نویسنده: وحید ظهرابی نژاد شیرازی چهارشنبه، 15 شهریور 1402
ساعت 00:49

بررسی بازی Atomic Heart: Annihilation Instinct

5 از 5

لازم به اشاره نیست که سال 2023 تا همین لحظه نیز تقویم بسیار شلوغی از بازی‌های بزرگ و با کیفیت از سری بازی‌های قدیمی و نام آشنا دارد که باعث می‌شود احساس کنید Atomic Heart چند سال پیش عرضه شده است نه چندین ماه پیش. ساخته استدیو چند ملیتی Mundfish با اینکه نکات مثبت و ظاهر بسیار دلربایی داشت اما نقطه ضعف‌هایش بخش سنگین ماجرا بودند و اجازه ندادند که این اثر بتواند پکیج موفقی بشمار برود اما با این حال استدیو به قول‌های خود وفادار مانده است و اولین بسته الحاقی داستانی بازی از چهار بسته الحاقی را تحت عنوان Annihilation Instinct عرضه کرده است تا داستان کلی بازی را ادامه داده و به آن شاخ و برگ بیشتری بدهد.

atomic heart annihilation instinct dlc release date

داستان این بسته الحاقی دقیقا بعد از پایان به اصطلاح «خوب» آن ادامه پیدا می‌کند، P-3 در مجموعه Mandeleev در حالی که دسترسی‌هایش به کالکتیو توسط هوش مصنوعی این مجموعه یعنی NORA قطع شده است از خواب بیدار می‌شود و سپس او باید در ابتدا پروفسور Lebedev را پیدا کند و سپس به دنبال پاسخی برای سوال‌های زیاد ایجاد شده شامل اینکه او اصلا چرا در این مجموعه بیدار شده است یا اینکه چرا NORA بسیار به او علاقه‌مند شده است بگردد. جواب‌‌های مخاطب مطابق با بازی اصلی قرار است توسط دیالوگ‌های خجالت آور و تاریخ مصرف گذشته ارائه شوند و بلواقع اگر به مانند بازی اصلی از غرغرهای P-3 و شخصیت کلی‌اش خسته شده بودید اینجا نیز خبری از تغییر یا پیشرفت خاصی نیست. شاید تنها نکته مثبتی که این داستان به شخصیت اصلی آن کرده است دادن کمی شکل و شمایل به گذشته P-3 و آشنایی بیشتر با او است البته اگر علاقه‌ای به دانستن آن از ابتدا داشته باشید!

Annihilation Instinct بصورت کلی وقت زیادی از شما را برای به پایان رساندن آن نمی‌گیرد، سه منطقه جدید به نام‌های پارک آزادی و و مرداب‌ها و همان مجموعه مندلیف به کلیت بازی اضافه شدند که با همراهی تعداد اندکی از دشمنان جدید و یک باس فایت به شما ارائه می‌شوند. ماموریت اصلی بازیکن پیدا کردن هشت قطعه خاص برای تعمیر NORA است که در نقشه بازی بصورت خوشبختانه مکانش قرار داده شده است، هرچند جهت یابی نقشه بازی کمی گیج و منگ می‌زند!

ss 652a86bec5b2527d42299cf0e27096853e98f532.1920x1080

در طول این ماموریت که تا حدودی جزو دسته هجو و نخود سیاه پیدا کردن قرار می‌گیرد بعضا به مکان‌های جالبی هدایت می‌شوید و به مانند بازی پازل‌های اندکی را باید حل کنید که هر کدام از آن‌ها به شما چندین قابلیت و اسلحه جدید می‌دهد. در حین پروسه انجام این کار متوجه می‌شوید که سازندگان بصورت کلی اهمیت زیادی به مشکلات اصلی بازی نداده‌اند و ظاهرا تلاشی نیز صورت نگرفته که حداقل تعدادی از آن‌ها برطرف شوند. مشکلات مبارزه با تعداد زیادی از دشمنان و سردرگمی مواجه با آن‌ها و همچنین سختی بی منطق و بدون ثبات حتی با قابلیت‌ جدید ارائه داده شده نیز حل نشده است و بنظر می‌رسد این ضعف‌ها ریشه‌ای‌تر از این حرف‌ها هستند و چه بسا شاید در بسته‌های الحاقی بعدی نیز همچنان پایدار و ثابت قدم باشند.

دقیقا به مانند نسخه اصلی نیز نقاط مثبت همچنان در اینجا حضور دارند و موسیقی و طراحی‌های هنری و فنی بازی به معنای واقعی کلمه گوش‌نواز و چشم‌نواز هستند. با اینکه طراحی مراحل ممکن است کمی غیر استاندارد و عجیب باشد اما از لحاظ ظاهری بسیار پر جزییات و با دقت و حوصله خاصی تدارک دیده شده‌اند، بعنوان مثال در همان ابتدای مجموعه مندلیف و اتاق‌های هتل آن امکان ندارد از زیبایی آن لب به تحسین نگشایید. موسیقی بازی نیز با اینکه ممکن است به کیفیت بی نظیر نسخه اصلی نرسد اما همچنان ترکیب بسیار جالبی از راک و تکنو و بعضا موسیقی کلاسیک است که فضاسازی را حداقل به یکی از بهترین بخش‌های این بسته الحاقی تبدیل می‌کند و نمی‌گذارد که کاملا از آن ناراضی باشید.

ss f17f3ba29c6b553a610668c189b971a70a8fdc9a.1920x1080

در نهایت اینکه Annihialtion Instinct برای کسانی که از بازی اصلی رضایت کامل داشتند و کمی محتوای بیشتری از آن می‌خواستند می‌تواند یک هدیه جذاب باشد اما برای کسانی که منتظر تغییراتی حداقل جزئی در راستای بهبود مشکلات متعدد و ساختاری آن بودند می‌تواند یک بسته الحاقی کاملا ناامید کننده و حتی ضعیف باشد زیرا بازی دقیقا همان مشکلات بنیادی را با خود به اینجا آورده است و حداقل در اولین تلاش بعد از عرضه نتیجه رضایت بخشی حاصل نشده است.

  • استودیوی سازنده: Mundfish
  • پلتفرم تحت بررسی: PS5
گرافیک
8.0
گیم پلی
6.0
سرگرم کنندگی
6.0
موسیقی و صداگذاری
8.0
ارزش تجربه
5.0
Annihialtion Instinct برای کسانی که از بازی اصلی رضایت کامل داشتند و کمی محتوای بیشتری از آن می‌خواستند می‌تواند یک هدیه جذاب باشد اما برای کسانی که منتظر تغییراتی حداقل جزئی در راستای بهبود مشکلات متعدد و ساختاری آن بودند می‌تواند یک بسته الحاقی کاملا ناامید کننده و حتی ضعیف باشد زیرا بازی دقیقا همان مشکلات بنیادی را با خود به اینجا آورده است و حداقل در اولین تلاش بعد از عرضه نتیجه رضایت بخشی حاصل نشده است.
نقاط قوت
  • موسیقی همچنان جذاب و شنیدنی
  • طراحی هنری چشم نواز
نقاط ضعف
  • دیالوگ‌ها و شخصیت اصلی همچنان روی اعصاب
  • درجه سختی بی منطق
  • مشکلات هوش مصنوعی دشمنان
  • مبارزات در بازی همچنان گیج کننده است.
6.0/10

امتیاز شما

(6 رای )
6.6/10
خوب
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.