌های جدید دریافت می‌کند و می‌تواند ماموریت‌های جدیدی را برای انجام انتخاب کند. یکی از نکات مثبت این بخش از بازی این است که می‌تواند تا ساعت ها شما را سرگرم کند، من حدودا 20 ساعت صرف بازی کردن این بخش کردم و هنوز هم ماموریت‌های فرعی فراوانی برای تکمیل وجود دارد. اما مشکل اصلی این بخش در روایت داستانی ضعیف آن خلاصه می‌شود، ماموریت‌های بازی از نظر داستانی گاهی اوقات بسیار کم اهمیت و غیرمنطقی جلوه می‌کنند و شما باید ساعت ها نوشته‌هایی که روی بک گراند ظاهر می‌شود را بخوانید و در این میان تعدادی مبارزه انجام دهید. سازندگان بازی در این بخش از بازی واقعا کم‌کاری کرده‌اند، تصاویر بک‌گراند بسیار بی‌کیفیت و یکنواخت هستند و مدام تکرار می‌شوند. حتی چهره ثابت اکثر کاراکترها شبیه هم است. در واقع سازندگان کیفیت را فدای کمیت کرده‌اند و این باعث می‌شود که در دراز مدت پلیر تاحدودی خسته شود. جدا از این با استفاده از قابلیت گشت و گذار می‌توانید به مکان‌های جدید سفر کنید اما در حین راه امکان دارد با یک مبارز برخورد کنید و وارد یک نبرد ناگهانی شوید، در ابتدا این مسئله شاید جالب به نظر برسد اما در دراز مدت واقعا غیر قابل تحمل می‌شود. آیتم‌هایی وجود دارد که می‌توان با استفاده از آن‌ها شانس برخورد با مبارزان بین راهی را کاهش داد اما آن‌قدر گران هستند که ترجیح خواهید داد مبارزات را انجام دهید. البته برخی از مبارزات و ماموریت‌های این بخش از جذابیت بالایی برخوردارند، خصوصا اینکه در اکثر مبارزات شرایط خاصی برای پیروزی وجود دارد. به طور مثال HP شما به طور خودکار کم می‌شود یا اینکه فقط برخی از ضربات اثربخش هستند.

Soul Calibur VI Review 21اگر توجه کنید مکان Tira در زیر شخصیت Cervantes خالی است، دلیل آن این است که این شخصیت به عنوان بسته الحاقی هنگام عرضه بازی به آن اضافه خواهد شد. این قضیه باعث اعتراض گروه بزرگی از هواداران بازی شده است

Soul Calibur VI Review 23 thumbnailSoulCalibur VI در مجموع 22 کاراکتر دارد که یکی از آن‌ها (Inferno) قابل انتخاب در مُدهای آنلاین نیست و دیگری (Tira) به عنوان بسته الحاقی در روزعرضه قابل خرید است. هر کدام از کاراکترهای بازی از سبک مبارزه منحصربه‌فردی برخوردار هستند، به طور مثال Mitrusugi با کاتانا ، سروانتس با دو شمشیر که در انتهای هرکدام تپانچه قرار دارد و گرالت با دو شمشیر استیل و نقره خود مبارزه می‌کند. اگر پیش از این عناوین مبارزه‌ای سه بعدی همانند سری Tekken را بازی کرده باشید مطمئنا تا حدودی با گیم‌پلی بازی آشنا خواهید بود. ضربات اصلی به سه دسته عمودی، افقی و ضربات پا تقسیم می‌شود که هر کدام ویژگی‌های مخصوص خودشان را دارند. تمامی این حرکات به سه دسته ضربات بالا، میانه و پایین تقسیم می‌شود که برای دفاع در برابر آن‌ها از دفاع نشسته، ایستاده و یا ساید‌ استپ استفاده نمود. ساید استپ به معنی حرکت در بعد سوم و یا همان چرخیدن در اطراف حریف است و به شما این قابلیت را می‌دهد که از ضربات عمودی حریف‌تان جا‌خالی دهید. ضربات پایین یا low قسمت پایینی بدن حریف را نشانه می‌رود و برای دفاع آن‌ها باید از دفاع نشسته استفاده نمود یا اینکه با یک حرکت پرشی از آن‌ها جای خالی داد. بنابراین شما نمی‌توانید به این سادگی در بازی دکمه‌ها را فشار دهید و منتظر پیروزی باشید بلکه باید ابتدا قوانین بازی را یاد بگیرید و با تبعیت از آن‌ها پیش بروید. مکانیک جدیدی که در این نسخه به بازی اضافه شده است Reversal Edge نام دارد، با استفاده از این حرکت می‌توان ضربات حجومی حریف را Parry کرد و سپس وارد یک دوئل جانانه با او شد. پس از فعال شدن این قابلیت هر دو مبارز وارد یک حالت اسلو موشن می‌شوند و می‌توانند از بین گزینه‌هایی که پیش رویشان قرار دارد یکی را جهت اجرا انتخاب کنند. در این حالت می‌توان از ضربات افقی، عمودی و یا ضربات پا استفاده نمود، علاوه بر این امکان ساید استپ رفتن و بلاک کردن نیز وجود دارد. این قابلیت شباهت زیادی به بازی سنگ کاغذ قیچی دارد و در نهایت مبارزی که درست حدس بزند برنده آن خواهد بود.

Soul Calibur VI Review 8به لطف گرافیک سه بعدی بازی شاهد صحنه های سینمایی جذابی هستیم

لذت مبارزه در قرون وسطی

می‌توان گفت بازی از بالانس خوبی برخوردار است، برخی از کاراکترهای بازی امکان حمله از فاصله دور را دارند و برخی دیگر باید حتما به حریف نزدیک شوند. دسته اول در هنگام دور بودن از حریف برتری دارند و دسته دیگر در هنگام نزدیک بودن. برخی از کاراکترها نظیر Mitsurugi در حالتی متعادل قرار دارند برخی کاراکترها نظیر Nightmare از شمشیرهای بزرگی بهره می برند که ضربات قدرت‌مندی وارد می‌کنند اما سرعت حرکات آن‌ها پایین است و این به مبارزان سریع‌تر این امکان را می‌دهد که جلوی شکل‌گیری این حملات را با یک ضد حمله بگیرند. برای هر کدام از کاراکترها حرکات و فنون ویژه‌ای طراحی شده است که به هر چه پویا‌تر و جذاب‌تر شدن مبارزات کمک می‌کنند. علاوه بر این با فعال کردن حالت Soul Charge پس از پر شدن نوار آن برخی از حرکات تغییر پیدا می‌‌کنند و امکان کمبو کردن آن‌ها به حرکات دیگر وجود دارد.

Soul Calibur VI Review 10 Thumbnailدر مجموع گیم‌پلی بازی گسترده، جذاب و سرشار از هیجان است و در عین حال یادگیری آن برای پلیرهای تازه کار چندان سخت نیست. از جمله مواردی که تجربه بازی را لذت بخش‌تر می‌کنند و باعث فاصله‌گیری آن از خشک و جدی شدن بیش از حد آن می‌شود می توان به قابلیت Ring Out اشاره کرد که در انحصار SoulCalibur است. در برخی از استیج‌ها که دو طرف استیج باز است اگر بتوانید حریف را از لبه استیج به پایین پرتاب کنید برنده آن راند خواهید بود. البته امکان غیرفعال کردن این ویژگی وجود دارد اما حتی در مسابقه‌های رسمی بازی نیز آن را غیرفعال نمی‌کنند. علاوه بر این قابلیت، می‌توان زمین مبارزه را لغزنده کرد، در این حالت هر دو مبارز با سرعت خیلی بالاتری حرکات می‌کنند و اگر حواس‌تان نباشد در یک چشم به هم زدن می‌توانید خود را از استیج به پایین پرتاب کنید!

 

Soul Calibur VI Review 4 Thumbnailیکی از دیگر از بخش‌های منحصر‌به‌فرد SoulCalibur بخش ساخت کاراکترهای جدید است، شما می‌توانید از بین 16 نژاد مختلف بازی یکی را انتخاب کنید و سپس بر اساس سبک مبارزه یکی از کاراکترهای بازی از بین اسلحه‌های موجود یکی را برایش انتخاب کنید. در بخش بعدی امکان تغییر چهره، هیکل، لباس و موارد دیگر وجود دارد. همین که بتوان مبارز شخصی سازی شده خود را ساخت و از آن در مُدهای مختلف استفاده نمود، امری بسیار ارزشمند است اما تعداد لباس‌ها و آیتم‌های شخصی‌سازی بازی در مقایسه با عناوین مشابه نظیر Tekken محدود‌تر است و مُد مخصوصی جهت آنلاک کردن آیتم‌های جدید در بازی وجود ندارد.

Soul Calibur VI Review 1جلوه‌های بصری بازی حقیقتا چشم‌نواز هستند

SoulCalibur VI با استفاده از موتور Unreal Engine 4 ساخته شده است، بافت‌های محیط و کاراکترها از کیفیت بسیار بالایی برخوردارند. طراحی‌های بازی به اصالت سری وفادار بوده‌اند و می‌توانند حس شیرین نوستالژی را در طرفداران قدیمی سری زنده کنند. انیمیشن‌های مربوط به حرکت کاراکترها و ضربات و فنون ویژه آن‌ها بسیار روان و زیبا هستند و مطمئنا از دیدن چندباره آن‌ها هرگز خسته نخواهید شد. موسیقی و صداگذاری بازی حقیقتا جای تحسین دارد، ترک‌های انتخابی هر استیج جوی حماسی دارند و به شما این حس را می‌دهند که در قرون وسطی در حال مبارزه رو در رو برای حفظ شرافت خود هستید. صداپیشه گزارشگر و راوی داستان کار خود را به بهترین شکل ممکن انجام داده است به طوری که گاهی اوقات حسرت می خوردم که چرا از حضور او در دیگر بخش‌های بازی استفاده نشده است.

بگذارید کمی هم درباره بخش آنلاین بازی صحبت کنیم، این بخش از چهار قسمت Casual و Ranked و Ranking و Replay‌ها تشکیل شده است. در قسمت کژوال می‌توانید با دوستان‌تان یا افراد دیگر تا سقف هشت نفر بازی کنید. در بخش Ranked با برنده شدن هر بازی مقداری امتیاز به شما تعلق می‌گیرد. پایین‌ترین رنک بازی G5 و بالاترین رنک آن S1 است که برای رسیدن به آن باید درصد بردهایتان از حد مشخصی بیشتر شود. در قسمت Replay‌ها نیز می‌توانید ریپلی بازی‌های خود یا دیگر پلیرها را مشاهده کنید. نمی‌توان از عناوین مبارزه‌ای نامکو انتظار نت‌کد و مچ‌میکینگ عالی داشت ولی با این حال در حالت Ranked بازی با سرعت مناسبی پلیرها را با هم مچ می‌کند و اگر پینگ‌تان خوب باشد با لگ چندانی مواجه نخواهید شد. تنها مشکل این بخش این است که امکان تغییر قوانین مبارزه، به طور مثال افزودن زمین لغزنده به استیج‌ها وجود ندارد.

Soul Calibur VI Review 5Tekken و SoulCalibur در یک دنیای مشترک قرار دارند، بنابراین نباید از دیدن یوشیمیتسو در بازی چندان سورپرایز شوید!

 دوران کنونی را به قطع می‌توان دوران طلایی عناوین مبارزه‌ای تلقی نمود زیرا تقریبا تمامی عناوین قدیمی این سبک به بهترین شکل احیا شده اند. اکنون نوبت Soul Calibur است تا با بازسازی یکی از مهم‌ترین و تاثیرگذار‌ترین عناوین تاریخ گیم، بار دیگر به صحنه مبارزه بازگردد. ایرادات بخش داستانی بازی ممکن است تا حدودی روی اعصاب‌تان راه بروند اما اگر اندکی صبر پیشه کنید به لطف گیم‌پلی خلاق و نه چندان پیچیده بازی می‌توانید به راحتی با آن ارتباط برقرار کنید و از جلوه‌های بصری زیبا و موسیقی حماسی آن لذت ببرید.

«نسخه‌ی نقد و بررسی SoulCalibur VI توسط ناشر بازی برای بازی‎مگ ارسال شده است»

گرافیک
8.0
گیم پلی
9.0
سرگرم کنندگی
6.0
موسیقی و صداگذاری
9.0
ارزش تجربه
8.0
SoulCalibur VI بازسازی دلچسبی از نخستین عنوان این سری است که توانسته با گیم‌پلی روان و تنوع کاراکترهای بالا تجربه‌ای لذت‌بخش برای طرفداران قدیمی و مخاطبان جدید ایجاد کند. ایرادهای متعددی از نظر روایت داستانی به بازی وارد است که نشان از کم کاری تیم سازنده در این زمینه دارد. با این همه با توجه به تجربه ای که در زمینه بازی‌های مبارزه‌ای دارم معمولا نمی‌توان از اکثر این عناوین انتظار داستانی زیبا و معقول داشت. اگر به دنبال گیم‌پلی‌ای جذاب و خلاق، جلوه‌های بصری چشم‌نواز و موسیقی روح‌نواز هستید مطمئنا در حال حاضر SoulCalibur VI بهترین انتخاب شماست!
نقاط قوت
  • گیم‌پلی جذاب و خلاقانه که همه افراد قادر به فراگیری آن هستند
  • جلوه‌های بصری و انیمیشن‌های زیبا و دلفریب
  • موسیقی حماسی و صداگذاری حرفه‌ای
نقاط ضعف
  • روایت ضعیف داستان در تمامی بخش‌های داستانی
  • کمبود آیتم‌های شخصی‌سازی در بخش ساخت کاراکتر
  • ماموریت‌های بخش Libra of Souls پس از مدتی تکراری می‌شوند
8.2/10

امتیاز شما

(41 رای )
8.0/10
خیلی خوب
  • Super Admin
    آفلاین
    عضویت: ارديبهشت 1391
    نظرها: 2207
    تشکر: 1015
    تشکرشده: 1195
    پروفایل psn: Sir-Ghas
    رتبه لیدربرد psn: 112
    کنسول‌های بازی:

    ممنون از حمیدرضا بخاطر نقد بسیار خوبش :B
    یکی از خاطرات بسیار خوب دوران بازی من، برمی‌گرده به اولین باری که سول کالیبر رو بروی Dream Cast تجربه کردم. گیم پلی بسیار سریع و نرخ پایدار فریم ریت. گرافیک فوق العاده و شخصیت پردازی جذاب مبارزین موجود در بازی همگی مجموعه ی فوق العاده ای رو ایجاد کرده بودن که در زمان خودش بینظیر بود. همون زمان هم یکی از حسرت های من بعنوان دوستدار بازی، نبود انیمیشن های داستانی در جریان بازی بود. ویژگی که در مخاطب برای تمام کردن بازی با تمام کاراکترها ایجاد انگیزه می‌کرد. مشکل دیگه ی بازی این بود که نمی شد بواسطه ی تمام کردن بخشی از بازی، کاراکترهای جدید رو برای استفاده آزاد کرد (چیزی که در اون زمان بسیار مرسوم بود و تقریبا در بازی Tekken 3 با این روش می شد بیشتر از 8 کاراکتر جدید به بازی اضافه کرد). امیدوارم بودم اولین مشکل در نسخه ی نسل هشتمی بازی برطرف بشه که متاسفانه باید در حسرت این خواسته باقی بمونم. مطلب بسیار خوبتون ،باعث شد تا خاطرات ارزشمندی برام زنده بشه که از این بابت ازتون سپاسگزارم.
    پینوشت: کاراکتر محبوب من در اولین نسخه یک دوست بسیار بزرگ و البته در ظاهر خشن 3 ساله ای بود که با تبر مبارزه می کرد. اگر درست خاطرم باشه فکر می کنم اسمش Astaroh بود. عکس آشنایی از دوستمون در تصویر کاراکترهای بازی نمیبینم. حذف شده ؟

    ‏Frisk از این نوشته تشکر کرده است.
  • Super Admin
    آفلاین
    عضویت: مرداد 1396
    نظرها: 13
    تشکر: 46
    تشکرشده: 11
    کنسول‌های بازی:
    در پاسخ به: SirGhas
    ممنون از حمیدرضا بخاطر نقد بسیار خوبش :B یکی از خاطرات بسیار خوب دوران بازی من، برمی‌گرده به اولین باری که سول کالیبر رو بروی Dream Cast تجربه کردم. گیم پلی بسیار سریع و نرخ پایدار فریم ریت. گرافیک فوق العاده و شخصیت پردازی جذاب مبارزین موجود در بازی همگی مجموعه ی فوق العاده ای رو ایجاد کرده بودن که در زمان خودش بینظیر بود. همون زمان هم یکی از حسرت های من بعنوان دوستدار بازی، نبود انیمیشن های داستانی در جریان بازی بود. ویژگی که در مخاطب برای تمام کردن بازی با تمام کاراکترها ایجاد انگیزه می‌کرد. مشکل دیگه ی بازی این بود که نمی شد بواسطه ی تمام کردن بخشی از بازی، کاراکترهای جدید رو برای استفاده آزاد کرد (چیزی که در اون زمان بسیار مرسوم بود و تقریبا در بازی Tekken 3 با این روش می شد بیشتر از 8 کاراکتر جدید به بازی اضافه کرد). امیدوارم بودم اولین مشکل در نسخه ی نسل هشتمی بازی برطرف بشه که متاسفانه باید در حسرت این خواسته باقی بمونم. مطلب بسیار خوبتون ،باعث شد تا خاطرات ارزشمندی برام زنده بشه که از این بابت ازتون سپاسگزارم. پینوشت: کاراکتر محبوب من در اولین نسخه یک دوست بسیار بزرگ و البته در ظاهر خشن 3 ساله ای بود که با تبر مبارزه می کرد. اگر درست خاطرم باشه فکر می کنم اسمش Astaroh بود. عکس آشنایی از دوستمون در تصویر کاراکترهای بازی نمیبینم. حذف شده ؟

    خواهش می کنم جناب ممتاز عزیز، خوشحالم که مطلبم رو خوندید و براتون یادآور خاطرات قدیمی شد. شخصیت Astaroth هنوز هم در بازی وجود داره تصویرش رو براتون در قسمت کامنت ها قرار میدم.

    http://s8.picofile.com/file/8340267150/SC6_Astaroth.jpg

    ‏SirGhas از این نوشته تشکر کرده است.
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.