نویسنده: سینا پنج شنبه، 14 مرداد 1400
ساعت 17:47

بررسی بازی Get Packed: Fully Loaded

1 از 5

عرضۀ بازی Overcooked پایه‌گزار ژانری شد که می‌توان لقب «آشوب چند نفره» را به آن داد و در سال گذشته دو عنوان کاملاً مجزا، با بهره‌گیری از این ساختار گیم‌پلی، آن از آشپزخانه به دنیای شرکت‌های حمل و نقل بردند و با وجود این شباهت و همزمانی، نتایجی متفاوت را رقم زدند.. بازی Moving Out به لطف امضای قرارداد تبلیغی با برخی صاحبان پلتفرم‎های جریان اصلی، توانست نام خود را به شکل گسترده‌تری مطرح کند که همین امر در کنار همکاری با گوگل و ساختار رو به موت استیدیا، باعث شد Get Packed کمتر مورد توجه مخاطبان عام قرار بگیرد اما Moonshine Studios با گسترش ساختۀ خود و عرضۀ آن روی پلتفرم‌هایی که اکثر گیمرها از آنها استفاده می‎کنند در تلاش هستند تا مزد زحمات خود را آن طور که شایسته‌اش هستند دریافت کنند.

get packed 3

یکی از بخش‌های جذاب Get Packed: Fully Loaded استفاده از روایتی متأثر از دنیای واقعی ولی در عین حال بامزه است. در شهر Ditchlington که محل اصلی رویدادهای بازی است، منابع سنگ نمک بسیار زیادی یافت می‌شود که این مسئله باعث جلب توجه یک شرکت طمع‌کار چند ملیتی ‌شده و این شرکت با پرداخت رشوه به شهردار دیچلینگتون، کل شهر را خریداری کرده و مردم را مجبور به ترک خانه و کاشانۀ خود می‌کند! با توجه اینکه این شرکت کذایی فرصت کمی به مردم بابت تخلیۀ شهر داده، کارکنان تنها شرکت حمل و نقل موجود باید تا قبل از تبدیل شدن شهر به معدنی بزرگ، اسباب و اثاثیه اهالی را آمادۀ انتقال به مقصد بعدی کنند. به طور معمول از اثری با این ویژگی‌های ظاهری و گیم‌پلی پارتی محور انتظار پیامی ضد سرمایه‌داری به این پررنگی نداریم اما تیم سازنده با استفاده از تصاویر کاریکاتورگونه و یک راوی پر انرژی با صدای جذاب، داستان جالبی را در کمپین نه چندان طولانی بازی روایت می‌کنند که ارزش کلی محصول را نسبت به عناوین مشابه دو چندان کرده است.

گیم‌پلی Get Packed مثل عناوین مشابهی که بالاتر ذکر شد، بر همکاری با دیگران متمرکز است و ابداً نمی‌توان به صورت یک نفره فراتر یکی دو مرحلۀ اول پیشروی کرد و خوشبختانه اگر هم‌خانه یا پارتنرهایی که بتوانید با آن‌ها در یک اتاق نشسته و به این بازی مشغول شوید در دسترستان نیستند، می‌توانید با استفاده از ویژگی Remote Play Together دوستان خود را دعوت کرده و از هر کجای جهان به صورت آنلاین با آن‌ها بازی کنید. حداکثر 4 بازیکن به صورت همزمان می‌توانند در مراحل با هم همکاری کنند و هدف مراحل جمع‌آوری بیشترین میزان اثاثیۀ موجود در هر محیط است که از میز و صندلی‌های کوچک تا تختخواب دو نفره و حتی خودروهای موجود در محل را شامل می‌شود.

get packed 3

ارزش مالی هر وسیله‌ای که در کامیون حمل بار قرار می‌دهید، روی تصویر نمایش داده می‌شود و با ارسال به موقع وسایل خاصی که توسط مشتری درخواست می‌شود، می‌توانید امتیاز مضاعفی دریافت کنید. ویژگی مهم Get Packed، کنترل دو دست بارکش‌های تحت کنترل با دو دکمه متفاوت است که باعث می‌شود بتوانید در هر زمان دو وسیلۀ مختلف را تا رسیدن به کامیون، حمل کنید. همچنین می‌توانید با گرفتن وسایل بزرگتر به طور همزمان با دو دست و نگه داشتن یک دکمه، آن‌ها را در بسته بندی کوچکتری قرار دهید تا در هنگام حمل و نقل و عبور از مسیرهای باریک آسیب نبینند چون بر اساس هر میزان از آسیبی که به وسایل و محیط وارد می‌کنید، از امتیاز کلی شما کسر خواهد شد.

هر چه در بازی جلوتر می‌روید، مخاطرات موجود در مراحل هم افزایش می‌یابد و مثلاً در یکی از همان مراحل ابتدایی مجبور هستید که از میان خودروهایی که با سرعت رد می‌شوند عبور کنید تا به کامیون برسید و در صورت تصادف، وسایلی که در حال حمل آن بودید ممکن است آسیب ببینند یا حتی به طور کامل نابود شوند یا در محیطی دیگر باید بین چند طبقه جا به جا شوید که نقش مدیریت زمان و انتخاب مسیرهای کوتاهتر در این مراحل برای به موقع رساندن وسایل درخواستی که محدودیت زمان تحویل دارند، اهمیت بالاتری پیدا می‌کند. در کنار کمپین داستانی، دو حالت Versus و Destruction هم در کار گنجانده شده که در اولی هر بازیکن باید بیشترین امتیاز را در رقابت با دیگران به دست بیاورد که طراحی مراحل این بخش کاملاً متفاوت از بخش کمپین است و در حالت دوم به جای حمل و نقل صحیح وسایل، هدف رساندن بیشترین میزان از خسارت مالی به محیط و وسایل است که در این حالت می‌توانید با دوستانتان لحظات سرگرم‌کننده و خنده‌داری را در کنار هم رقم بزنید.

get packed 3

در مجموع باید گفت Get Packed: Fully Loaded یکی از کارهایی که اکثر افراد از آن بیزار هستند، یعنی اثاث کشی، را تبدیل تجربه‌ای دلچسب کرده و هر چند طراحی بصری آن از فقدان رنگ‌آمیزی چشم‌نواز رنج می‌برد ولی هستۀ گیم‌پلی چندنفره آن به حدی پرآشوب طراحی شده که نمی‌توان از آن لذت نبرد و در عین حال طراحی نقاشی‌های بخش روایت داستان و بامزگی شخصیت‌های قابل کنترل به اندازۀ کافی کج سلیقگی سازندگان در انتخاب مناسب رنگ‎ها را پوشش می‌دهد. پس اگر به دنبال یک بازی کوآپ خوب برای تجربه در کنار دوستانتان هستید، به Get Packed به عنوان یکی از گزینه‌های اصلی خود نگاهی بیندازید.   

 

8 از 10

نسخه نقد و بررسی بازی Get Packed: Fully Loaded توسط ناشر در اختیار بازی‌مگ قرار گرفته است.  

 

  • استودیوی سازنده: Moonshine Studios
  • پلتفرم تحت بررسی: PC
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.