نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع دوشنبه، 21 آبان 1397
ساعت 13:00

پتنت کنونی کنترلر DualShock با یک ویژگی تاچ‌اسکرین بروزرسانی شد

0 از 5

به تازگی فاش شده که سونی، پتنت کنونی کنترلر DualShock را با ویژگی «صفحه لمسی» بروزرسانی کرده است.

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ شرکت Sony Interactive Entertainment America ظاهرا در ماه گذشته میلادی، یک پتنت موجود خودش را بروزرسانی کرده که با توجه به توضیحات، به یک کنترلر جدید با ویژگی تاچ‌اسکرین - صفحه لمسی اشاره دارد. این patent که در اداره ثبت اختراع آمریکا به ثبت رسیده، اطلاعات جالب دیگری را هم از آنچه سونی برای کنترلرهای DualShock مدنظر دارد به دست می‌دهد.

این بروزرسانی اولین بار توسط یک کاربر Reddit گزارش شده که به جزئیات ظاهری که در توضیحات پتنت ذکر شده اشاره می‌کند. شما در ادامه توضیحات این پتنت را مطالعه می‌کنید.

یک کنترلر برای ایجاد تعامل بیسیم با یک سیستم رایانه‌ای که از یک سری اجزا تشکیل شده است. این شامل موارد مقابل است: یک بدنه اصلی، اولین بخش گسترش‌دهنده از سمت انتهایی اول از بدنه اصلی، و دومین بخش گسترش‌دهنده از سمت دوم انتهایی بدنه اصلی. بخش‌های گسترش دهنده اول و دوم برای نگه داشتن با هر دو دست کاربر کاربرد دارد. یک «صفحه لمسی (touchscreen) تعبیه شده در طول سطح بالایی روی بدنه اصلی و بین بخش‌های گسترش دهنده اول و دوم؛ اولین مجموعه از دکمه‌ها روی بخش بالایی سطح بدنه اصلی و نزدیک بخش گسترش دهنده اول و تاچ‌اسکرین، و دومین مجموعه از دکمه‌ها روی صطح بالایی بدنه اصلی و نزدیک بخش گسترش دهنده دوم و تاچ‌اسکرین قرار دارد.

براساس این توضیحات، امکان درک کلی از شکل فیزیکی کنترلر و ویژگی‌های مختلف آن به وجود می‌آید که این هم یک شانس کمیاب، برای آگاه شدن از طرح کلی که بخش R&D سونی و پلی‌استیشن در ذهن دارند محسوب می‌شود. این پتنت، ظاهری به طور کلی شبیه به کنترلر کنونی DualShock 4 را در ذهن تداعی می‌کند، فقط با این تفاوت که به جای «تاچ پد» روی این کنترلرها، از عبارت «تاچ اسکرین» استفاده شده است. با در نظر گرفتن اینکه صنعت گیم، در حال حاضر در انتهای نسل هشتم کنسولی قرار دارد، بسیار بعید است که این طرح برای بروزرسانی سخت‌افزارهای نسل فعلی باشد، و از همین رو احتمالات با این پتنت، برای شکل کلی کنترلر برای «پلی‌استیشن 5» قوت می‌گیرد.

درباره این پتنت، البته دقیقا مشخص نیست که به کنترلرهای نسل بعدی پلی‌استیشن، یا حتی به یک محصول کاملا جدید و بی‌ارتباط به پلی‌استیشن 5 اشاره داشته باشد. ضمن اینکه می‌تواند حتی به انبوه پتنت‌های بی‌نتیجه یا تغییر یافته دیگر اضافه شود؛ به این ترتیب، این گزارش با توجه به عدم تایید رسمی سونی همچنان باید با احتیاط مورد توجه قرار گیرد.

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.