نویسنده: سینا شنبه، 13 شهریور 1400
ساعت 18:43

بررسی بازی RemiLore: Lost Girl in the Lands of Lore

0 از 5

بعد از موفقیت انیمۀ Sword Art Online، ژانر Isekai مثل یک طوفان سهمگین دنیای ساخته‌های ژاپنی را در بر گرفت. در این ژانر، یک فرد از دنیای واقعی وارد جهانی خیالی می‌شود و معمولاً به عنوان ناجی این جهان تازه ایفای نقش می‌کند. در کنار خود SAO که حوادث آن در قالب بازی‌های آنلاین اتفاق می‎افتادند، تعداد قابل توجه دیگری از ساخته‌‎های این ژانر هم بازی‌های ویدئویی را به عنوان ظرف اصلی حوادث خود انتخاب کردند و این مسئله باعث شده که گیمرها یکی از طرفداران اصلی این ژانر باشند. بازی RemiLore هم داستانی در همین ژانر و با فضایی به شدت انیمه‌ای را روایت می‌کند.

Remilore 3

داستان این بازی در مورد دختر محصلی به Remi است که زمانی که مشغول تمیز کردن کتابخانۀ مدرسه است، یک کتاب سخنگو و جادویی به نام Lore را از خواب جادویی آن بیدار می‌کند و به واسطۀ این حادثه به شکلی ناخواسته به سرزمینی به نام Ragnoah منتقل می‌شود و حالا باید با همراهی این کتاب جادویی تلاش کند تا با شکست دادن کسی که نظم این دنیا را با احضار هیولاهایی نیمه رباتی به هم زده، راهی برای بازگشت به زندگی عادی خود پیدا کند.

داستان RemiLore اصلاً آش دهن‌سوزی نیست و در بهترین حالت در حد و اندازه‌های یک انیمۀ شونن معمولی ظاهر می‌شود. سازندگان تلاش کرده‌اند تا با بهره‌گیری از طنزی مشابه انیمه‌های این چنینی و ارائۀ فن سرویس کافی در زمینۀ طراحی شخصیت‌های زن داستان، ساختۀ خود را به گزینه‎ای مناسب برای گروه خاصی از گیمرها تبدیل کنند. این مسئله که بخش قابل توجهی از کل کل‌های بین «رِمی» و «لور» در حین مبارزات اتفاق می‌افتند و با توجه به ضرباهنگ مبارزات و فقدان دوبلۀ غیرژاپنی، دنبال کردن آن‌ها سخت است، جای تأسف دارد چون خود هستۀ اصلی روایی چیز خاصی برای دنبال کردن ندارد و همین شوخی‌هاست که به کار رنگ و لعاب می‌دهد و عدم امکان پیگیری همین‌ موارد هم تنها نقاط درخشان بخش روایی را خاموش کرده مگر اینکه به زبان ژاپنی مسلط باشید و نیازی به خواندن زیرنویس نداشته باشید.

گیم‌پلی RemiLore را در بهترین حالت می‌توان دیابلوی انیمه‌ای توصیف کرد؛ اینجا با یک روگ‌لایت هک اند اسلش کاملاً عاری از هر نوع ایدۀ تازه طرف هستیم ولی خوشبختانه سازندگان نقشۀ کلیشه‌ای خود را به خوبی اجرا کرده‎اند و فرمول کلی کار برای چند ساعتی سرگرم‎کننده است. بیش از 200 سلاح مختلف در بازی گنجانده شده که هر کدام سرعت حمله، قدرت آسیب‌رسانی و اثر جادویی خاص خود را دارند که با حمله سبک و سنگین به همراه جادوهایی که توسط لور اجرا می‌شوند می‌توان از آن‌ها استفاده کرد، همچنین امکان جا خالی دادن به صورت حداکثر سه بار پیاپی وجود دارد که برای اینکه دوباره بتوانید جا خالی دهید باید صبر کنید تا سه خط مربوط به آن پر شود.  

Remilore 3

امکان آپگرید کردن مواردی مثل درصد دراپ شدن سلاح‌های مشخص، اثر جادوهای خاص، ارزان شدن ابزاری که امکان خرید آن‌ها وجود دارد و مواردی از این دست توسط واحد پولی بازی که در واقع کیک و شیرینی هستند هم وجود دارد و ساختار روگ‌لایک RemiLore به این صورت است که بعد از هر دور، سلاح‎ها و قدرت‌‎‎های آزاد شده برایتان باقی می‌مانند ولی مقداری از این کیک و شیرینی‌های جمع‎آوری شده را از دست خواهید داد که این مورد هم امکان آپگرید کردن در جهت از دست دادن کمتر و کمتر را دارد.

ساختار Hack ‘n Slash بازی به طور کلی رضایت‌بخش است و به راحتی می‌توانید با چند آزمایش و خطای ساده، سلاح و جادوی مدنظر خود را پیدا کرده و با زدن به دل دشمنان، کمبوهای طولانی‌تری روی آن‌ها اجرا کنید تا رنک بالاتری در پایان دریافت کنید که شانس دسترسی به ابزار و امتیازهای بیشتر را فراهم می‌کند. باس فایت‌ها حالتی مشابه عناوین قدیمی دارند و باید سعی کنید با یادگیری الگوی حملات این دشمنان بزرگ و خطرناکتر، راه شکست آن‌ها را پیدا کنید. بزرگترین مشکل بازی در زود تکراری شدن آن است و بعد از 4-5 ساعت، تقریباً هر چیزی که برای ارائه وجود داشت را خواهید دید و تنها در صورتی به آن بازخواهید گشت که قصد داشته باشید تمامی سلاح‌ها و آپگریدها را به دست آورده و با ریتم تکراری کار هم مشکلی نداشته باشید.

طراحی بصری RemiLore کاملاً حالتی انیمه مانند دارد از نظر رنگ‌آمیزی و زیبایی ایراد چندانی به آن وارد نیست و از نظر فنی هم مشکل خاصی حتی در هنگام شلوغ‌ترین و پر افکت‎ترین لحظات مبارزه، ایجاد نمی‌شود. موسیقی متن هم به سبک انیمه‌های شونن همان تلفیق پاپ و راک ژاپنی با ضرباهنگ سریع است و دوبلۀ ژاپنی کار هم عیب و ایراد خاصی ندارد و همان حالات مبالغه‌آمیزی که به طور معمول از یک تیم صداپیشگی ژاپنی انتظار داریم، اینجا هم به گوش می‎رسد.

Remilore 3

بازی RemiLore هیچ چیز تازه‌ای ارائه نمی‌دهد اما همین ساختار کلیشه‌ای را به خوبی به اجرا در می‌آورد ولی مشکل اصلی اینجاست که حجم محتوایی که ارائه می‌دهد به حدی نیست که ساعت‎های طولانی بتواند مخاطب را سرگرم کند و در نتیجه بعد از به پایان رساندن داستان، انگیزۀ زیادی برای بازگشت چندباره به بازی وجود ندارد. در مجموع اگر اکثر عناوین روگ لایت مهم را تجربه کرده‌اید و به دنبال گزینه‌‎ای در این ژانر با رنگ و بوی انیمه‌ای هستید، RemiLore انتخاب چندان بدی نیست ولی در غیر این صورت، گزینه‌های قوی‌تری هستند که می‌توانید توجه خود را به آن‌ها معطوف کنید.

 

6 از 10

نسخه نقد و بررسی بازی RemiLore: Lost Girl in the Lands of Lore توسط ناشر در اختیار بازی‌مگ قرار گرفته است. 

 

  • استودیوی سازنده: Pixellore Inc/REMIMORY
  • زمان مورد نیاز برای اتمام بازی: 6 ساعت
  • پلتفرم تحت بررسی: PS4
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.