اسم بازی art of rally از سه کلمه تشکیل شده که اگر کسی بدون اطلاع از چگونگی ساختار این عنوان فقط اسم آن را بشنود، احتمالاً حدس میزند که تمرکز اصلی روی بخش رالی خواهد بود اما استودیوی Funselektor Labs Inc. توجه بیشتری به کلمۀ اول یعنی هنر داشته است. این مسئله البته به این معنی نیست که بخش رانندگی به حال خود ره ...
ادامه مطلب
8.5
خیلی خوب
هفته گذشته، بازی Hell Let Loose بعد از سپری کردن حدود دو سال در وضعیت Early Access بالاخره به صورت نسخۀ نهایی عرضه شد و به جمع دهها و شاید حتی صدها بازی نظامی چندنفرۀ موجود در بازار اضافه شده تا برای جلب توجه مخاطبان این قبیل عناوین با دیگر آثار مشابه رقابت کند اما همانطور که میدانیم، مخاطب هدف این ژانر معمو ...
ادامه مطلب
8
خیلی خوب
عرضۀ بازی Overcooked پایهگزار ژانری شد که میتوان لقب «آشوب چند نفره» را به آن داد و در سال گذشته دو عنوان کاملاً مجزا، با بهرهگیری از این ساختار گیمپلی، آن از آشپزخانه به دنیای شرکتهای حمل و نقل بردند و با وجود این شباهت و همزمانی، نتایجی متفاوت را رقم زدند.. بازی Moving Out به لطف امضای قرارداد تبلیغی ب ...
ادامه مطلب
8
خیلی خوب
یکی از ژانرهای پر استفاده در میان بازیسازان مستقل، Rogue-like است که به واسطۀ ساختار چرخهای و تکرار شوندۀ آن، کافی است که سازندگان این فرمول را با یک ساختار روایی و طراحی محیطی جذاب همراه کنند تا بخش اعظم وظیفۀ خود را به اتمام رسانده باشند. تیم 3 نفرۀ Afterburner Studios اثر روگلایک جدید خود، Dreamscaper، ر ...
ادامه مطلب
8.5
خیلی خوب
به دنبال محبوبیت دوباره عناوین با محوریت اسکیتبرد در یکی دو سال اخیر، سازندگان مستقل هم با ایدههای جدید سراغ این تختههای چهارپا جذاب آمدهاند؛ از Skate City گرفته تا Skatebird که ماه بعد منتشر میشود و The Ramp که رویکردش نسبت به برخی عناوین بزرگ این سبک متفاوت است، اول از این ...
ادامه مطلب
-
بدون امتیاز
به طور معمول در یک روز گرم تابستانی احتمال اینکه دلتان بخواهد عنوانی مترویدونیا و سولز-لایک تجربه کنید و برای باس پایانیاش نزدیک به انگشتان دو دست بمیرید، در ریاضی خوب نیستم، ولی باید حداقل برای من عددی یک رقمی باشد. اما اینجا چکار میکنم؟ چون Grime ساخته اول استودیو Clover Bite ایدههای ...
ادامه مطلب
7
خوب
چهارده سال زمان نسبتاً زیادی بین عرضۀ یک محصول سرگرمی و دنبالۀ آن به حساب میآید و سازندگان NEO: The World Ends With You هم تصمیم گرفتهاند تا با ساخت دنبالهای که به نوعی حالت بازسازی و شروع مجدد را هم دارد، برای مخاطبانی که در زمان عرضۀ قسمت اول بعضاً حتی وجود خارجی نداشتند هم مسیر همواری برای ورود به ساختۀ ...
ادامه مطلب
9
عالی
هیدتاکا میازاکی با ساخت و عرضۀ Demon’s Souls مسیری را در عالم بازیهای ویدئویی ترسیم کرد که در عین اینکه کاملاً جدید به نظر میرسید، به نوعی بازگشت به ساختار قدیمی بازیهای ویدئویی در نسل سوم و چهارم بود: طراحی مراحل به شدت چالشبرانگیز با کمترین میزان راهنمایی از جانب سازندگان. این فرمول که کمی زمان برد تا د ...
ادامه مطلب
7
خوب