سوگواری فرآیند سخت و البته بسیار مهمی در چرخۀ روابط انسانی است، در یکی دو سال گذشته متأسفانه شرایط به گونهای پیش رفته که احتمالاً برخی از ما مجبور شدیم با تعدادی از عزیزمان برای همیشه خداحافظی کنیم. هر چقدر هم که تلاش کرده باشیم تا با رنج این قبیل وداعها به نحوی مناسب برخورد کنیم، اهمیت برخی از افراد در سطح ...
ادامه مطلب
10
منحصر به فرد
قبل از تولد Sonic، کمپانی SEGA شخصیت "با نمک" دیگری را به عنوان نماد خود استفاده میکرد، Alex Kidd برای اولین بار در سال 1986 در مقابل چشمان علاقهمندان قرار گرفت، پسر بچهای با گوشهای بزرگ و علاقهمند به ورزشهای رزمی در سرزمینی فانتزی. ماجراهای «الکس» در 5 عنوان دیگر هم ادامه پیدا کرد تا اینکه با عرضۀ اولی ...
ادامه مطلب
6
متوسط
امروز یکی از بهترین بازیها با استایل انیمهای منتشر میشود که هر شخصی باید آن را تجربه کند. با نقد و بررسی بازی Scarlet Nexus همراه بازی مگ باشید.
بازیهای انیمهای همیشه طرفداران خاص خود را داشتهاند. از آثاری با مبارزات نوبتی شاهکار مانند Persona گرفته، تا ژاپنیهایی که بیشتر حال و هوای غربی گرفتهاند. ام ...
ادامه مطلب
9.6
فوق العاده
در کنار مرگ میلیونها نفر، ویروس منحوس کووید 19 تأثیرات جبران ناپذیری بر اقتصاد جهان گذاشته که این مسئله در سالهای آتی به واسطۀ از بین رفتن شغل و پس انداز عدۀ قابل توجهی از افراد، باعث تلفاتی خاموش در ابعادی احتمالاً بزرگتر از خود ویروس خواهد شد. یکی از قربانیان اصلی شرایط خاص پاندمی، المپیک توکیو 2020 بود ک ...
ادامه مطلب
7
خوب
ادای دین به ساختههای قدیمی فقط مختص بازیهای ویدئویی و خصوصاً عناوین مستقل نیست و به طور کلی موضوع جدیدی هم در عالم هنر به حساب نمیآید، مثلاً تعداد زیادی از هنرمندان دوران رنسانس هم در کارهای بزرگ خود، از آثار بازمانده از دوران باستان الگو برداری میکردند. در سالهای اخیر، در کنار ساختههای مستقلی که حرفها ...
ادامه مطلب
7.5
خوب
در مطلب قبل، به طور خلاصه به تاریخچۀ سری No More Heroes پرداختیم پس به جای دوباره گویی، سریعاً میرویم سراغ اصل ماجرا که بررسی بازی No More Heroes 2: Desperate Struggle است. در این قسمت، Goichi Suda وظیفۀ کارگردانی را به همکار کم تجربهتر خود، Nobutaka Ichiki سپرده که همین مسئله باعث برخی تغییرات ساختا ...
ادامه مطلب
8
خیلی خوب
معرفی کنسول Wii، بمب بسیار بزرگی در صنعت بازیهای ویدئویی بود که منجر به رؤیابافیهای بسیاری در رابطه با آیندۀ ساختار تعاملی بازیها شد اما بعد از گذشت 15 سال، دنیایی که در آن زمان ترسیم میشد به وقوع نپیوست اما بودند بازیسازان شناخته شدهای که تلاش کردند تا از این ابزار جدید، استفادۀ در خور توجهی داشته باش ...
ادامه مطلب
7
خوب
قواعد ژانر Metroidvania بدون شک یکی از مهمترین منابع الهام هیدتاکا میازاکی در پیریزی سبکی که پایه گذاشت بود. گذشت سالها و جنس خاص طرفداران این کارگردان اما مشکل بزرگی به وجود آورده، اینکه هر ساختۀ جدیدی که در ژانر مترویدوینیا به بازار عرضه میشود با جملۀ «این که کپی دارک سولزه داداش» مواجه میشود. بازی ENDE ...
ادامه مطلب
8.5
خیلی خوب