نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع شنبه، 26 آبان 1397 - 09:00
4 از 5

پلی‌استیشن 5 در میانه 2019 معرفی و در PSX 2019 رونمایی می‌شود

یک کاربر Reddit که عدم حضور سونی در E3 2019 را پیش‌بینی کرده بود، گفته که سونی در PSX 2019 رسما از کنسول PS5 رونمایی می‌کند.

در جدیدترین اخبار و شایعات دنیای بازی در بازی‌مگ؛ اخیرا سونی با خبر عدم حضور خودش در E3 2018، یک شوک پیش‌بینی نشده را به طرفداران خود وارد کرد. به این ترتیب سونی و پلی‌استیشن قرار است برای اولین بار در تاریخ E3 از این رویداد غایب باشند. آن‌ها در توضیح عدم حضور خودشان، گفتند که «ما به دنبال راه‌های جدید و آشنا هستیم تا در سال ۲۰۱۹ با طرفداران خود در تعامل باشیم.»با این حال نکته دیگر در این خبر شوکه‌کننده، این بود که قبل از اعلام ESA و سپس تایید رسمی سونی، یک کاربر Reddit چنین پیش‌بینی را مطرح کرده بود.

به تازگی همین کاربر Reddit که از قبل گفته بود سونی عدم حضورش در E3 2019 را به زودی تایید می‌کند، حالا در پستی دیگر گفته که سونی قصد دارد در میانه سال ۲۰۱۹، به شکل رسمی کنسول نسل نهمی «پلی‌استیشن 5» را معرفی، و در نهایت این کنسول را در رویداد Playstation Experience 2019 رونمایی کامل کند. این کاربرسپس ادعا کرده که بیشتر بازی‌سازان بزرگ، همین حالا هم به «کیت‌های بازی‌سازی PS5» دسترسی پیدا کرده‌اند که در این زمینه گفته شده کنسول نسل بعدی سونی «یک هیولا» است. با همه این ادعاها، باز هم این سوال مطرح است که سونی می‌توانست در رویداد E3 2019 از کنسول خود رونمایی کند، در اینجا نیز کاربر Reddit گفته که سونی قصد دارد کنسول را در رویداد اختصاصی خودش یعنی PSX 2019 رونمایی کند. 

Playstation Experience باز می‌گردد ... بیشتر بازی‌سازان همین حالا هم به کیت‌های توسعه PS5 دسترسی دارند (اسپویلر: این یک هیولا است)، سونی به سختی درحال تدارک برای PS5 است و یکی از دلایلی که در E3 سال بعد غایب هستند این است که آن‌ها همه عناوین سال آینده‌شان را امسال نمایش دادند و چیز جدیدی برای نمایش ندارند. آن‌ها چیزهای جدید را برای PSX 2019 نگه داشته‌اند

[در پاسخ به نحوه رونمایی PS5] این مشابه روشی است که برای PS4 در پیش گرفتند. یک معرفی اجمالی در میانه سال و رونمایی کامل در PSX، البته ممکن است برنامه‌ها تغییر هم بکند.

گفتنی است که سونی غیر از غیبت در E3 سال بعد، قبلا کنسل شدن رویداد امسال PSX 2018 را هم اعلام کرده بود. در صورت صحت این ادعا، می‌توان حدس زد که منظور شان لیدن از نداشتن چیز جدید برای نمایش، به عنوان دلیل لغو PSX 2018 نیز به همین موضوع ارتباط داشته باشد؛ و توسعه‌دهندگان غیر از بازی‌های از قبل معرفی شده، حالا با داشتن کیت‌های PS5 مشغول توسعه بازی برای کنسول جدید هستند.

پیرامون صحبت‌ها، البته تا زمان تایید رسمی توسط سونی (که کاملا بعید است) این گزارش را باید به عنوان یک شایعه و گمانه‌زنی در نظر گرفت. در هر صورت اگر بنا به پیش‌بینی اکثر فعالان صنعت گیم، عرضه PS5 در سال ۲۰۲۰ اتفاق بیافتد، به نظر منطقی است که سونی کنسول جدیدش را در سال ۲۰۱۹ رونمایی کند. گفتنی است که صحبت درباره کنسول نسل بعدی سونی از قبل به شکل رسمی مطرح شده و جای تردیدی در عرضه PS5 نیست. صحبت‌های مدیرکل سونی در این ارتباط، همچنین در ادامه به خبرهایی درباره شروع کمپین تبلیغاتی برای PS5، تایید عرضه چند بازی مطرح فقط برای کنسول‌های نسل بعد و همچنین یک خبر درباره پتنت کنترلرهای Dualshock نیز در این رابطه منتشر شده‌اند؛ خبرهایی که همگی از نزدیک بودن معرفی کنسول نسل نهمی سونی حکایت دارند.

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.