نویسنده: سید علی روح‌الامینی چهارشنبه، 05 آبان 1400
ساعت 01:29

نقد و بررسی بازی Killsquad

5 از 5

Killsquad از آن دست بازی‌هایی است که می‌تواند شمارا سرگرم کند، اما به شرطی که با هویت گیم‌پلی آن مشکلی نداشته باشید. درواقع این بازی ممکن است برای تعدادی بسیار لذت‌بخش و برای بعضی‌ها غیرقابل تحمل باشد. در ادامه نقد و بررسی بازی Killsquad با بازی مگ همراه باشید.

بازی Killsquad از آن دست عناوینی است که داستان خاصی ارائه نمی‌کند. اصلا تمرکزی روی این موضوع ندارد و دیالوگ‌ها و طراحی‌ها صرفا در راستای هدف کلی بازی، که گرفتن قرارداد‌ها و انجام ماموریت‌ها در محیط‌های مختلف است خلاصه می‌شود. بازی برای این امر بسیاری قرارداد‌های گوناکون قرارداده است که در سه لول سختی دراختیار شما قرار می‌گیرند. ابتدا باید از مراحل آسان شروع کرده و کم کم وارد بخش‌های دشوار‌تر شوید. در این میان و با پیشروی در مراحل، Tech های برای ارتقا شخصیت خودتان نیز دریافت می‌کنید. همچنین این قرارداد‌ها جایزه‌هایی را هم برای شما درنظر می‌گیرند که استفاده از آن‌ها ضروری بوده و در روند پیشروی شما تاثیر به‌شدت زیادی دارد. با این حال بازی کمی بالانس را رعایت نمی‌کند و می‌گذارد شما با افراد سطح بالاتر وارد مراحل شوید. این امر باعث مرگ دائم شما می‌شود، اما به‌مرور و به کمک آن‌ها پس از پایان مراحل شما جوایز چندین لول‌ بالاتر را دریافت می‌کنید.

نقد و بررسی بازی Killsquad

همانطور که اشاره کردم این اثر دارای بخش Co-Op است. شما می‌توانید به همراه دوستان یا اشخاص داخل گیم به تجربه بازی بپردازیم و قرارداد‌ها را به اتمام برسانید. با این حال اگر دوستان شما این عنوان را تهیه نکنند، سیستم پیدا کردن گیمر‌های دیگر به‌شدت مشکل دارد و مدت‌های بیشتری رو صرف تجربه تنهایی این اثر خواهید کرد. تقریبا کار سختی است که بتوانید بازیکنی هم‌سطح خودتان پیدا کنید. با این حال شما می‌توانید مراحل را باز بگذارید تا دیگران به شما ملحق شوند. اما این موضوع هم کمک شایانی به شما نخواهد کرد.

نقد و بررسی بازی Killsquad

ساختار گیم‌پلی این عنوان به‌شکلی است که امکان دارد هرشخصی با آن ارتباط برقرار نکند. بازی دارای یک دوربین ایزومتریک بوده که به معنای زاویه بالا به پایین است. درادامه برای گردش سر و بدن و همچنین شلیک باید از موس خود استفاده کنید. صحبت از قدرت‌ها شد. از آن‌جایی که Killsquad المان‌های بسیاری را از سبک نقش‌آفرینی برداشته است، شما با یک سیستم ارتقا کاراکتر گسترده طرف هستید. پنج قهرمان با قدرت‌های گوناگون دراختیار شما قرار گرفته است که هرکدام از آن‌ها استایل و تجربه متفاوتی خواهند داشت. هرکدام باعث می‌شوند تجربه شما با شخص دیگر فرق کند و به این موضوع درخت ارتقا مهارت را هم اضافه کنید. این سیستم واقعا غنی است و اگر از آن به‌درستی استفاده نکنید در ادامه تجربه به مشکل خواهید خورد. همچنین بازی سلاح‌های به‌شدت زیاد و به‌همراه تنوعی قابل‌قبول را جلوی شما می‌گذارد. حال شما باید آن‌ها را آپرگرید هم بکنید. تنها این موارد نبوده و شما می‌توانید معجون‌هایی را خریداری کنید، چیپ‌هایی را بسازید و لباس‌های گوناگونی برای خود انتخاب کنید تا با نهایت قدرت وارد قرارداد‌ها شوید. با این حال در داخل مراحل این عنوان به‌خوبی بهینه شده و اگر شخص آنلاینی همراه شما باشد دشمنان بیشتری بر سر شما خراب خواهند شد.

طراحی مراحل بازی خوب است. قرارداد‌های مختلفی که به شما داده می‌شود، در محیط‌های گوناگونی روایت شده‌اند. محیط‌ها و مسیر‌های که هرکدام در شب و روز، به‌شدت چشم‌نواز هستند و طراحی بصری خوبی دارند. این موضوع درکنار موسیقی‌های خوب این عنوان که یک اتمسفر کاملا اکشن را برای شما خلق می‌کنند، تجربه نهایی شما را با ناراحتی و نارضایتی به اتمام نمی‌رساند.

123

همچنین ارتقا‌ها و آپگرید‌هایی که انجام می‌دهید تاثیر چشم‌گیری روی بازی‌کردن شما دارند و استفاده از قدرت‌های جدید واقعا لذت‌بخش است. با این حال اصلی‌ترین نکته‌ای که در مبارزات این اثر پیدا می‌شود وجود چالش است. این عنوان چالش‌های جذابی را چه در طراحی مراحل و کارهایی که باید در آن انجام دهید و چه در مبارزات و روبه‌رو شدن با هیولا‌های جدید که قدرت‌های خاصی دارند پیاده‌سازی کرده است. در ادامه با یک سیستم اچیومنت که تعداد 150 عدد از آن‌ها را دراختیار شما قرار می‌دهد طرف هستید که برای کسانی که عاشق به‌دست آوردن تمام آن‌ها هستند، یک چالش شگفت‌انگیر محسوب می‌شود. درکنار تمام این موارد اسکین‌ها، لوگو‌ها و موارد اینچنینی بسیاری نیز برای شما تعبیه شده‌اند که تمام آن‌ها می‌توانند مخاطب را تشویق به تجربه بیشتر اثر کنند.

1324

درنهایت باید گفت اگر از این سبک بازی‌ها لذت می‌برید، قطعا تجربه خوبی برای شما خواهد بود و می‌تواند اوقات مفرحی را برای شما فراهم کند. گستردگی این عنوان در بخش‌های مختلف که گزینه‌ها و امکانات بسیاری در اختیار شما قرار می‌دهد باعث شده که بیشتر درگیر آن شوید و این موضوع به یک نکته مثبت برای بازی تبدیل شده است. هرچند که اگر حال و حوصله درگیر شدن با این حجم از گستردگی و شلوغی را نداشته باشید، اصلا به شما توصیه نمی‌شود که آن را تجربه کنید.

7.5از 10

نسخه نقد و بررسی بازی Killsquad توسط ناشر در اختیار بازی مگ قرار گرفته است

  • استودیوی سازنده: Novarama
  • پلتفرم تحت بررسی: PC
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.