در چند مطلب اخیر به بررسی تک تک اجزاء مجموعۀ Ninja Gaiden: Master Collection پرداختیم و حالا وقت مطلبی برای جمعبندی فرارسیده است. یکی از مشکلات ریسمترهای پکیج شده دقیقاً همین مسئله است که اگر کسی بخواهد موارد خاصی را خریداری کند، به دلیل تصمیمات تجاری ناشر، معمولاً این امکان از او سلب میشود و در نتیجه بخشی ...
ادامه مطلب
8
خیلی خوب
کتابهای رنگ آمیزی که در دوران کودکی خط خطی میکردید و تصور داشتید جانشین برحق باب راس هستید، یادتان هست؟ معلومه که نه، خود من هم در حال تلاش برای نوشتن مقدمه این بررسی تازه فهمیدم که ورژن بزرگسالان (مثبت باشید!) این کتابها نیز وجود دارد و حالا تا یک فرد نیکوکار چندتا از آنها را برای من خریداری میکند، بای ...
ادامه مطلب
9
عالی
بعد از درگیریهای که بر سر تغییرات نسخههای Sigma، لغو ساخت یک پروژۀ خاص از سری Dead or Alive و البته مهاجرت تعداد زیادی از استعدادهای کلیدی از اکثر استودیوهای ژاپنی به قصد راه اندازی استودیوی شخصی خودشان در آن دوران، Tomonobu Itagaki از استودیوی Team Ninja جدا شد اما همۀ این مسائل باعث نشدند تا Tecmo Koei بی ...
ادامه مطلب
7
خوب
سری Dragon Ball احتمالاً مهمترین و تأثیرگذارترین مجموعه در جهانیسازی مانگا و انیمهها در سراسر جهان است و رد پای ایدههای روایی این سری در دیگر آثار مشهوری که بعد از آن به بازار عرضه شدند هم کاملاً مشهود است و به راحتی میتوان گفت هر مانگا/انیمه شونن به نوعی نسخهای با پوستۀ جدید از این مجموعه است. این میزان ...
ادامه مطلب
7.5
خوب
بازی Ninja Gaiden 2 در زمان عرضه موانع بزرگی بر سر راه موفقیت خود میدید، مسائلی مثل دستیابی به قلهای که قسمت قبلی بدان دست یافته بود و همچنین عرضۀ روی پلتفرمهای جدیدی که هنوز کسی به طور کامل پتانسیل آنها را کشف نکرده بود، دست به دست هم دادند تا این عنوان نتواند از نظر منتقدین در حد و اندازۀ نسخۀ پیشین ظاه ...
ادامه مطلب
8
خیلی خوب
یکی از مهرههای مدیریتی مهم در زنده شدن مجدد برند دیزنی در دهۀ نود میلادی، Jeffrey Katzenberg بود که بعد از جدایی از دیزنی و همپیمان شدن با دو نفر دیگر، استیون اسپیلبرگ و دیوید گِفِن، استودیوی بزرگ جدیدی به نام DreamWorks تأسیس کردند تا موج تازهای در هالیوود باشند. کتزنبرگ شخصاً مدیریت بخش انیمیشن این استود ...
ادامه مطلب
7.5
خوب
بعد از موفقیت سری Dead or Alive در دهۀ 90، در حالی که استودیوی Team Ninja امکان انتخاب هر پروژهای به عنوان ساختۀ بعدی خود را داشت، Tomonobu Itagaki و تیم تحت هدایت او، عجیبترین گزینۀ ممکن را انتخاب کردند: زنده کردن فرنچایزی فراموش شده به نام Ninja Gaiden! هدف اصلی تیم سازنده، به چالش کشیدن قدرت تکنولوژیکی س ...
ادامه مطلب
8
خیلی خوب
جنگل در عالم واقعیت و برای افراد عادی، معمولاً یکی از عوامل ایجاد ترس و وحشت است و استفادههای مختلف از آن در عالم هنر هم بر این احساس ترس دامن زده است. استودیوی Creepy Jar در قالب بازی Green Hell (که اولین بار در سال 2019 و به صورت Early Access منتشر شد) به سراغ ترسناکترین جنگل روی کرۀ زمین یعنی آمازون رفته ...
ادامه مطلب
8
خیلی خوب