نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع سه شنبه، 27 آذر 1397 - 18:00
5 از 5

مایکروسافت روی چهار کنسول ایکس‌باکس کار می‌کند

بنا بر یک گزارش، مایکروسافت روی چهار کنسول جدید بازی در خانواده ایکس‌باکس کار می‌کند.

در جدیدترین اخبار و شایعات دنیای بازی در بازی‌مگ؛ مایکروسافت در جریان رویداد E3 2018، رسما کنسول‌های بازی نسل بعدی مایکروسافت را تایید کرد، در ادامه از پروژه xCloud برای تجربه استریمی بازی‌ها رونمایی و با تصاحب چندین استودیو بازی‌سازی جدید، به شکل بارز نشان داده که بازار بازی‌های ویدیویی تا چه میزان برای ردموندی‌ها از اهمیت برخوردار است. با این حال، هر چقدر هم که این میزان اهمیت بالا در نظر گرفته شود، باید گفت که شنیدن این خبر که مایکروسافت روی نه یک یا دو کنسول، بلکه روی چهار کنسول جدید بازی کار می‌کنند، باز هم سورپرایز کننده است.

گزارش جدید که اولین بار توسط Brad Sams و Thurott معروف، که سال‌هاست به خاطر درز دادن اطلاعات دست اول از مایکروسافت مشهور هستند فاش شده، گفته که مایکروسافت درحال حاضر روی ۴ کنسول که البته همگی‌شان هم نسل نهمی نیستند کار می‌کند.

به گفته Brad Sams، نیمی از کنسول‌های جدید متعلق به همین خانواده ایکس‌باکس وان هستند که اسم رمز یکی از آن‌ها نیز «Maverick» است. این در واقع همان کنسول فاقد دیسک درایو است که مدتی پیش شایعه شده بود. گفتنی است که این کنسول، فقط با هدف تجربه بازی‌ها به شکل استریم ساخته می‌شود که به نوعی، می‌توان این سخت‌افزار را پرچمدار مایکروسافت برای پروژه xCloud دانست. کنسول دوم، نسخه اصلاح شده و کاملا بهینه شده با xCloud از Xbox One S خواهد بود، که ظاهرا ابعادی کوچک‌تر و قیمتی پایین‌تر از آن هم دارد. گفتنی است که این دو کنسول، قرار است زودتر از کنسول‌های نسل نهمی مایکروسافت عرضه شود.

دو کنسول دیگر اما قرار است به شکل کامل در خانواده کنسول‌های نسل نهمی مایکروسافت، با اسم رمز Scarlett قرار بگیرند. کنسول اول که با اسم رمز «Anaconda» شناخته می شود، قرار است ورژن نسل نهمی Xbox One X باشد؛ کنسولی که به شکل مشخص یک ماشین بسیار قدرتمند و در بالاترین سطح ممکن پردازشی قرار می‌گیرد. کنسول چهارم هم که قرار است محور اصلی کنسول‌های نسل نهمی مایکروسافت در بازار باشد، با اسم رمز «Lockhart» شناخته می‌شود، و به نوعی ورژن نسل نهمی Xbox One S خواهد بود. گفتنی است که براساس این گزارش، پیش بینی می‌شود این دو کنسول در سال ۲۰۲۰ وارد بازار شوند.

ذکر این نکته ضروری است که هرچند Thurott یک وب‌سایت شناخته شده برای لیک کردن خبرهای دست اول مایکروسافتی است، ولی با توجه به عدم تایید یا تکذیب مایکروسافت، این گزارش همچنان به عنوان یک شایعه مطرح است و باید با احتیاط به آن استناد شود. در هر صورت، حتی اگر اندکی حقیقت هم در اصل این خبر وجود داشته باشد، باید گفت که آینده پلتفرم ایکس‌باکس واقعا جذاب خواهد بود.

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.