نویسنده: seyed.ehsan97 پنج شنبه، 19 آذر 1394
ساعت 22:28

نقد و بررسی Fallout 4

3.33 از 5

زمانیکه Bethesda یک بازی جدید را معرفی می کند همه طرفداران انتظار ارایه یک معجزه را دارند . امسال هم همین موضوع در رابطه با بازی جدید این کمپانی یعنی Fallout 4 صدق می کند و برخی از طرفداران این بازی اعتقاد دارند این بازی بهترین بازی سال است . برخی دیگر نیز می گویند که این بازی ناامید کننده ترین بازی این استودیو می باشد. حال می خواهیم با یکدیگر به بررسی این بازی و اینکه هرکدام از اعتقادات تا چه اندازه صحت دارد بپردازیم .

 fallout 4 ps4 coverنقد و بررسی Fallout 4


  پلتفرم مورد بررسی : PS4


 استودیوی سازنده : Bethesda Game Studios


 تاریخ عرضه : 19 آبان ماه 1394


توجه : در این نقد و بررسی Spoiler های سبکی وجود دارد پس اگر می خواهید بازی را کامل تجربه کنید هم اکنون از مطالعه ادامه این مطلب منصرف شوید .

fallout 4 banner

داستان بازی در شهر Boston به وقوع می پیوندد. جایی که یک انفجار اتمی فضای شهر را دچار تغییرات جدی و بزرگ می کند و نحوه زندگی مردم ، مسایل سیاسی ، نظامی و تکنولوژیک تحت تاثیر این فاجعه  قرار می گیرد .

ابتدا به بررسی Main Quest بازی می پردازیم .

fallout 4 review power armor

Main Quest (داستان بازی):

بازی از همان ابتدا با ارایه تاریخ عرضه : 2015  قسمتی کوتاه از دوران قبل از جنگ و آشنا کردن گیمر با خانواده اش و نیز جستجوی پسر گمشده اش، بازیکن را وارد یک داستان بسیار احساسی ، جالب و پر از سورپرایز می کند و کاربر را تا آخر جذب می کند و البته غرق نشدن در Side Quest های بسیار جالب و پیش بردن داستان اصلی به طور خطی بسیار مشکل است ! در شروع بازی گیمر می تواند در نقش کرکتر مرد یا زن و با صورت دلخواه ظاهر شود که البته گزینه های نا محدودی هم برای شخصی سازی وجود دارد (به طوریکه خیلی از بازیکنان توانسته اند چهره شخصیت های سریال های معروف را در آن بازسازی کنند) شخصیت ساخته شده قابل نام گذاری است و می توان اسم و فامیلش را هم مشخص کرد و جالب اینکه در طی بازی بعضی مواقع شما را با اسم کوچک هم صدا می زنند نکته دیگری که وجود دارد این است که بازی بیشتر از اینکه RPG باشد حالت یک FPG را پیدا کرده است و اینکه این تغییر مثبت است یا منفی را به عهده گیمر ها می گذاریم هر چند این موضوع برای بازیکنانی که برای اولین بار این عنوان را تجربه می کنند ، نکته مفیدی است چون تجربه آشنایی با بازی را برای آنها به همراه دارد . نکته ای که در این بازی به چشم می خورد محدود شدن محاوره ها و کاهش احتمالات مختلف به یک و حداکثر دو حالت بود به این معنی که شما برای جواب به شخصیت های مختلف در هنگام مکالمه با آنها سه گزینه داشتید ولی در 90 درصد مواقع فقط یک پاسخ در برابر هر سه گزینه وجود داشت این در حالیست که در عناوین قبلی این سری ، جواب های متعددی برای هر مکالمه طولانی وجود داشت و این باعث می شد که داستان شاخه های (Branching ) متعددی داشته باشد . در طی داستان بازی و برای پیشبرد آن بازیکن می تواند به عضویت چهار Faction مختلف بازی در بیاید که البته در مراحل پایانی فقط می توانید در عضویت یکی از آنها  باقی بمانید . در طول Main Quest شما می توانید تا 13 همراه (Companion ) مختلف را داشته باشید که هر کدام داستان مربوط به خود را دارند و نیز می توانید رابطه خود را با آنها تعیین کنید . به عنوان مثال هر چه بیشتر در ماموریت های مختلف همراهیتان کنند ، با آنها صمیمی تر  می شوید که در اینصورت هر کدام از آنها به شما یک Perk  (قابلیت خاص) اضافه می کنند . قسمتی که خیلی نسبت به عناوین قبلی افت داشته پایان های مختلف بازی هستند. من با تجربه دو پایان مختلف از بازی به این نتیجه رسیدم که پایان های مختلف بازی تفاوت چندانی بر محیط Commonwealth ندارند و همگی آنها فقط به یک  Cutscene ختم می شوند و اگر این پایان های مختلف را با بازی قبلی یعنی Fallout:New Vegas مقایسه کنیم که هر کدامشان Cutscene های مختص به خود را داشتند کاملاً مشخص می شود که روی پایان های این بازی وقت زیادی گذاشته نشده است . در مجموع این بازی داستان قابل توجهی دارد و به غیر از یک یا دو مورد قابل چشم پوشی ، از Fallout های قبلی بهتر و جالب تر به نظر می رسد .

fallout 4 review main story

Side Quest  : 

در این قسمت عنوان Fallout 4 می تواند به راحتی جزو بهترین عناوین سال 2015 قرار گیرد هر کدام از Side Quest ها به یک داستان کامل تبدیل می شوند و تک تک ساختمان هایی که شما در آن به گشت و گذار می پردازید داستان جالبی پشت خود دارند . علاوه بر این بعضی از Side Quest  ها به شما پول قابل توجه و سلاح های خیلی خاص و جالب می دهند که باعث می شود این قسمت از ارزش بسیاری برخوردار شود . همچنین با اکثر Companion ها از طریق همین Side Quest ها آشنا می شوید . همینطور بسیاری از قسمت های داستانی بازی می توانند چندین Side Quest جالب دیگر را برای شما باز کنند . نکته جذاب دیگر در طول بازی مکانیسم بسیار خلاقانه ساخت و ساز Settlement هایی است که در سر تا سر نقشه وجود دارند (مکان هایی قابل ساخت و ساز هستند که در آنها Workshop وجود داشته باشد) . موضوعی که در اینجا با آن مواجه می شوید این است که بازی از همان ابتدا به شما هیچ آموزشی در مورد نحوه کارکرد این مکانیسم بزرگ و عمیق ارایه نمی دهد و شما باید برای آشنایی با آن تمام بازی را متوقف کرده و به خواندن قسمت help بپردازید ، که روش مناسبی به نظر نمی رسد و بازی می توانست با ارایه یک آموزش ساده و مرحله به مرحله از تداوم و انسجام بیشتری برای گیمر ها برخوردار باشد هر چند حتی اگر بازیکنان این قسمت را هم بطور کامل کنار بگذارند باز هم بازی بقدری پر محتوی بوده و مسایل مختلف برای اکتشاف ، در آن وجود دارد که قادر است مدت بسیار زیادی گیمر ها را سرگرم کند . مورد دیگری که باید به آن پرداخت درجه های سختی بازی می باشد که به 6 قسمت مختلف تقسیم می شوند .  درجات با سختی بالا فوق العاده چالش برانگیز هستند و شاید در لحظات اولیه خسته کننده به نظر برسند ولی کمپانی Bethesda با معرفی یک مکانیک فوق العاده ارزشمند درجات سختی بالا را به یکی از ارزشمندترین تجربه های ممکن تبدیل کرده است به این ترتیب که هر چه درجه سختی بالاتر باشد امکان روبرو شدن با دشمنان Legendary بیشتر است و این به این معنا است که شما با از بین بردن آنها که بسیار هم سر سخت هستند یک قطعه زره یا سلاح با قابلیت کاملاً مختص به خود به دست می آورید و البته این سلاح ها هر کدام متفاوت است. من در طول 60 ساعت بازی به غیر از مرحله آخر روی حالت Hard بودم و از تک تک loot هایی که بعد از برگشتن یک دشمن Legendary به دست آوردم استفاده کردم و لذت بردم چون تقریباً تمام آنها به gameplay تنوع خیلی لذت بخشی می دهد .

fallout 4 review side quests

بررسی تخصصی فنی و گرافیکی :

 Fallout4 در بین بازی های نسل هشتم از لحاظ تکنیکی ضعیف ظاهر شده گرافیک بازی نسبت به Fallout3 و Skyrim کمی افزایش پیدا کرده ولی همچنان در حد و اندازه های نسل هشتم نمی باشد از طرفی محیط پژمرده ای که در Fallout 3 وجود داشت به محیطی رنگارنگ در Commonwealth تغییر یافته که این نکته مثبت و قابل توجهی است ولی در سایر قسمت های فنی ، این بازی ضعیف تر از عناوین مشابه مانند MGS  V و Witcher3 رده بندی می شود  . صفحات loading بسیار طولانی که حتی برای عطسه کردن در بازی هم نیاز به loading وجود دارد و حتی آسانسورهایی که در نقش صفحه loading پنهان عمل می کنند همه و همه از immersion بازی می کاهند . به غیر از این موارد باگ های متعددی در بازی وجود دارند که هر چند از Fallout های قبلی کمتر هستند ولی به هر حال نمی توان از وجود آنها صرفنظر کرد . بعلاوه من در طی بازی خود دو بار نیز Hard Crash را تجربه کردم که قابل توجه است . 

fallout 4 review ugly characters

موسیقی و صداگذاری بازی فوق العاده و کم نقص بود و اینکه شخصیت اصلی بازی ، چه زن و چه مرد ، دارای صداگذاری بود ، نکته بسیار ارزنده و مثبتی بود ولی لب خوانی کرکتر ها دارای ایراد فراوان بود و مدل سازی کرکتر ها نیز بسیار ابتدایی و بعضاً ترسناک بنظر می رسید . در قسمت موسیقی هم هنرنمایی Inon Zur فوق العاده بود و تمام آهنگ های بازی چه در زمان جنگ و چه در زمان گشت و گذار و تبدیل این دو به یکدیگر همه و همه نشان دهنده کار بی نقص این هنرمند با تجربه بود . بخصوص موسیقی متن اصلی بازی که به راحتی می توان آن را از جزو بهترین موسیقی ها ی بازی ها قرار داد .

شخصي سازي سلاح ها و زره به طوري که تک تک قطعات سلاح و تمام قسمت های زره و Power Armor خود قابل شخصي سازي و اضافه کردن قابليت هاي خاص بود از نکات مثبت بازی به حساب می آمد و استفاده از این بخش بسیار لذت بخش و جذاب بود.

 نقد و بررسی fallout 4

 

آخرین ویرایش در 05 شهریور 1395، 01:08
گرافیک
6.0
گیم پلی
10
سرگرم کنندگی
8.0
موسیقی و صداگذاری
10
ارزش تجربه
8.0
با بررسی همه جوانب Fallout4 ، می توان امتیاز 7 را برای این بازی در نظر گرفت ولی هنر یک استودیوی بازی سازی با تجربه باعث می شود تمام قسمت های مختلف در کنار یکدیگر در مجموع یک تجربه کامل و تقریباً بی نقص را به عنوان یک اکوسیستم به گیمر ها ارایه بدهند که قادر است تا حدود 200 ساعت کاربر این بازی را غرق خود کند به همین دلیل بنظر می رسد این بازی می تواند امتیاز بالای 8 را از آن خود کند . کمپانی Bethesda باید در نظر داشته باشد که اگر در آینده عنوانی با همین اکوسیستم و موتور بازی سازی قدیمی به کاربران ارایه کند و در آن از خلاقیت و نو آوری خبری نباشد با استقبال خوبی مواجه نخواهد شد و شاید حتی طرفدارانش را هم از دست بدهد . اما هم اکنون با وجود مادها بر روی کنسول ها و PC ها می توان تا مدتها از این عنوان لذت برد و امید های خود را برای عنوان بعدی این کمپانی دوست داشتنی که در حال حاضر با فروش15000000 نسخه Fallout بودجه لازم برای ارایه یک عنوان کامل و بی نقص را دارد حفظ نمود و به آینده این شرکت امیدوار بود .
نقاط قوت
  • موسیقی و صدا گذاری فوق العاده
  • گیم پلی بی نقص و غنی
  • ارزش خرید بسیار بالا
نقاط ضعف
  • کمبود نوآوری
  • مشکلات فنی شدید
  • سطحی شدن دیالوگ ها و کمبود تنوع در انتخاب ها
7.9/10

امتیاز شما

(51 رای )
8.4/10
خیلی خوب
برچسب‌ها
  • Registered
    آفلاین
    عضویت: شهریور 1394
    نظرها: 397
    تشکر: 404
    تشکرشده: 281
    کنسول‌های بازی:

    احسان عزیز توی قسمت ارت ورک ها یکسری عکس کانسپت از اسلحه هست مخصوصا این عکس که من دیوانش شدم رفت :grin:
    میخواستم بپرسم از این اسلحه ها تو بازی درست کردی و ایا نقشه پیش فرض میده یا خودت ازادی که امتحان کنی برای درست کردنشون

  • Registered
    آفلاین
    عضویت: بهمن 1393
    نظرها: 46
    تشکر: 53
    تشکرشده: 33
    پروفایل psn: Arno_assassin97
    رتبه لیدربرد psn: 115
    کنسول‌های بازی:
    در پاسخ به: Mr.Berserk
    احسان عزیز توی قسمت ارت ورک ها یکسری عکس کانسپت از اسلحه هست مخصوصا [url="http://bazimag.com/images/gallery/fallout4-artwork/pic_1_13.jpg"]این عکس[/url] که من دیوانش شدم رفت :grin: میخواستم بپرسم از این اسلحه ها تو بازی درست کردی و ایا نقشه پیش فرض میده یا خودت ازادی که امتحان کنی برای درست کردنشون

    خیر این دو تا اسلحه رو یکیش رو باید خودتون بدست بیارید و دیگری هم یک Quest که خودش به چند زیر مرحله تبدیل میشه رو کامل کنید.
    کلاً در این بازی شما هیچ اسلحه ای رو نمیسازید فقط می توانید آنرا با گزینه های کاملاً متنوعی شخصی سازی کنید.
    این ها هم حالت های مختلفی هست که هرکدام از این دو اسلحه رو میتونید شهصی سازی کنید .دقت کنید که یک اسلحه در یک زمان نمیتونه همه Upgrade ها رو داشته باشه بلکه برای هر فسمت شما می توانید فقط یک Upgrade را انتخاب کنید.
    در ضمن میخواستم بگم که کرکتر من تو ی بازی کاملاً بر اساس Melee ساخته شده بود و من بازی رو با Shishkebab تمام کردم و اسلحه خیلی باحالی بود.

    ‏Mr.Berserk از این نوشته تشکر کرده است.
  • Registered
    آفلاین
    عضویت: شهریور 1394
    نظرها: 397
    تشکر: 404
    تشکرشده: 281
    کنسول‌های بازی:
    در پاسخ به: seyed.ehsan97
    خیر این دو تا اسلحه رو یکیش رو باید خودتون بدست بیارید و دیگری هم یک Quest که خودش به چند زیر مرحله تبدیل میشه رو کامل کنید. کلاً در این بازی شما هیچ اسلحه ای رو نمیسازید فقط می توانید آنرا با گزینه های کاملاً متنوعی[b] شخصی سازی[/b] کنید. این ها هم حالت های مختلفی هست که هرکدام از این دو اسلحه رو میتونید شهصی سازی کنید .دقت کنید که یک اسلحه در یک زمان نمیتونه همه Upgrade ها رو داشته باشه بلکه برای هر فسمت شما می توانید فقط یک Upgrade را انتخاب کنید. در ضمن میخواستم بگم که کرکتر من تو ی بازی کاملاً بر اساس Melee ساخته شده بود و من بازی رو با Shishkebab تمام کردم و اسلحه خیلی باحالی بود.

    ممنون
    منظورم همون شخصی سازی بود درست ننوشتم شما ببخشید :cold:
    در مورد گذاشتن فیلم و عکس اگر الان هم میتونستی و وقتشو داشتی دیر نشده
    میشه خبر رو آپدیت کرد هم اینجا هم در مورد اولین تجربه Rainbow six
    من که خودم دوست دارم از نزدیک با شیش کباب آشنا بشم یا فیلم های کوتاهی از هر کدوم از این بازیها ببینم

    ‏SirGhas و ‏seyed.ehsan97 از این نوشته تشکر کرده‌اند.
  • Registered
    آفلاین
    عضویت: شهریور 1394
    نظرها: 397
    تشکر: 404
    تشکرشده: 281
    کنسول‌های بازی:

    اول بگم احسان جان مطلب خوبی بود با این یکی بسیار حال کردیم
    فقط همونطور که قبلا صحبت کردیم اگر بشه فیلم یا عکس از بازی بگیری چه موقعی که میترکونی و چه برعکس :grin:
    یا جایی که مثلا بنظرت خوبه یا بده مثل همین Loading ها و غیره بسیار عالی میشه .
    میدونم بعضی نقدها بر پایه یک دید کلی و ادبی بیان میشه ولی بد نیست این روش رو هم یک امتحان بکنی چون یک رنگ بسیار خاص و شخصی دیگه ای به نوشته میده .
    پی نوشت :
    دوستان کلا یک مقدار آستانه تحمل رو بالا ببرید
    اینطوری نباشه که بخاطر علاقه به یک بازی مشکلاتش نادیده گرفته بشه و اینطوری هم نباشه که دنبال کار بی عیب و نقص باشید.

    آخرین بار در تاریخ حدود 8 سال قبل توسط Mr.Berserk ویرایش شد
    ‏SirGhas و ‏seyed.ehsan97 از این نوشته تشکر کرده‌اند.
  • Registered
    آفلاین
    عضویت: بهمن 1393
    نظرها: 46
    تشکر: 53
    تشکرشده: 33
    پروفایل psn: Arno_assassin97
    رتبه لیدربرد psn: 115
    کنسول‌های بازی:
    در پاسخ به: Mr.Berserk
    اول بگم احسان جان مطلب خوبی بود با این یکی بسیار حال کردیم فقط همونطور که قبلا صحبت کردیم اگر بشه فیلم یا عکس از بازی بگیری چه موقعی که میترکونی و چه برعکس :grin: یا جایی که مثلا بنظرت خوبه یا بده مثل همین Loading ها و غیره بسیار عالی میشه . میدونم بعضی نقدها بر پایه یک دید کلی و ادبی بیان میشه ولی بد نیست این روش رو هم یک امتحان بکنی چون یک رنگ بسیار خاص و شخصی دیگه ای به نوشته میده . پی نوشت : دوستان کلا یک مقدار آستانه تحمل رو بالا ببرید اینطوری نباشه که بخاطر علاقه به یک بازی مشکلاتش نادیده گرفته بشه و اینطوری هم نباشه که دنبال کار بی عیب و نقص باشید.

    سلام.
    مرسی از نظرات خوبتون که همیشه هم در نوشتن مطالب بنده و هم به طور کلی به قسمت نظرات کمک شایانی میکنه. من که خیلی استفاده کردم.
    چشم حتماً در نقد و بررسی ها و مطالب بعدی از ویدیو ها هم بهره می برم.

    ‏SirGhas و ‏Mr.Berserk از این نوشته تشکر کرده‌اند.
  • Registered
    آفلاین
    عضویت: شهریور 1394
    نظرها: 397
    تشکر: 404
    تشکرشده: 281
    کنسول‌های بازی:
    در پاسخ به: seyed.ehsan97
    سلام. مرسی از نظرات خوبتون که همیشه هم در نوشتن مطالب بنده و هم به طور کلی به قسمت نظرات کمک شایانی میکنه. من که خیلی استفاده کردم. چشم حتماً در نقد و بررسی ها و مطالب بعدی از ویدیو ها هم بهره می برم.

    شما هم استعداد و هم چشم خوب برای نوشتن داری
    تشکر از شما و K-D عزیز و بقیه بچه های تحریریه که وقت و انرژی روی خبرها میذارید.

    ‏SirGhas و ‏K-D و ‏seyed.ehsan97 از این نوشته تشکر کرده‌اند.
  • Registered
    آفلاین
    عضویت: ارديبهشت 1391
    نظرها: 73
    تشکر: 37
    تشکرشده: 51

    ممنون ....
    راجع به مقوله باگ ها که بهش اشاره شد ، بله درسته اصلا قابل قبول نیست . منم یک بار Hard Crash رو تجربه کردم و خیلی جا خوردم .... اما در خصوص گرافیک باید بگم که فکر می کنم از عنوانی با این همه وسعت و حجم دیتا ، خیلی هم نمی شه انتظار بیشتری داشت . " یه کمی " شاید ، ولی " خیلی " نه ;)
    عناوین MGS یا WITCHER 3 هم با اینکه به صورت دنیای باز ارائه شدن ، اما بازهم فکر نمی کنم از بابت وسعت و جزئیات کوچک و بزرگ ، در حد fallout باشن ... ( البته اینم بگم که من MGS و Fallout رو تجربه نکردم و صحبتم بیشتر بر اساس حدس و تجربه است )
    لودینگ های طولانی هم ، یه دلیلش به همین موضوع حجم بالای دیتا برمی گرده ....
    bethesda از قدیم الایام ، به توانایی اش در فشرده سازی اطلاعات شهرت داشته . بنابراین وقتی برای ورود به commen wealth با یک لودینگ طولانی ، روبه رو می شیم ، جای ایراد نداره .

    ‏SirGhas و ‏seyed.ehsan97 از این نوشته تشکر کرده‌اند.
  • Registered
    آفلاین
    عضویت: بهمن 1393
    نظرها: 46
    تشکر: 53
    تشکرشده: 33
    پروفایل psn: Arno_assassin97
    رتبه لیدربرد psn: 115
    کنسول‌های بازی:
    در پاسخ به: K-D
    ممنون .... راجع به مقوله باگ ها که بهش اشاره شد ، بله درسته اصلا قابل قبول نیست . منم یک بار Hard Crash رو تجربه کردم و خیلی جا خوردم .... اما در خصوص گرافیک باید بگم که فکر می کنم از عنوانی با این همه وسعت و حجم دیتا ، خیلی هم نمی شه انتظار بیشتری داشت . " یه کمی " شاید ، ولی " خیلی " نه ;) عناوین MGS یا WITCHER 3 هم با اینکه به صورت دنیای باز ارائه شدن ، اما بازهم فکر نمی کنم از بابت وسعت و جزئیات کوچک و بزرگ ، در حد fallout باشن ... ( البته اینم بگم که من MGS و Fallout رو تجربه نکردم و صحبتم بیشتر بر اساس حدس و تجربه است ) لودینگ های طولانی هم ، یه دلیلش به همین موضوع حجم بالای دیتا برمی گرده .... bethesda از قدیم الایام ، به توانایی اش در فشرده سازی اطلاعات شهرت داشته . بنابراین وقتی برای ورود به commen wealth با یک لودینگ طولانی ، روبه رو می شیم ، جای ایراد نداره .

    چرا اتفاقاً چون Fallout 4 و Bethesda هستند باید خیلی انتطارات بیشتری از این بازی سازان خلاقو با استعداد داشت.
    اتفاقاً Witcher 3 وسعتش تقریباً با این بازی برابر بود ولی اونها از سیستم نو آورانه منطقه بندی استفاده کردند که بازی را به سه قسمت بزرگ تبدیل می کرد ولی در عوض در هرکدام از این قسمت ها هیچ Loading ی وجود نداشت و این خیلی عجیبه که در Bethesda همچین ایده ی ساده ای به ذهنشون نرسیده، که البته این هم نان دهنده ی قدیمی بودن موتور گرافیکی این بازی می باشد.
    چه فرقی بین 30 با 50 GB وجود داره وقتی که اکثر ما در ایران نسخه ی فیزیکی رو استفاده میکنیم و در کشور هایی که سرعت اینترنت های بسیار بالایی هم هست براشون فرقی نداره چراکه آنجا اینترنت از قسمت های حیاتی زندگی شون هست وبراشون براحتی در دسترس هست من 50 GB را ترجیح میدهم اگر که بازی بدون هیچ صفحه ی Load باشد اینها بهانه هستند که ما برای بازی های مورد علاقه مان می آوریم تمام این مشکلات با طراحی موتور جدید و تغییر سیاست های Bethesda در آینده برطرف خواهند شد اگر مخالف هستید میتوانیم با هم در عنوان elder scrolls بعدی و یا fallout صحبت کنیم را که مطمئن هستم این سیاست تغییر خواهد کرد. چرا که همین الآن هم نظرات منفی حول این بازی نسبت به سری قبلی بسیار بیشتر است کما اینکه از مقایسه نمره های F3 , F4 میتوان به همین نتایج دست یافت.

  • Registered
    آفلاین
    عضویت: ارديبهشت 1391
    نظرها: 73
    تشکر: 37
    تشکرشده: 51
    در پاسخ به: seyed.ehsan97
    چرا اتفاقاً چون Fallout 4 و Bethesda هستند باید خیلی انتطارات بیشتری از این بازی سازان خلاقو با استعداد داشت. اتفاقاً Witcher 3 وسعتش تقریباً با این بازی برابر بود ولی اونها از سیستم نو آورانه منطقه بندی استفاده کردند که بازی را به سه قسمت بزرگ تبدیل می کرد ولی در عوض در هرکدام از این قسمت ها هیچ Loading ی وجود نداشت و این خیلی عجیبه که در Bethesda همچین ایده ی ساده ای به ذهنشون نرسیده، که البته این هم نان دهنده ی قدیمی بودن موتور گرافیکی این بازی می باشد. چه فرقی بین 30 با 50 GB وجود داره وقتی که اکثر ما در ایران نسخه ی فیزیکی رو استفاده میکنیم و در کشور هایی که سرعت اینترنت های بسیار بالایی هم هست براشون فرقی نداره چراکه آنجا اینترنت از قسمت های حیاتی زندگی شون هست وبراشون براحتی در دسترس هست من 50 GB را ترجیح میدهم اگر که بازی بدون هیچ صفحه ی Load باشد اینها بهانه هستند که ما برای بازی های مورد علاقه مان می آوریم تمام این مشکلات با طراحی موتور جدید و تغییر سیاست های Bethesda در آینده برطرف خواهند شد اگر مخالف هستید میتوانیم با هم در عنوان elder scrolls بعدی و یا fallout صحبت کنیم را که مطمئن هستم این سیاست تغییر خواهد کرد. چرا که همین الآن هم نظرات منفی حول این بازی نسبت به سری قبلی بسیار بیشتر است کما اینکه از مقایسه نمره های F3 , F4 میتوان به همین نتایج دست یافت.

    اووو .... آره درسته ... نمی دونستم برای WITCHER همچین سیستمی در نظر گرفتن .
    حرف حساب ...
    البته شاید هم ایده منطقه بندی ، به فکرشون رسیده بوده منتها جهت حفظ اصالت و اینکه منطقه بندی هیچ وقت تو دنیای wasteland انجام نشده ، این ایده پیاده سازی نشده . که البته بازم احمقانه است . به قول شما وقتی حجم دیتا بالا می ره ... کاملا منطقیه که از همچین روش هایی استفاده بشه که به تجربه بازی لطمه نزنه .

    آخرین بار در تاریخ حدود 8 سال قبل توسط K-D ویرایش شد
    ‏SirGhas و ‏Mr.Berserk از این نوشته تشکر کرده‌اند.
  • Super Admin
    آفلاین
    عضویت: ارديبهشت 1391
    نظرها: 2207
    تشکر: 1015
    تشکرشده: 1195
    پروفایل psn: Sir-Ghas
    رتبه لیدربرد psn: 112
    کنسول‌های بازی:

    مطلب بسیار خوبی بود . نمیدونم چرا ولی فکر میکنم مقایسه ی Fallout با MGS یا The Witcher کار درستی نباشه . دلیل منطقی ندارم اما فقط فکر میکنم نباید این مقایسه انجام بشه . گرافیک بنظر من بخش بسیار مهمی از بازی هست اما زمان عرضه ی The Order 1886 که با دوستان صحبت میکردیم نزدیک به 90 درصد معتقد بودن که گرافیک بسرعت برای کاربر عادی میشه و بعد از اون جذابیت های خط داستانی و مراحل جانبی خوش ساخت هستن که میتونن گیمر رو وابسته به بازی نگه دارن. شاید Fallout در بخش گرافیک خوب ظاهر نشده و مطمئنا طرفدارهای این بازی هم توقع گرافیکی در حد و اندازه های MGS V رو از بازی ندارن . وقتی یک عنوان محبوبیت پیدا میکنه ، طرفداران اون بازی بخاطر ویژگی های اون عنوان هست که طرفداری بازی رو میکنن و مطمئنا توقع ندارن در نسخه ی بعدی بازی کاملا تغییر کنه . اونها همون بازی قبلی رو با ماموریت های بیشتر ، داستان متنوع و گرافیک بهبود یافته میخوان . این بنظر من عالی هست . کاری که Crystal Dynamics با Tomb raider انجام داد بنحوی که Rise of The Tomb Raider عنوانی هست که مطمئنا طرفدارهای Tomb Raider 2013 رو راضی نگه میداره . و برعکس اگر دقت کنید طرفدارهای سری call of Duty هنوز از 3 گانه ی Modern Warfare و همینطور Black Ops 1 بعنوان بهترین های این سری یاد میکنن و معتقد هستن اینهمه تغییر برای بازی تاثیر منفی به بار آورده .
    پینوشت : جائی که در مورد faction ها صحبت کردید به سرعت من رو یاد فیلم سینمائی Divergent انداخت . فکر میکنید این نام گذاری فقط تشابه اسمی هست یا اقتباسی صورت گرفته ؟

    آخرین بار در تاریخ حدود 8 سال قبل توسط SirGhas ویرایش شد
    ‏seyed.ehsan97 از این نوشته تشکر کرده است.
  • Registered
    آفلاین
    عضویت: بهمن 1393
    نظرها: 46
    تشکر: 53
    تشکرشده: 33
    پروفایل psn: Arno_assassin97
    رتبه لیدربرد psn: 115
    کنسول‌های بازی:
    در پاسخ به: SirGhas
    مطلب بسیار خوبی بود . نمیدونم چرا ولی فکر میکنم مقایسه ی Fallout با MGS یا The Witcher کار درستی نباشه . دلیل منطقی ندارم اما فقط فکر میکنم نباید این مقایسه انجام بشه . گرافیک بنظر من بخش بسیار مهمی از بازی هست اما زمان عرضه ی The Order 1886 که با دوستان صحبت میکردیم نزدیک به 90 درصد معتقد بودن که گرافیک بسرعت برای کاربر عادی میشه و بعد از اون جذابیت های خط داستانی و مراحل جانبی خوش ساخت هستن که میتونن گیمر رو وابسته به بازی نگه دارن. شاید Fallout در بخش گرافیک خوب ظاهر نشده و مطمئنا طرفدارهای این بازی هم توقع گرافیکی در حد و اندازه های MGS V رو از بازی ندارن . وقتی یک عنوان محبوبیت پیدا میکنه ، طرفداران اون بازی بخاطر ویژگی های اون عنوان هست که طرفداری بازی رو میکنن و مطمئنا توقع ندارن در نسخه ی بعدی بازی کاملا تغییر کنه . اونها همون بازی قبلی رو با ماموریت های بیشتر ، داستان متنوع و گرافیک بهبود یافته میخوان . این بنظر من عالی هست . کاری که Crystal Dynamics با Tomb raider انجام داد بنحوی که Rise of The Tomb Raider عنوانی هست که مطمئنا طرفدارهای Tomb Raider 2013 رو راضی نگه میداره . و برعکس اگر دقت کنید طرفدارهای سری call of Duty هنوز از 3 گانه ی Modern Warfare و همینطور Black Ops 1 بعنوان بهترین های این سری یاد میکنن و معتقد هستن اینهمه تغییر برای بازی تاثیر منفی به بار آورده . پینوشت : جائی که در مورد faction ها صحبت کردید به سرعت من رو یاد فیلم سینمائی Divergent انداخت . فکر میکنید این نام گذاری فقط تشابه اسمی هست یا اقتباسی صورت گرفته ؟

    من شما رو که نمیدونم ولی برای بنده گرافیک در اینطور بازی ها خیلی اهمیت داره که در سطح خوب حد اقل باشه به علاوه من این بازی رو فقط از نظر فنی با بازی های هم طراز خودش مقایسه کردم. برای امتحان یک کار ساده در بازی انجام بدهید از درون یک خانه به بیرون آن بیایید و بعد Fast Travel به یک سازه دیگر کنید بسته به تعداد در های اصلی حداقل 3 تا 4 صفحه Loading شما را در بر خواهد گرفت و شما رو حدود 5-6 دقیقه معطل خواهد کرد این کار می توانست با یک موتور بازی سازی جدید و ساخته شده بر پایه نسل هشت و نه نسل هفت کامل بر طرف شود ولی کمپانی Bethesda حتی زحمت این را هم به خودش نداده و این برای یک عنوان AAA خیلی بد می باشد.
    در رابطه با طرفدار های این بازی هم بگم خدمتتون که من بازی Skyrim رو حدود 200 ساعت بازی کردم و یک بار هم از صفحات لود بازی گله نکردم چراکه گرافیک بازی نسبت به نسل هفت فوق العاده بود. به علاوه اینکه با ماد ها بهتر هم شد.
    این رو من به همه گیمر ها پیشنهاد می دهم که از بازیهای مورد علاقه تون انتطارات بیشتری داشته باشد و اگر مشکلی میبینید - حتی اگر کوچک - آنرا بیان کنید و هیچوقت فکر نکنید که این به ضرر عنوان مورد علاقه شماست، دقیقاً برعکس این مسئله بعث می شود که دفعه ی بعد یک عنوان بی نقص و کامل به ما تحویل داده شود.
    به علاوه این عنوان نه تنها از نظر گرافیکی ضعیف بود بلکه نوآوریش هم نسبت به Fallout 3 تقریباً صفر بود (به غیر از یکی دو مورد جزئی) منظور من این بود که MGS IV وقنی که به MGS V آمد علاوه بر ارزش بازی هم از نظر فنی پیش رفت کرد و هم از نظر نو آوری همین مورد راجع به Witcher 3 نیز صادق هست ولی Fallout از این دو نظر هیچ پیشرفت قابل به عرضی نکرده است من در مرحله ی آخر فقط 12 فریم بر ثانیه داشتم و دائم کشته میشدم برای همین مجبور شدم درجه ی سختی بازی رو دو پله بیارم پایین علاوه بر این موضوع در تمام صحنات مبارزه ای که تعداد انفجار ها و NPC ها زیاد میشد من بلا استثنا با سقوط آزاد فریم در بازی روبرو میشوند و این از Immersion تجربه می کاهد و من به عنوان یک نقد کننده هرجا که به نظرم از یک حد معقول پایین تر بیاید را به عنوان یک نکته منفی بیان خواهم کرد.
    درجواب سؤال پایانی شما هم باید بگم که خیر این چهار faction همواره در Lore این بازی بوده اند و بازیکنان قدیمی کاملاً آنها را می شناسند.

    ‏SirGhas و ‏K-D از این نوشته تشکر کرده‌اند.
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.