نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع یکشنبه، 02 دی 1397 - 15:00
0 از 5

آیا پلی‌استیشن 5 در سال ۲۰۱۹ معرفی می‌شود؟

انتشار یک پوسته مخصوص تعطیلات سال نو برای پلی‌استیشن 4، یک بار دیگر تئوری رونمایی از پلی‌استشن 5 در سال ۲۰۱۹ را پررنگ کرده است.

در جدیدترین اخبار و شایعات بازی در بازی‌مگ؛ موفق‌ترین کنسول بازی نسل هشتمی جهان (حداقل از نظر فروش) در سال ۲۰۱۹ وارد پنج سالگی خود می‌شود و با در نظر گرفتن همه گزارش‌هایی که جسته و گریخته منتشر شده‌اند، برخی بر این باور هستند که سونی در طول همین سال از کنسول جانشین پلی‌استیشن 4 رونمایی می‌کند. اینکه جزئیات این کنسول از نظر سخت‌افزار و قدرت در چه سطحی است، مورد بحث نیست ولی اخیرا سونی پوسته مخصوصی برای پلی‌استیشن 4 منتشر کرده که به باور برخی، می‌تواند نشانه‌ای از معرفی PlayStation 5 در سال ۲۰۱۹ باشد.

تئوری اصلی درباره این پوسته، البته چندان قوی نیست و در مجموع اشاره به یک پوسته مخصوص سال نو دارد، که سونی آن را برای PS4 منتشر کرده است. در این پوسته جدید، سونی از عبارت «HAPPY HOLIDAYS PLAYSTATION» به شکلی استفاده کرده، که حرف S در PlayStation به عقیده برخی به شکل عدد 5 درج شده است. بهترین حدس درباره این موضوع، این است که سونی این پوسته را هم برای سال نو و هم به مناسبت پنج سالگی پلی‌استیشن 4 منتشر کرده است. با این حال این موضوع نیز باعث نشده تا در شبکه‌های مجازی، بار دیگر ایده معرفی PS5 در سال ۲۰۱۹ پررنگ نشود.

اشاره به این پوسته، اولین بار توسط همان کاربر Reddit که پیش‌بینی کرده بود سونی در E3 2019 شرکت نمی‌کند صورت گرفته است. او به طور مشخص، گفته که سونی در فریم اول و در HAPPY HOLIDAYS، حرف S را به شکلی مشخص نمایش داده ولی در فریم دوم، یعنی PLAYSTATION، حرف S را شبیه به عدد 5 استفاده کرده است. شما در ادامه این پست را مشاهده می‌کنید.

در یک تم سال نو جدید PS4، حرف S در PlayStation عدد پنج است... PlayStation 5... مقایسه کنید با S در Holidays

psn happy holiday

سونی به طور کلی در این چند ماه رویه بسیار متفاوت و پربحثی را در پیش گرفته، که از خبر عدم برگزاری رویداد PSX 2018 شروع و درنهایت به خبر عدم حضور این شرکت در E3 2019 منتهی شد؛ موردی که برای اولین بار در کل تاریخ رویداد E3 اتفاق می‌افتد. سونی در این زمینه گفته که از آنجایی که چیز جدیدی برای نمایش ندارند، این رویدادها را لغو می‌کنند ولی بسیاری این تصمیمات را بی ارتباط به آماده‌سازی این شرکت برای معرفی پلی‌استیشن بعدی نمی‌دانند.

نکته مهم دیگر در این تئوری‌ها، تعداد پرشماری از بازی‌های انحصاری و غیرانحصاری در صف عرضه و معرفی شده برای پلی‌استیشن 4 است؛ بازی‌هایی که برخی حتی گمانه زنی انتشار آن‌ها تا سال ۲۰۲۰ نیز به طول می‌انجامد. از طرفی دیگر، گرچه پلی‌استیشن 4 به عنوان یکی از موفق‌ترین کنسول‌های بازی تاریخ شناخته می‌شود، ولی موضوع رقابت نیز هست و با در نظر گرفتن پررنگ شدن زمزمه‌ها از «کنسول‌های نسل بعدی» مایکروسافت، بعید نیست که سونی نیز برای معرفی کنسول بعدی خودش عجله بیشتری به خرج بدهد.

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.