یکی از سناریوهای محتمل در رابطه با انقراض بشریت، خیزش ربات‌هایی است که برای راحتی بیشتر انسان‌ها و انجام کارهای سخت و خطرناک طراحی شده‌اند. این ایده در دهۀ 1980 میلادی در فیلم ترمیناتور به ترسناکترین شکل ممکن به تصویر کشیده شد و در آن فیلم شاهد دنیایی احتمالی به علت وقوع چنین حادثه‌ای بودیم. بازی Generation Z ... ادامه مطلب
6.5
متوسط
بعد از موفقیت انیمۀ Sword Art Online، ژانر Isekai مثل یک طوفان سهمگین دنیای ساخته‌های ژاپنی را در بر گرفت. در این ژانر، یک فرد از دنیای واقعی وارد جهانی خیالی می‌شود و معمولاً به عنوان ناجی این جهان تازه ایفای نقش می‌کند. در کنار خود SAO که حوادث آن در قالب بازی‌های آنلاین اتفاق می‎افتادند، تعداد قابل توجه دی ... ادامه مطلب
6
متوسط
از زمان عرضۀ اولین قسمت از مجموعۀ SpellForce نزدیک به 20 سال می‌گذرد و با وجود این قدمت قابل توجه و دست به دست شدن چندین باره بین ناشران مختلف، متأسفانه نتوانسته از زیر سایۀ سری Warcraft که به طور واضحی الهام‌بخش این فرنچایز بوده، خارج شود. در سال 2017 که قسمت شمارۀ‌ 3 به بازار آمد، سازندگان تصمیم گرفتند تا د ... ادامه مطلب
6.5
متوسط
بعد از پخش سریال Twin Peaks در ابتدای دهۀ 1990 میلادی، استفاده از یک شهر کوچک به عنوان محیط اصلی حوادث داستان در فرم‌های روایی مختلف به شدت افزایش پیدا کرد؛ البته این سریال اولین باری نبود که از چنین ساختاری برای روایت داستان استفاده می‌شد اما به دلیل اینکه تلفیق خوبی از ایده‌های به شدت متضاد را ارائه کرده بو ... ادامه مطلب
7.5
خوب
مجموعه بازی‌های WRC مدت‌ها به صورت یک اثر لایسنس شدۀ متوسط به بازار عرضه می‌شدند و به نظر نمی‌آمد که سازندگان آن قصد داشته باشند تا تغییری اساسی در روند ساخت این مجموعه صورت دهند، حتی تعویض ناشر و صاحب امتیاز نام تجاری این مسابقات هم در ابتدا باعث ایجاد تغییری قابل توجه در روند تولید این فرنچایز نشد تا اینکه ... ادامه مطلب
8
خیلی خوب
داستان شکل‌گیری فرنچایز Rocky برای آن‌هایی که کمی جدی‌تر عالم سینما را دنبال می‌کنند، یکی از دلگرم‌کننده‌ترین ماجراهای واقعی از موفقیت فردی است که دیگر چیزی برای از دست دادن نداشته، «سیلوستر استالون» که حتی کارش به زندگی کردن در خیابان هم کشیده بود و می‌توانست با فروش فیلمنامه‌ای که برای یک اثر درام متمرکز بر ... ادامه مطلب
7.5
خوب
بیش از سی سال از آغاز دهۀ 1990 میلادی گذشته و با به بزرگسالی رسیدن افرادی که کودکی و نوجوانی خود را در این مقطع زمانی سپری کرده‌اند، در سال‌های اخیر شاهد رجوع به نوستالژی این دهه در قالب گونه‌های مختلف هنری هستیم. بازی The Big Con یکی از همین دست آثار است که در فضای بدون تلفن‌های همراه، اینترنت و دیگر موارد ا ... ادامه مطلب
8.5
خیلی خوب
در خلال عمر نه چندان طولانی بازی‌سازی مدرن، فرنچایزهای معدودی هستند که چنان اثر بزرگی بر کل صنعت بر جای گذاشته باشند که وقتی در مورد رقبای آن‌ها صحبت می‌کنیم ناخودآگاه به صورت «مثل فرنچایز X است ولی با ویژگی Y» این رقبا را توصیف می‌کنیم. یکی از این فرنچایزهایی که سایۀ بزرگی بر سر بخش بزرگی از دیگر محصولات اند ... ادامه مطلب
8
خیلی خوب