در سال‌های اخیر، کمپانی Square Enix به طور عمده سیاستی را دنبال کرده که باعث شده تا شاهد نوعی از تغییرات ساختاری در فرنچایزهای مشهور این شرکت باشیم به گونه‌ای که تمامی سنت‌ها را زیر پا گذاشته و با فلسفۀ طراحی مدرن‌تر و با ریتمی سریع‌تر نسبت به گذشتۀ فرنچایزهای مورد اشاره طرف هستیم. با این وجود پیگیری این رویک ... ادامه مطلب
8.5
خیلی خوب
وقتی در سال 2014 «هیدئو بابا» که نزدیک به دو دهه سکان‌دار سری بازی‎‌های Tales بود، Bandai Namco را به مقصد یکی از استودیوهای رقیب ترک کرد، آیندۀ این فرنچایز دوست داشتنی در هاله‌ای از ابهام قرار داشت چرا که بندای نامکو در این سال‌ها معمولاً با خروج مهرۀ اصلی فرنچایزهای قدیمی، آن‌ها را کنار گذاشته و به تولید هر ... ادامه مطلب
9
عالی
تا سال‌ها اگر کسی برای من درباره ارزش‌ عنکبوت‌ها برای اکوسیستم و شکار حشرات موذی توضیح دهد، امکان ندارد دفعه بعدی که یک جانور هشت‌پا روی دیوار می‌بینم با ترس و دستپاچگی از آن‌جا فرار ‌نکنم. برای همین تجربه عنوانی با محوریت این جانور که در دنیای بازی‌ها اغلب به عنوان دشمنان بد قلق در گوشه‌ کنار‌های م ... ادامه مطلب
8
خیلی خوب
سری Life is Strange از سال 2015 سفر طولانی تا نقطه کنونی داشته که از ماجراجویی‌ها و مصائب نوجوانی گرفته تا سفر جاده‌ای برادرانه، مخاطبان را با خود همراه کرده‌ است و در واقع تقریبا تبدیل به یک مجموعه آنتولوژی شده که هر عنوان، درام تعاملی انتخاب محور با شخصیت‌ اصلی جدید و قدرت ماورایی ویژه و ... ادامه مطلب
8.5
خیلی خوب
هر زمان که از برترین سه‌گانه‌ها در دنیای بازی‌های ویدیویی سخن به میان می‌آید، یکی از اولین اسامی که به ذهن افراد خطور می‌کند، سه‌گانۀ Mass Effect، اثر جاودانۀ استودیوی Bioware است. در ادامۀ این مطلب به بررسی نسخۀ ریمستر این سه‌گانه می‌پردازیم که همین چند وقت پیش توسط الکترونیک آرتز برای کنسول های نسل هشتم عرض ... ادامه مطلب
9
عالی
عبارت «داستان‌های بزرگسالانه» برای تعداد زیادی از بازیسازان در استفاده از یکی دو ایدۀ روانشناختی، آن هم از نوع قرائت هالیوودی از روانشناسی، خلاصه شده که البته همین ساختارهای روایی سطحی باعث به دست آوردن جوایز بسیاری برای این گروه از سازندگان شده است. در این بین گاهاً با تولیداتی مثل Celsete یا That Dragon, Ca ... ادامه مطلب
7
خوب
یکی از سناریوهای محتمل در رابطه با انقراض بشریت، خیزش ربات‌هایی است که برای راحتی بیشتر انسان‌ها و انجام کارهای سخت و خطرناک طراحی شده‌اند. این ایده در دهۀ 1980 میلادی در فیلم ترمیناتور به ترسناکترین شکل ممکن به تصویر کشیده شد و در آن فیلم شاهد دنیایی احتمالی به علت وقوع چنین حادثه‌ای بودیم. بازی Generation Z ... ادامه مطلب
6.5
متوسط
بعد از موفقیت انیمۀ Sword Art Online، ژانر Isekai مثل یک طوفان سهمگین دنیای ساخته‌های ژاپنی را در بر گرفت. در این ژانر، یک فرد از دنیای واقعی وارد جهانی خیالی می‌شود و معمولاً به عنوان ناجی این جهان تازه ایفای نقش می‌کند. در کنار خود SAO که حوادث آن در قالب بازی‌های آنلاین اتفاق می‎افتادند، تعداد قابل توجه دی ... ادامه مطلب
6
متوسط