تا به حال پیش آمده که از همان اولین کلماتی که یک بازی با شما رد و بدل می‎کند به این نتیجه برسید که به هیچ وجه برای شما ساخته نشده است؟ این دقیقاً حسی بود که از ثانیه‌های آغازین شروعِ Sunlight به من منتقل شد، احتمالاً اگر دور و بر 10-12 سال پیش به سراغ چنین اثری می‌رفتم به واسطۀ روحیات جوگیرانۀ آن جوان تازه دا ... ادامه مطلب
7
خوب
از استودیو هارمونیکس می توان به عنوان یکی از محدود استودیو های بازی سازی نام برد که همچنان در سبک بازی های ریتمیک مشغول فعالیت و توسعه هستند. در کارنامه آن ها می توان به خلق دو سری بزرگ راک بند و گیتار هیرو اشاره کرد که در نسل هفتم کنسول ها منتشر و از لحاظ فروش هم عناوین به شدت موفقی بودند. هر چند با گذر زمان ... ادامه مطلب
8.5
خیلی خوب
مطمئنا بر کسی پوشیده نیست که استدیو "ندر رلم" کامل‌ترین عناوین فایتینگ را خلق می‌کند؛ و فکر می‌کنم آخرین ساخته این تیم یعنی Mortal Kombat 11 به خوبی این قضیه را ثابت کرده است. حجم و تنوع بسیار زیاد محتوا، جلوه‌های بصری عالی، سیستم‌های عمیق گیم پلی و مکانیزم‌های دفاعی و حجومی پرکاربرد و یا حتی یک بخش داستانی م ... ادامه مطلب
9
عالی
استدیو Romero Games شاید برای قشر زیادی از مخاطبان این مقاله یک استدیو کوچک و تازه کار و ناشناخته باشد اما برای افراد با سابقه طولانی‌تر و عاشقان بازی‌های شوتر اول شخص معنای دیگری دارد. John Romero افسانه‌ای، یکی از بنیان گذاران استدیو پرآوزه id Software و طراح بزرگترین بازی‌های تاریخ یعنی Wolfenstein 3D و Do ... ادامه مطلب
5
ضعیف
اگر با شنیدن اسم El Hijo یاد فیلم El Topo می‌افتید، حق دارید. من هم گاهی اوقات God & Monsters با نوشابه‌های انرژی‌زا Monster اشتباه می‌گیرم. برخلاف دو مورد دوم که هیچ شباهتی بهم ندارند، دو مورد اول هم هیچ شباهتی ندارند. البته که اگر اسم فرزند شخص ... ادامه مطلب
7.7
خیلی خوب
بالا رفتن میانگین سنی مخاطبان بازی‌های ویدئویی و سازندگان آن‌ها، باعث شده تا آرام آرام شاهد مطرح شدن موضوعاتی بزرگسالانه‌تر در قالب این رسانه باشیم به طوری که برای نمونه فقط در یک سال اخیر 5 عنوان مختلف با محوریت روابط عاطفی بین فردی را در بازی‌مگ بررسی کرده‌ایم که از برخورد طنزآمیز با قرار ملاقات تا کنار آمد ... ادامه مطلب
8
خیلی خوب
در حدود یک دهۀ گذشته، عمدۀ محصولات اصلی شرکت Ubisoft به طور کلی از یک فرمول ساختاری یکسان استفاده کرده‌اند که به نوعی این فرمول تبدیل به الگوی اصلی ساخت عناوین Open World شده است. در قالب این فرمول تعداد محدودی از فعالیت‌ها، چندین و چند بار در گوشه و کنار نقشه‌هایی معمولاً بیش از حد وسیع پخش شده‌اند تا با قلق ... ادامه مطلب
8.4
خیلی خوب
(نویسنده همکار: Bahram) نسل هفتم برای Capcom نسل بسیار پر فراز و نشیبی بود، به دلیل خروج تعدادی از مهره‌های اصلی این شرکت در پایان نسل ششم، یک خلأ استعداد جدی به وجود آمده بود که با تصمیم‌های مدیریتی نامناسب حتی با وجود موفقیت تجاری قابل توجه برخی از خروجی‌های آن دوره، آسیب جدی به نام و نشان کپکام وارد ... ادامه مطلب
9.1
فوق العاده