ژانر JRPG دیگر فقط یک ساختار گیم‌پلی ویژۀ بازی‌های ویدئویی ساخت ژاپن نیست بلکه یک سبک زندگی است! بازی Cris Tales توسط دو استودیوی مستقل کلمبیایی ساخته شده، توسط یک ناشر برزیل به بازار عرضه می‌شود که در کنار الهام گرفتن از ویژگی‌های گیم‌پلی و روایت ساخته‌های نقش‌آفرینی ژاپنی، از نظر بصری از سبک و سیاقی مشابه س ... ادامه مطلب
8
خیلی خوب
یک بازی نقش‌آفرینی در فضای شهری امروزی که محیط اصلی آن آسمانخراشی است که توسط موجودات زامبی مانند مورد حمله قرار گرفته، ایده‌ای بسیار جذاب به نظر می‌رسد اما سازندگان Highrisers نتوانسته‌اند از این ایدۀ جالب، تجربه‌ای مفرح و ارزشمند را به وجود آورند. به جز اینکه انتخاب تعدادی توانایی از چند لیست از پیش تعیین ش ... ادامه مطلب
5
ضعیف
بزرگترین مسئله‌ای که سر سر راه موفقیت Streets of Rage 4 قرار داشت، گذشت بیش از ربع قرن از زمان عرضۀ آخرین قسمت این فرنچایز بود که پشت این فاصله زمانی هم سال‌ها انتظار از جانب طرفدارانی قرار داشت که مطمئناً به لطف نوستالژی تصوراتی احتمالاً غیرواقعی از خصوصیات و کیفیت قسمت‌های قدیمی داشتند. با این وجود Dotemu ک ... ادامه مطلب
8
خیلی خوب
در پاییز سال گذشته بود که خبر خریداری شرکت Codemasters توسط Take-Two Interactive منتشر شد که توجه با به بخش ویژۀ عناوین ورزشی این ناشر این قرارداد می‌توانست مسیری مناسب برای بزرگ‌تر شدن ساخته‌های کدمسترز باشد و همچنین رانندگی محور بودن موفق‌ترین محصول آن‌ها، این خرید را به تصمیم عالی‌تر هم بدل می‌کرد ولی ناگه ... ادامه مطلب
9
عالی
بازی Where the Heart Leads، محصول بسیار حوصله سربری است! بارها و بارها در خلال بررسی‌ها در مورد عدم علاقۀ شخصی به ژانری که به شبیه‌ساز راه رفتن مشهور است نوشته‌ام اما بهرحال هستند محصولاتی که مهر این ژانر روی پیشانی آن‌ها خورده ولی داستان‌های قابل قبولی را روایت می‌کنند، حتی با وجود اینکه به سختی بتوان آن‌ها ... ادامه مطلب
6
متوسط
چند صد سال دیگر که بشر به واسطۀ عدم توجه به هشدارهای دانشمندان اقلیمی، گونۀ خود را به انقراض کامل رسانده، موجوداتی از آن سوی کهکشان به زمین پا می‌گذارند و یکی از آثار مهم بازمانده از نوع بشر که می‌یابند احتمالاً میراث سری Watch Dogs خواهد بود. این میراث مربوط به تأثیر این فرنچایز در رشد بشریت یا حتی صنعت خودش ... ادامه مطلب
7.5
خوب
عمدۀ شهرت استودیوی M2H به واسطۀ بازی‎های واقعگرایانۀ آن‌ها، یعنی Tannenberg و Verdun است. در این دو عنوان، این تیم هلندی تلاش کرده‌ تا نزدیک‌ترین تجربۀ ممکن با شرایط جنگ جهانی اول را در اختیار مخاطبان بگذارد و تا حد بسیار خوبی در نیل به این هدف موفق بوده اما این استودیو تولیدات کاملاً آرکیدی و متمرکز بر بازار ... ادامه مطلب
7.5
خوب
بعد از موفقیت غیرمنتظرۀ اولین قسمت از سری Final Fantasy، شاهد عرضۀ سالانۀ قسمت‌های جدید این مجموعه بودیم، البته نه به صورت شخصی چون من در آن زمان هنوز در حد ایدۀ اولیه در ذهن پدر و مادرم بودم. این عرضۀ سالانه با وجود سود مالی بسیار اما باعث شده بود تا تیم سازنده که تا قبل از موفقیت اولین فاینال فانتزی مشغول س ... ادامه مطلب
7.5
خوب